Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö lapsella kellukkeita? Miksi/miksi ette?

Vierailija
27.07.2014 |

Itselläni vasta hyvin pieni lapsi...

Anopin mielestä lasta ei kuulu totuttaa kellukkeisiin lainkaan, eli ehdoton ei, mutta äitini mielestä ne olisi taas hyvä olla.

Olen päästäni pyörällä... Mitä mieltä te olette?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa ei ole koskaan ollut lapsilla, en tiedä miksi.

Vierailija
2/14 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellukkeilla ei kuulemman opi oikeaa uima-asentoa. Itselläni kyllä on ollut ja hyvin opin uimaan. Kaksipiippuinen juttu. Selkäkelukkeet on kyllä hyvät, ne happipullot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla käytetty. Paremmin oppivat uimaan ilman, kun oppivat heti tiedostamaan vedenvaran paremmin.

Tottakai läsnä tulee olla rannalla muutenkin kokoajan.

Vierailija
4/14 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mulla ei vielä olekaan lapsia niin pakko vastata silti. Äitini antoi mun pitää kellukkeita varmaan seitsenvuotiaaksi asti (niitä selkämallisia), ja lopputuloshan on se etten osaa uida kunnolla. En minä nyt huku ja matkaakin jaksan jonkin verran, mutta asento on tosiaan ihan pielessä. Tulevalle muksulle en taida edes alkuun moisia antaa.

Vierailija
5/14 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo meilläkään ollu mutta tuntuu et kaikilla on, joten oon itsekin alkanut pohtimaan et pitäiskö ne olla..

Vierailija
6/14 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, ovat uimataitoisia.

Vierailija
7/14 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen tuli kellukkeet hankittua, kun yksi lapsista kaatoi veteen ja sai vettä keuhkoihinsa. Sitten niitä käytettiin kaikissa matalissakin uima-altaissa ja laitoin lapset uimakouluun.

Vierailija
8/14 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli uimarengas pienenä ja opin uimaan ilman sitä vasta 8-vuotiaana. Asuttiin järven vieressä ja uimassa käytiin joka päivä kesällä. Uimatekniikka on hakusessa ja vauhti tosi hidasta.  Omalla lapsellani on ollut kellukkeet vain isovanhempien kanssa mökillä olessaan parina päivänä kesässä. Uimassa käydään kerran pari kuukaudessa uimahallissa ja lapsi oppi uimaan 6-vuotiaana.

Vierailija
9/14 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin, oppi uimaan 4-vuotiaana. Lapseni tosin on pienestä pitäen ollut täys vesipeto eikä ole pelännyt vettä, mutta kyllä mä myös itse opetin todella paljon, eli aina välillä otettiin kellukkeet pois ja harjoiteltiin, ja kun lapsi väsyi niin kellukkeet takaisin.

Mä en muuten ymmärrä niitä äitejä jotka istuvat rannalla ja katselevat kun lapset uivat. Mukaan vaan uimaan!

Vierailija
10/14 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:32"]Sen jälkeen tuli kellukkeet hankittua, kun yksi lapsista kaatoi veteen ja sai vettä keuhkoihinsa. Sitten niitä käytettiin kaikissa matalissakin uima-altaissa ja laitoin lapset uimakouluun.

[/quote]

Kellukkeiden kanssa voi käydä vielä hullummin... Lapsi ei välttämättä pääse nousemaan ylös jos kellahtaa naamalleen, ilman että kädet yltää pohjaan.

Vierailija
11/14 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat saaneet käyttää halutessaan. Uidaan paljon ja välillä syvässä vedessä 3-vuotiaalla on kellukkeet päällä, kun ui meidän muiden kanssa. 6-vuotias ei enää sen jälkeen ole käyttänyt, kun oppi uimaan.

Silloin tällöin käytettynä en ole pitänyt kellukkeita haitallisena. Varsinainen uimaan oppiminen tapahtuu kuitenkin ilman kellukkeita, sukeltamisen kautta.

Vierailija
12/14 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan ei ole koskaan ollutkaan, ja aina on käyty uimassa, hyvin ovat oppineet. Riippuu toki missä ui. Jos olisi syvä järvi, jossa ei kahluu mahdollisuutta, niin sitten joo, mutta ei sittenkään mitään rengasta vaan käsiin laitettavat kellukkeet. (Itse olen meinannut hukkua renkaan kanssa, kun onnistuin pelleilemään itseni renkaan alle ja jalat juuttui renkaaseen kiinni.)

Vierailija
13/14 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellukkeita on käytetty pk-seudun ruuhkaisilla rannoilla ja kylpylöissä uimataidottomilla lapsilla eli alle 4v.

kellukkeita ei koskaan ole käytetty uimahallissa tai maalla järvissä.

Vierailija
14/14 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellukkeita saa käyttää muiden uimalelujen tapaan sitten, kun uimataito on hankittu. Näin meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän