En muuttaisi hissittömään taloon. Kun vanhenee ja ei pääse liikkumaan niin olet asuntosi vanki.
Ihmisillä on tapana vanheta joten kyllä autoa ja hissiä tarvitaan.
Kommentit (60)
Oletko siis sitä mieltä, että kun kerran muuttaa hissittömään taloon, sieltä ei pysty enää ikinä muuttamaan pois?
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tarkoitat hissittömään kerrostaloon?
Siis tietysti kerrostaloon… luulin, että ihmiset kyllä tajuavat, että kerrostaloissa on hissi mutta ei kaikissa. Samma på svenska?
Sama juttu. Itse asiassa olen jo iässä, jossa voisi hakea senioritaloon :)
Autoa ei välttämättä tarvitse, mutta silloin pitää asua jossain ihan keskustassa. Kerran olen ollut vuoden ilman autoa. Ei oikein päässyt mihinkään
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis sitä mieltä, että kun kerran muuttaa hissittömään taloon, sieltä ei pysty enää ikinä muuttamaan pois?
En ole tätä mieltä.
Aina voi muuttaa pois. Asun hissittömässä talossa jo vuodesta 2007 lähtien, ja aion asua niin kauan kun vain kunto kestää. Ihan hyvää hyötyliikuntaa on nuo portaat on.
Esim joissakin kerrostaloissa todellakaan ei ole hissiä.
Väki vanhenee ja olet kerrostalokämppäsi vanki.
Tuttu asuu Helsingissä 5 kerroksessa hissittömässä talossa. Ei tykkää. Kaikki hankalaa ja vaikeaa.
Monesti liikuntarajoitteiset vanhukset eivät edes halua poistua asunnostaan... Jos saa vapaa-ajan kuljetuspalvelut tai pitää lähteä KELA-taksilla terveydenhuollon asioille, tarvittaessa invatakseissa on sellainen laite kuin porraskiipijä, jonka avulla kuski kuljettaa portaat. Mutta kyllä, hisseissä on järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi muuttaa pois. Asun hissittömässä talossa jo vuodesta 2007 lähtien, ja aion asua niin kauan kun vain kunto kestää. Ihan hyvää hyötyliikuntaa on nuo portaat on.
Sitten kun tulee ne jalkaongelmat niin muuttokin tulee hankalaksi.
Itse muutin 33-vuotiaana ja hyvin olen pärjännyt tämän 13 vuotta mutta tosiasia on että jossain vaiheessa kannattaa muuttaa hissitaloon tai maan tasalle.
Tuo kyllä näkyy asuntojen hinnoissa.
Etsiskelin asuntoa tuossa viitisen vuotta sitten ja aika paljon oli myynnissä näitä hissittömiä asuntoja 60- ja 70-luvun taloyhtiöissä. Tuntui, etteivät mene kaupaksi ja olivat myynnissä pitkään hinnan vaan tippuesssa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun tulee ne jalkaongelmat niin muuttokin tulee hankalaksi.
Miksi muutto tulee hankalaksi? Laittaa asunnon myyntiin ja muuttomiehet hoitaa muuton.
En muuttaisi, koska voihan sitä vaikka loukata jalkansa. Mulla meni nivelsiteet, kun kompastuin metsässä puun juurakkoon. En olisi halunnut asua hissittömässä talossa ne sairasloma viikot!
Kaffepulla kirjoitti:
Tuo kyllä näkyy asuntojen hinnoissa.
Etsiskelin asuntoa tuossa viitisen vuotta sitten ja aika paljon oli myynnissä näitä hissittömiä asuntoja 60- ja 70-luvun taloyhtiöissä. Tuntui, etteivät mene kaupaksi ja olivat myynnissä pitkään hinnan vaan tippuesssa.
Riippuu varmaan asunnon sijainnista, ainakin meidän alueella asunnoista on kovasti kysyntää.
Täällä on hissi, mutta talo ei ole esteetön. Asuntojen myyntiaika on noin viikon täällä. Neuvo kannattaisi kohdistaa omakotitalossa nyt asuviin. Kun kunto ei enää salli asumismuotoa, taloa ei ehkä edes saa kaupaksi. Lisäksi pientaloissa on hyvin usein rappuja sisällä.
No tämä oli Helsingissä.
Kyllä ne hissittömät yhtiöt oli järjestäen 50-60K halvempia hinnaltaan kaksioissa ja kolmioissa.
Eli miettisin ihan jälleenmyyntiarvon kannaltakin asiaa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hissi, mutta talo ei ole esteetön. Asuntojen myyntiaika on noin viikon täällä. Neuvo kannattaisi kohdistaa omakotitalossa nyt asuviin. Kun kunto ei enää salli asumismuotoa, taloa ei ehkä edes saa kaupaksi. Lisäksi pientaloissa on hyvin usein rappuja sisällä.
Tämä on iso ongelma muuttotappioalueilla. Veljen vaimon äiti myi omaansa pari vuotta. Hieno omakotitalo järven rannalla. Sai hädin tuskin sata tonnia siitä.
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
No tämä oli Helsingissä.
Kyllä ne hissittömät yhtiöt oli järjestäen 50-60K halvempia hinnaltaan kaksioissa ja kolmioissa.
Eli miettisin ihan jälleenmyyntiarvon kannaltakin asiaa.
No en minä ainakaan tuollaista miettinyt, kun ostin asunnon loppuelämän kodiksi (tai niin pitkään kuin on mahdollista asua), mutta nyt sen arvo on jo kaksinkertaistunut. Satuin ostamaan juuri ennen hintojen nousua.
Mä asun hissillisessä talossa ja hissi on todella usein rikki. Nyt ei ole viimeiseen kolmeen viikkoon toiminut.
Niin siis tarkoitat hissittömään kerrostaloon?