Siskoni teeskentelee tuttaville olevansa mukava ihminen,
mutta samaan aikaan kohtelee iäkästä äitiämme erittäin törkeästi (huutaa, raivoaa yms.). Myös omat välini siskooni ovat olemattomat, koska en kestä katsoa, miten hän kohtelee äitiämme (olen puuttunut asiaan, mutta mikään ei ole auttanut, koska äitini suuttuu minulle, jos suutun siskolleni). Lisäksi siskoni vihaa minua ja perhettäni, vaikka ulkopuolisille esittää aina "fiksua ja filmaattista".
Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
Kommentit (7)
Oletko kysynyt äidiltä että eikö hän pelkää, että siskon käytös vaikuttaa hänen terveyteen iäkkäänä tai ne tilanteet, että eikö voi ottaa etäisyyttä. Ei ole hyvä olla huutavien seurassa koko ajan. Ehkä sinun asiallinen käytös sitten rauhoittaa äidin tarpeeksi.
Miksi siskosi huutaa äidillesi? Miten olet puhunut asiasta siskosi kanssa? Onko hän muille yhtä hankala vai vain perheelleen?
Voisiko siskosi olla ihan fiksu ja filmaattinen ihminen, joka näkee vikaa omassa lapsuuden perheessään? Mulla samanlaisia kokemuksia: olen ihan kiva, työssäkäyvä ihminen, jolla on perhe ja paljon ystäviä. Tulen toimeen kaikkein hankalimpienkin työkavereiden kanssa ja pyrin olemaan hyvä äiti, puoliso, kummi ja ystävä. Ainoa, joiden kanssa en tule toimeen, on lapsuuden perheeni jäsenet.
En ala penkomaan syitä, mutta sanottakoon, että lapsuuteni ei ollut turvallinen eikä asioita ole voinut myöhemmin millään tavoin käsitellä, koska äitini kieltää kaiken tapahtuneen. Voisiko kyse olla jostain tällaisesta?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko siskosi olla ihan fiksu ja filmaattinen ihminen, joka näkee vikaa omassa lapsuuden perheessään? Mulla samanlaisia kokemuksia: olen ihan kiva, työssäkäyvä ihminen, jolla on perhe ja paljon ystäviä. Tulen toimeen kaikkein hankalimpienkin työkavereiden kanssa ja pyrin olemaan hyvä äiti, puoliso, kummi ja ystävä. Ainoa, joiden kanssa en tule toimeen, on lapsuuden perheeni jäsenet.
En ala penkomaan syitä, mutta sanottakoon, että lapsuuteni ei ollut turvallinen eikä asioita ole voinut myöhemmin millään tavoin käsitellä, koska äitini kieltää kaiken tapahtuneen. Voisiko kyse olla jostain tällaisesta?
Sama tilanne.
Kiinnostaisi lukea ap:n mielipide kommenteista. Ajattelitko asioita uudesta kulmasta vai onko vika siskossa?
Suurin osa ihmisistä toimii niin...