Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimiiko tällainen tapaamismalli eron jälkeen?

Vierailija
21.07.2021 |

Kyse kolmevuotiaasta lapsesta. Lapsen isä ei halua eikä aio ottaa lasta luokseen ollenkaan vaan haluaa ainoastaan tulla minun luokse tapaamaan lasta. Kerran pari viikossa.

En haluaisi exää kotiini, jotenkin inhottaa ajatuskin. Toisaalta en halua riistää lapselta isätapaamisia.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin kommentteja puolesta ja vastaan, tilanne ahdistaa minua ja haluaisin punnita eri näkökohtia. Ap

Vierailija
2/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse ottaa miestä kotiisi. Mitä jos tapaamiset olisivat leikkipuistossa tms? En tiedä, miten sitten sateella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä luoksesi vain silloin kun olet itse menossa johonkin. Pääset hyvin salille ja muihin harrastuksiin kun on ilmainen lapsenvahti. Mutta arvostus kyllä nolla moiseen mieheen, pitäisin tosiaan vaan ilmaisena lapsenlikkana ja päättäisin itse ajat milloin saa tulla.

Vierailija
4/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites miehen vanhemmat? Ovatko tolkun ihmisiä? Jos he haluavat tavata myös lasta niin voisiko tätä asiaa yhdistää eli tapaisivat siellä mummolassa?

Vierailija
5/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavatkaa jossakin ulkona, esim. leikkipuistossa, jos et häntä kotiisi halua. En kyllä antaisikaan lasta isälleen viikonlopuksi, jos hän ei kerran halua lasta luokseen.

Vierailija
6/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse ottaa miestä kotiisi. Mitä jos tapaamiset olisivat leikkipuistossa tms? En tiedä, miten sitten sateella.

Kesällä ja hyvällä ilmalla onnistuisi, mutta ei sateella tai kylmällä (lapsen isää ei ole koskaan kiinnostanut olla leikkipuistossa). Ap

Vierailija
7/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites miehen vanhemmat? Ovatko tolkun ihmisiä? Jos he haluavat tavata myös lasta niin voisiko tätä asiaa yhdistää eli tapaisivat siellä mummolassa?

Asuvat 400 km päässä ja ovat aika vanhoja jo eli ei heistä ole oikein avuksi tähän. Ap

Vierailija
8/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin pohdin, jos isovanhemmat ovat lähistöllä, niin ehkä asian saa sovittua heidän kanssaan. Jos ei, niin ei sinun ole mikään pakko päästää miestä kotiisi. Tunnet syyllisyyttä, että estät lasta tapaamasta, mutta mieshän tässä valinnan tapaamisen hankaluudesta tekee, koveta nyt itsesi asian suhteen. Lapsi tulee kyllä ymmärtämään, että isä on tehnyt huonot valinnat, et sinä. Sitäpaitsi, ei tuossa nyt mitään syvällistä suhdetta tule ja ehkä jopa pitää lasta limbossa, kun on tuollainen satunnainen kyläilijäisä. Jos löydät uuden kumppanin ja muutatte yhteen, lapsesi tulee luultavasti kiintymään häneen enemmän. 

Voit toki sopia tapaamiset ulos leikkipuistoon, huonoilla keleillä tapaamiset sitten isän kustannuksella Hoplopeihin tai muihin sisätiloihin. Ainakin alussa, ehkä myöhemmin jompikumpi muuttaa mieltä. 

Vierailija
9/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että ex:si haluaa päästä kontrolloimaan sinua vielä eron jälkeenkin. Mielestäni sinulla ei ole mitään velvollisuutta päästää häntä kotiisi, vaan hänen tehtävänsä on etsiä/järjestää tapaamispaikka muualta. Ja jos muuta paikkaa ei pysty järjestämään, kovin huteralta hänen isyytensä kuulostaa (eli lasta tavataan vain, jotta pystytään tsekkaamaan mikä on tilanne sinun kodissasi, ei lapsen takia).

Vierailija
10/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että ex:si haluaa päästä kontrolloimaan sinua vielä eron jälkeenkin. Mielestäni sinulla ei ole mitään velvollisuutta päästää häntä kotiisi, vaan hänen tehtävänsä on etsiä/järjestää tapaamispaikka muualta. Ja jos muuta paikkaa ei pysty järjestämään, kovin huteralta hänen isyytensä kuulostaa (eli lasta tavataan vain, jotta pystytään tsekkaamaan mikä on tilanne sinun kodissasi, ei lapsen takia).

