Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elatusmaksu/kohtuulliset asumiskustannukset

Vierailija
29.07.2014 |

Kuka määrittää kohtuullisuuden? Meillä on väähtöä elatusmaksusta ja olen sitä mieltä että ex mies maksaa älyttömän korkeaa asumiskulua, hän puolestaan väittää samoin. Exän osuus niiden talon asumiskuluista on noin 900 euroa ja mulla 1250 euroa. Mun luona kuitenkin asuu meidän lapset, mies asuttaa hullun isoa omakotitaloa pääasiassa eukkonsa kanssa kahdestaan vaikka vetoaa tilan tarpeessa siihen että hänellä on 3 lasta. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on sun kanssa 3 lasta.

Vierailija
2/10 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisättäköön että mun tulot on hiukka yli 1600 ja miehel pari tonnia. Meillon kaks lasta, miehel toisen eukon kansa yks lapsi (ei siis tän nykysen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainii sullon tulot 1600 jas asut asunnossa josta maksat 1200 ja väität et miehellä on kohtuttomat asumismenot ko ne on 900 ja tienaa pari tonnii :D Joo noinhan se tietty menee :D

Vierailija
4/10 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä saat olla mitä mieltä tahansa, mutta se ei tarkoita että olet oikeassa. Minusta sun viestissä haisee rahanahneus. Miehen tulis asua jossakin läävässä aikuisena ihmisenä miksi? Siksi että voi kylvää rahaa sun elättämiseen?

Mä tuun aina surulliseksi kun luen tällasia viestejä joissa exät yrittää ohjailla ja määräillä toisen elämistä lapsien varjolla. Ei voi mitään mutta jotkut naiset tosiaan on ihan mätämunia.

/Lapseton nainen

Vierailija
5/10 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kaupungista, joku määrähän siihen on. Vantaalla yksinasuvalle kohtuulliset asumismenot vajaa 700 (!), mutta lastenvalvojan mukaan tuosta kyllä joustetaan koska pk-seudulla noin halvalla ei kaikki pääse. Nämä eivät olleet sidoksissa tuloihin. Meillä esimerkiksi lasten isä käyttää yksinasuvana omaan asuntoonsa noin 1300e/kk, mutta hänen menoiksi laskettiin vain 1000e joka sekin menee yli 300e "oikean rajan".

Vierailija
6/10 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kulut ovat kohtuulliset, hän todennäköisesti myös majoittaa talossaan lapsiaan silloin tällöin.

Vierailija
7/10 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omat asumiskulusi ovat isot tuloihisi nähden. Lapsilisät ja elatusmaksut on tarkoitettu lasten elämiseen, joten niistä voi lohkaista asumiseen noin 80 euroa/lapsi. Asumiskulut saisivat olla tuloista max puolet, yleensä kolmasosa, ja sinulla on tähän nähden aivan älyttömän isot asumiskulut.

Ex taas pärjäilee asumiskulujensa kanssa, koska ne ovat alle puolet tuloista eli ihan kohtuulliset.

Vierailija
8/10 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilloli aikanaan sama tilanne, oikeuden päätöksellä sit mieheni ex jäi niin sanotusti nuolemaan näppejään. Oikeus katto et ex asui ittelleen tarvetta liian isossa asunnossa ja vieläpä tuloihinsa nähden korkeilla menoilla, asumiskulut realisoitiin sille tasolle mitä normaalit ihmiset maksais. Menipä kuukaus ni ex möi talonsa ja muutti hiukka halvempaan. Koitti viel oikeudessa inttää et mun mies ei tartte ko esim kaksion kun asuu käytännössä mun kans kahdestaan. Tuomariki totes että varastoonko ne lapset sit pitäs meillä ollessa laittaa. Joillai eksillä tuntuu tuo todellisuuden taju hämärtyvän todella pahasti kun rahasta on kyse.

Vierailija
9/10 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeppa itte, sulle jää asumiskulujen jälkeen käteen vajaa 400e, miehelle 1100e, sun käsityksen mukaan ilmeisesti miehen tulis pulittaa sulle tosta summasta 6-700 euroa elatusta et voit leveillä ylihintasessa asunnossas?

Vierailija
10/10 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikeus määritellä on käräjäoikeudella.