Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotihoidontuelle jääminen oli edullisempaa kuin töihin meno

Vierailija
27.07.2014 |

Olin pieni palkkaisessa työssä, brutto silloin joku 1600 e. Laskin, että oli edullisempaa jäädä kotiin kuin viedä kaksi lasta hoitoon ja maksaa täydet hoitomaksut. Huomioin laskuissa matka-, työvaate- yms. kulut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lapsille.

Vierailija
2/10 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. itse tienaan nettona 1500 ja mies 3000, ei mitään järkeä mun mennä töihin niin kauan kuin nuorin lapsi alle 3 -vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli mukavaa ja kiireetöntä aikaa. Mutta halusin tuoda esille myös sen puolen, että pienipalkkaiselle kht on mahdollisuus!

Vierailija
4/10 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä, pitäis vielä ostaa toinen auto, että saisin lapset hoitoon (pelkkä työmatka onnistuis vielä julkisilla jotenkin). Mä en laskenut ihan kaikkea mahdollista, mutta lopputulema oli, että kuukaudessa olis jääny käteen joku 100 euroa enemmän, jos olisin töissä.

Vierailija
5/10 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se vassariviherakseli ajaa. Kannustinloukkuja ja yrittämisen halveksuntaa. Kai ääniharava Li Andersson on nyt tyytyväinen. Oletko itse?

Vierailija
6/10 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei tosiaan näin. Bruttopalkka 4000€/kk ja päivähoitomaksut kolmestakin oli alle 600€/kk, joten töihin menin aina heti äitiyslomien jälkeen, muuten ei olisi pärjätty.

Vierailija
7/10 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä laskelman. Ei voi pitää paikkaansa.

Vierailija
8/10 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun laskelma:

-palkka nettona 1400e

-vähennä siitä kahden lapsen päivähoitomaksu ja ekaluokkalaisen iltapäivähoito, mitä tuo tekee 600e kuukaudessa. Jää 800e. Työmatkakulut ja auton ostaminen, ruokailut töissä (kotona voin syödä vaikka tähteitä). Lapsilla voi olla kotona kehnommat vaatteet. Kotihodontukea saan käteen muutaman satasen. Töissä käynti ei ole minun kohdalla kannustavaa eikä kannattavaa.

Vierailija
9/10 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei pidä paikkaansa.

Vierailija
10/10 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia sanoa, että esim. 500 euroa kuussa ei kannusta töihin kuin että jää vähemmän käteen jos menee töihin. Ihan tosi, ei ole mahdollista. Numero ysin laskelma on subjektiivinen kokemus, ei objektiivinen laskelma.