Ei hän minua kontrolloida halua vaan on isänä kertakaikkisen avuton eikä pärjää lapsen kanssa, ei ole koskaan halunnut oikein kunnolla edes yrittää. Ap

Vierailija
11/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän minua kontrolloida halua vaan on isänä kertakaikkisen avuton eikä pärjää lapsen kanssa, ei ole koskaan halunnut oikein kunnolla edes yrittää. Ap

Jatkan vielä että exän ehto tapaamisille on että minä olen paikalla esim viereisessä huoneessa, hän ei suostu olemaan kaksin lapsen kanssa. Ap

Vierailija
12/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lastenvalvojalta, onko kunnan sosiaalitoimella tiloja. Selitä tilanne, ovat kyllä nähneet näitä ennenkin

Vierailija
13/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se oppii vastuuta kun pyydät luoksesi ja lähdet itse vaikka treffeille, salille, syömään, kaverille tai lenkille. Kannattaa hyödyntää edes se vähä oma aika mitä on tarjolla. Ehkä myöhemmin ottaa sitten lapsen kotiinsa kun oppii olemaan.

Vierailija
14/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy lastenvalvojalta, onko kunnan sosiaalitoimella tiloja. Selitä tilanne, ovat kyllä nähneet näitä ennenkin

Kiitos, selvitän tätä. Ex vaan on todella ”allerginen” kaikille ”sossutädeille” ja ihmisenä liian ylpeä, joten ennakoin että sitten hän ei vain saavu tapaamisiin. Ap

Vierailija
15/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä että exän ehto tapaamisille on että minä olen paikalla esim viereisessä huoneessa, hän ei suostu olemaan kaksin lapsen kanssa. Ap

Tähän en suostuisi. Varmaan parempi että unohdat koko exän ja alat katsella uutta miestä. On paljon rakastavia miehiä keiltä lapsiarki sujuu.

Vierailija
16/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se oppii vastuuta kun pyydät luoksesi ja lähdet itse vaikka treffeille, salille, syömään, kaverille tai lenkille. Kannattaa hyödyntää edes se vähä oma aika mitä on tarjolla. Ehkä myöhemmin ottaa sitten lapsen kotiinsa kun oppii olemaan.

Tätä olen kokeillut monta kertaa liiton aikana, johti vain siihen että mies ei ollut sitäkään vähää enää lapsen kanssa eli ei tule toimimaan. Ap

Vierailija
17/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. He kyllä osaavat hoitaa tällaisen tilanteen.

Ja kyllä kuulostaa nimenomaan kontrolloinnilta, että lapsen isä haluaa tulla sinun asuntoosi. Ja joku vielä kehotti jättämään hänet sinne lapsenvahdiksi :o Tutkimaan sinun tavarasi, kaappisi, jääkaappisi… Ei ikinä. Sinun ei kannata päästää häntä edes sisälle, tai taipua tuollaisiin ihme vaatimuksiin että sinun pitää olla toisessa huoneessa lähettyvillä. Jollei hän itse tapaamispaikkaa kykene järjestämään, niin sosiaalitoimi pystyy. Myös hoitamaan, ettei avuttoman isän tarvitse ihan yksin jäädä lasta tapaamaan.

Vierailija
18/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tää sujui ihan hyvin.

Mieluummin näin kuin ei ollenkaan tapaamisia.

Ei ollut ollenkaan noin dramaattista, tuli ja oli hetken lapsen kanssa.

Minullekin ihan ok, kun kerrran tiesin, ettei hänestä ollut hoitajaksi tai vastuunottajaksi. Osasi kuitenkin leikkiä lapsen kanssa ja heille syntyi omanlaisensa suhde.

Jos en olisi suostunut, mitään suhdetta ei olisi syntynyt ja mielestäni se olisi ollut lapsen kannalta ikävämpi.

Voin kuitenkin lohduttaa, jos kauheasti tökkii ajatus moisesta, että ei se isä kauhean usein/ pitkään jaksa käydä. Mutta kun lapsi kasvaa, tilanteet ehtivät muuttua ja muotoutua uudelleen. Kolmevuotias on niin pieni, anna hänelle mahdollisuus!

Vierailija
19/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hänen tappionsa. Kovin kykenemättömältä ja kypsymättömältä isäksi vaikuttaa.

Vierailija
20/27 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis stop tälle hommalle heti alkuunsa. Sulla ei ole pienintäkään velvollisuutta ottaa eksää kotiisi, olla mikään heti tarvittaessa paikalle kutsuttava lapsenhoitaja avuttoman miehen lapsitapaamisissa tai muutenkaan järjestää eksän puolesta paikkaa ja puitteita tapaamisille. Se on ihan joka vanhemman oma vastuu ryhdistäytyä sen verran, että sen lapsen kanssa oikeasti pärjää ihan itse, jos lapsen elämässä haluaa olla mukana.

Kuulostaa tosi oudolta, että kukaan edes vakavissaan ehdottaisi tuollaista. En suostuisi enkä usko, että toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi