Olen 21-vuotias opiskelija ja en kehtaa viedä poikaystävääni kotiin
Äitini on uraputkityötön, jolla ei ole minkäänlaisia työhaluja. Isä on perusduunari. Vanhempieni keskustelujen aiheet ovat tasoa, mitä jossain tv-ohjelmassa on tapahtunut. Koti on vanha huonokuntoinen maalaistalo. Itse opiskelen yliopistossa ja poikaystäväni myös. Poikaystävä tulee hyvästä akateemisesta perheestä. En kehtaa viedä häntä käymään kotonani, koska häpenä taustaani. Mikä neuvoksi?
Kommentit (10)
Luulin otsikon perusteella että poikaystävässä oli jotain vikaa, että hänet pitää työntää kaappiin piiloon. Minusta sinun vanhempasi kuulostavat mukavilta.
Hyvä koetinkivi! Viet pojan kotiin ja katso miten lähtee menemään. Itse pysyin suhteessa mieheen, joka ei koskaan oikein päässyt perheeni sisälle. Nyt 10 vuotta myöhemmin tuo on alkanut ärsyttämään muakin, hän ei ole perheestäni kiinnostunut, nauraa äitini tavalle puhua ja isäni vaitonaisuutta haukkuu jo päin naamaani. Itselleni perheeni on tullut entistä läheisemmäksi ja tärkeämmäksi, mua sattuu kun hän ei halua tulla edes mukaani käymään lapsuudenkodissani. Jos jonkun neuvon saan antaa, niin valitse mies, joka tulee hyvin toimeen vanhempiesi kanssa!
En voi ymmärtää näitä tilanteita. Niin kauan kun kyseessä ei ole päihteiden liikakäyttöä, väkivaltaa jne miksi pitää hävetä. Sinä et ole vanhempasi, eivätkä vanhempasi ole sinä. Tulisin surulliseksi ajatuksesta, jos omat aikuiset lapseni häpeäisivät meitä. Vanhempasi ovat valinneet miten elävät, se ei ole sinun vastuullasi tai vaikutuksessasi, samoin kuin voit elää itsenäisenä aikuisena omannäköistäsi elämää. Arvosta silti myös kotia ja vanhempiasi.
Jos et asu enää siellä vanhempien luona, niin ei sillä ole merkitystä
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää näitä tilanteita. Niin kauan kun kyseessä ei ole päihteiden liikakäyttöä, väkivaltaa jne miksi pitää hävetä. Sinä et ole vanhempasi, eivätkä vanhempasi ole sinä. Tulisin surulliseksi ajatuksesta, jos omat aikuiset lapseni häpeäisivät meitä. Vanhempasi ovat valinneet miten elävät, se ei ole sinun vastuullasi tai vaikutuksessasi, samoin kuin voit elää itsenäisenä aikuisena omannäköistäsi elämää. Arvosta silti myös kotia ja vanhempiasi.
Eikä myöskään vanhempien päihteidenkäyttöä tai väkivaltaa tarvitse hävetä, nämä ovat vanhempien valintoja joille lapsi ei voi mitään.
Poikaystäväsi ei takuulla ajattele vanhemmistasi mitään pahaa jos hänet otetaan ystävällisesti vastaan. Tai jos ajattelee, on todella pinnallinen. Ja täydellisessä akateemisessa perheessäkin on takuulla omat rosonsa, kaikissa perheissä tai ihan ihmisissä on. Ole ylpeä vanhemmistasi jotka ovat kasvatteneet sinut pärjääväksi nuoreksi naiseksi.
Asut siis vielä vanhempiesi luona? Ajattelin, että kotonasi on vain niin sotkuista, ettet kehtaa miestä sinne viedä.
Asun omillani opiskelupaikkakunnalla, mutta käyn toki lapsuudenkodissani aina silloin tällöin.
Eiköhän kotiin viedä ne, joiden kanssa ollaan vakavissaan, siis suunnitellaan yhteistä tulevaisuutta. Itse olen vienyt vanhempieni kotiin vain kihlattuni ja nykyisen avuomieheni.
Vierailija kirjoitti:
Jos jonkun neuvon saan antaa, niin valitse mies, joka tulee hyvin toimeen vanhempiesi kanssa!
Ei todellakaan vanhempien perusteella valita loppuelämää, etenkään jos ovat sinua pahoinpidelleet yliopistoon saakka henkisesti ja fyysisesti kuten omani.
Nyt alkaa sinun oma elämäsi.
Lopettaa häpeämästä vanhempiasi. Luottaa, että poikaystäväsi on tolkun ihminen.