Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rauma vai Pori

Vierailija
27.07.2014 |

Työn perässä pitäisi jompaankumpaan muuttaa. Mielipiteitä?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori. En perustele.

Vierailija
2/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 17:43"]Pori. En perustele.

[/quote]aamen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauma. En perustele.

Vierailija
4/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauma. En perustele minäkään.

Vierailija
5/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kummassakin kaupungissa, Raumalla alle vuoden ja Porissa neljä vuotta. Kummassakin kaupungissa on mielestäni oma viehätyksensä.

Pori on Raumaa jonkin verran isompi, joten kaikenlaisia tapahtumia ja harrastusjuttuja on varmaan hieman Raumaa enemmän. Samaten liikkuminen muualle Suomeen on Porista vähän helpompaa (Porissa junarata, Raumalla ei).

Toki kaupunkin isommuus vaikuttaa varmasti myös esimerkiksi asumisen kalleuteen (en kyllä tiedä, kuinka paljon hinnat todellisuudessa eroavat, sillä asuin Raumalla ollessani teini-ikäinen eikä minun näin ollen tarvinnut ottaa asioista selvää).

Kuitenkin Rauma on minusta Poria paljon kauniimpi paikka. Vanha Rauma on todella tunnelmallinen ja täynnä ihania pikku putiikkeja!

Yhteenvetona - kummassakin kaupungissa on puolensa ja puolensa.

Vierailija
6/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauma. Kaunis, mukava pieni kaupunki. Pyörällä ja kävellen pääsee joka paikkaan, ei välttämättä tarvitse autoa, vaikka asuisikin hieman kauempana keskustasta. Paljon mukavampi murre (anteeksi, giäl), joten korva lepää. Kesällä paratiisi, koska meri on nin lähellä, kivenheiton päässä keskustasta. Jos arvostaa historiaa ja kauneutta modernin elämän lisäksi (kauppoja, ravintoloita, menopaikkoja), ei ole kahta sanaa kumpi: Rauma. :)

Vierailija
7/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauma. Vain tunnin matka Turkuun, ja paljon Poria kauniimpi paikka.

Vierailija
8/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään paljon enemmän Porista. En ole asunut kummassakaan kaupungissa, mutta vieraillut paljon molemmissa. Rauma on onnettoman pieni paikkakunta.

Vierailija
9/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori, tunnen kaksi porilaisat ja he ovat hauskoja tyyppejä. Ovat saaneet aivopestyä Rauma-vastaiseksi. 

Vierailija
10/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:06"]

Minä tykkään paljon enemmän Porista. En ole asunut kummassakaan kaupungissa, mutta vieraillut paljon molemmissa. Rauma on onnettoman pieni paikkakunta.

[/quote]

No jos Rauma on onnettoman pieni niin onko Pori sitten vain pieni? :D

Vierailija
11/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Rauma! Mä hyppisin seinille ihan pelkän Porin murteen vuoksi. Ja Pori on mielestäni ihan äärettömän ruma kaupunki. Rauma puolestaan ihmisen kokoinen, ihana merellinen paratiisi ;).

Vierailija
12/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun pitää edes kysyä, muuta Raumalle.

Eihän siihen ole kahta sanaa. Pori o Pori. Raumalle en muuttas ikinä.

Vierailija
13/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne tahansa muualle kuin Poriin! Ja Rauma ON kansainvälisempi paikka.

Nimim. Porilaine joka pääsi POIS

Vierailija
14/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori on ruma ja masentava Yyteriä lukuunottamatta. Ja siellä autolla ajaminen on ihan helvetin rasittavaa. Eli Rauma.

Vierailija
15/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:06"]

[/quote]

[/quote]

Eihän Porikaan mikään suurkaupunki ole, mutta siinä on suuri ero, onko asukkaita 29000 vai 80000. T. Se Porista pitävä

Vierailija
16/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:06"]

[/quote]

[/quote]

Eihän Porikaan mikään suurkaupunki ole, mutta siinä on suuri ero, onko asukkaita 29000 vai 80000. T. Se Porista pitävä

[/quote]

Raumalla on asukkaita kyllä 40 000 :D

Vierailija
17/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poria on täällä haukuttu rumaksi, mutta kyllähän sieltäkin kivoja paikkoja löytyy. Kirjurinluoto, Yyteri, Viikkari, Kuukkari, kaupungintalo...

Vierailija
18/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:14"]

Ja siellä autolla ajaminen on ihan helvetin rasittavaa.

[/quote]

Tunsin joskus munoin yhden porilaisen hepun ja hän kertoi, että Pori on todella hirveä paikka ajaa autolla. Paljon yksisuuntaisia katuja ja niiden ajosuuntaa vaihdetaan vähän väliä. Koskaan ei voi olla varma, miten päin jotakin katua saa mennä minäkin kuukautena. :D

Ja tämä tuli tosiaan sitten porilaisen suusta. Omat kokemukseni Porissa ajamisesta rajoittuvat Satakunnan keskussairaalaan menemiseen (olen kuskannut sinne sukulaisia), ja sinne pääsee Rauman suunnasta helposti ja melkein yhtä helposti taas takaisin.

Vierailija
19/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin Pori!!! Älä edes mieti muuta!

Vierailija
20/58 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:14"]

Ja siellä autolla ajaminen on ihan helvetin rasittavaa.

[/quote]

Tunsin joskus munoin yhden porilaisen hepun ja hän kertoi, että Pori on todella hirveä paikka ajaa autolla. Paljon yksisuuntaisia katuja ja niiden ajosuuntaa vaihdetaan vähän väliä. Koskaan ei voi olla varma, miten päin jotakin katua saa mennä minäkin kuukautena. :D

Ja tämä tuli tosiaan sitten porilaisen suusta. Omat kokemukseni Porissa ajamisesta rajoittuvat Satakunnan keskussairaalaan menemiseen (olen kuskannut sinne sukulaisia), ja sinne pääsee Rauman suunnasta helposti ja melkein yhtä helposti taas takaisin.

[/quote]

Juuri noiden yksisuuntaisten takia sitä vihaan itsekin. Ja kerran siellä oli myös liikenneympyrä, joka oli tavallinen risteys??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi