tori.fi Oletteko peruneet kaupan nähdessänne tavaran?
Oletteko siis menneet jo hakemaan tavaraa, mutta viimehetkellä sitten peruneet kaupan? Miksi?
Kommentit (10)
En ole, mutta jos olis ollu sellaisessa kunnossa, etten haluais, voisin sanoa, ettei vastannu kuvausta tms ja jättää ostamatta.
??
minä olen luullut, että torille laitetaan myynti-ilmoitus ja ostaja sitten sen mukaan tulee katsomaan mitä on myytävänä ja sitten vasta päättää, ottaako vai ei.
Sanoo vain soittaessaan, että tulee katsomaan tuotetta. Ei se ole perumista jos ei tuote ole itselle sopiva.
Tyhmää se vain on sanoa jo heti puhelimessa, että "tulen sen noutamaan". Silloin on kaupat tehty näkemättä tuotetta. Toki tuote on silloin vielä yleisessä myynnissä ja aina on riski, että joku toinen tekee päätöksensä nopeammin.
Olemme menneet katsomaan, eikä kauppoja tullut. Puhe olikin katsomisesta. Kunto oli huonompi, mitä kuvasta näkyi. Siksi juuri tykkään torista, kun ei sitoudu ostamiseen. Ja ostajat tekevät ohareita ilman katsomisiakin. Itse ostin ihanat Emmaljungat niin, että eka ostajaehdokas haihtui. Mun onni.
Olin laukkua ostamassa tori.fi ja menin paikan päälle katsomaan. Se olikin todella paljon pienempi kuin kuva antoi ymmärtää joten jätin ostamatta. Ihan vinkkinä olisi ehkä fiksua kuvata tuote jonka koolla on merkitystä vaikka jonkin esineen vieressä josta saisin hyvän käsityksen koosta. Taikka sitten laittaa mitat ilmoitukseen mukaan. Helpottaisi myyntiä ja tältä minunkin tilanteelta olisi vältytty.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:39"]
Olin laukkua ostamassa tori.fi ja menin paikan päälle katsomaan. Se olikin todella paljon pienempi kuin kuva antoi ymmärtää joten jätin ostamatta. Ihan vinkkinä olisi ehkä fiksua kuvata tuote jonka koolla on merkitystä vaikka jonkin esineen vieressä josta saisin hyvän käsityksen koosta. Taikka sitten laittaa mitat ilmoitukseen mukaan. Helpottaisi myyntiä ja tältä minunkin tilanteelta olisi vältytty.
[/quote]Et stten osannut kysyä kokoa ennen katsomaan menemistä...ok.
Meillä ainaki yksi matonostaja perui nähtyään maton. Ei se minua haitannut. Minusta täytyy olla oikeus tehdä pääätös vasta tuotteen näkemisen jälkeen. Mutta huvikseen ei kannata toista ihmistä vaivata. Pitää olla lähes varma, että ostaa, jos haluaa nähdä tuotteen.
Minä oon kyselly mitat ja tavaran kunnon tarkasti sähköpostilla ennenku lähden katsomaan. Jos tuote ei vastaa kuvaa eikä sanallista kuvausta, ei harmita yhtään perua kauppoja.
Mutta siis, minustakin etukäteen sovitaan vain tuotteen katsomisesta, ei sokkona ostamisesta. Itse vaan tykkään pelata ihan varman päälle kun autokyydin järkkääminen on vaivan takana. Ei huvita kulkea turhanpäiten tavaraa katsastamassa.
Suosittelen olemaan rehellinen tavaran kunnosta (hinta-laatu -suhde kohdallaan) jotakin myydessään. Kyllä melkein ilmoitustekstistä ja vars. kuvista näkee, minkä sorttinen on myyjä.
En ole koskaan joutunut perumaan kauppoja. Ja olen tehnyt torilta mainioita löytöjä. Vain fiksuja myyjiä myös olen tavannut.
En ole kehdannut kun on sovittu etukäteen. Olisi kyllä pitänyt.