Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheesi talouden tasapainotus, kun on työttömyyttä?

Vierailija
26.07.2014 |

Varsinkin viimeisten viiden vuoden ajalta. Miten olette toimineet, kun tulot ovat tippuneet? Joustaako pankki?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli työtön, kun ostettiin talo, joten laina on suhteutettu jo alunperin yhden palkalla maksettavaksi. Ja asjmiskustannukset on vähemmän kuin vuokralla asuessa. Säästöä tulee myös siitä, että työttömänä mies pystyy tekemään rempat itse, on siis tavallaan töissä, kun remppailee taloa.

Vierailija
2/6 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun vuokralla joten asumistuki painottaisi tuon. Tosin en ole saanut potkuja vaikka yt:t ovat olleet joka vuosi viimeiset 15 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä hiljaisuutta. Kai Suomesta löytyy työpaikansa menettäneitä asuntovelallisia? Myyttekö asunnon vai maksaako sossu tukia riittävästi?

Vierailija
4/6 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, mutta ei velkaa. 

Vierailija
5/6 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön, enkä asu Suomessa. Asunto on ja velkaa, mutta Suomessa. Vuokralaisilla saamme kulut katettua kyllä. Omasta asumuksesta maksamme vuokraa, eli joustoa ei ole. Miehen palkka riittää, mutta isoimpia hankintoja varten pitää käydä ottamassa säästöistä. Säästöissä oli reilu kolmekymmentätonnia ennen työttömyyttäni.

Vierailija
6/6 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh.

Minä valmistuin aikanaan alalle jossa paljonkin pätkätyöllisyyttä, itse asiassa alaa kuvataan juuri pätkätyöalaksi.

Olen siis ollut viim 10v kaikki kesät (kesä-ja heinäkuu, monesti elokuukin kokonaan tai melkein) työttömänä, työsopimukseni ovat päättyneet joko 31.5 tai viim 15.6 paikkeilla. Hyvä puoli siinä on ollut se että lasten kesälomia kouluiän alettua ei ole tarvinnut miettiä, olenhan ollut kotona heidän kanssaan. Olen kyllä nauttinut itsekin, onhan se kesällä kivointa olla työtön. Viimevuonna olin konkurssin (oli vakipaikka) vuoksi työttömänä lähes koko syyskuun aina vuodenvaihteeseen asti kunnes aloitin jatko-opiskelut.

Meillä työttömyyteni ei ole vaikuttanut kykyymme lyhentää asuntolainaamme, se on joka kk maksettu kuten muutkin laskumme ja ruoka ja eläminen. Ylimääräistä ei ole ollut työttömyysaikoina sitäkään vähää mitä muulloin mutta pärjätty on. Sossusta tms emme ole koskaan rahaa pyytäneet, emme olisi varmasti saaneetkaan.

Ainoa pankin kanssa sovittu 6kk lyhennysvapaa jakso oli silloin kun olin kotiäitinä lasten ollessa 4+v ja 3-3½v eli kun kuopuksestakaan ei enää saanut kotihoidontukea ja ainoa tuloni oli lapsilisät x2. Olin siis kotiäitinä putkeen yht.reilut 5v.