Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärit ilkeitä ja alentuvia kiusaajia aika usein

Vierailija
19.07.2021 |

Just puhuin yhden kanssa. Oli erittäin inhottava puhuessaan. Soitin jälkikäteen selvittääkseni erästä asiaa ihan normaaliin sävyyn.
Jännä että ensimmäisen tavatessa hän oli erittäin mukava ja rento, siis silloin kun raha palvelusta oli vielä saamatta. Tästä puhelusta ei saa mitään hintaa, mutta pakko oli soittopyyntöön velvollisuudesta vastata. Onko noissa ammateissa usein sellaisia ihmisiä, jotka ovat sellaisia että kaiken ottavat kritiikkinä itseä ja omaa persoonaa vastaan ja kestävät sellaista erittäin huonosti?
Menin jotenkin ihan pois tolaltaan tuon puhelun aikana, vaikka normaalisti olen rauhallinen hankalienkin ihmisten kanssa. Hänelle varmaan tulisi hyvä mieli jos tietäisi saaneensa järkytettyä minua. Se, mikä jää aina mietityttämään, on että tämä ei ole ollenkaan harvinainen tai ainoa laatuaan kokemus terveydenhuollossa. Osa lääkäreistä on mukavia ja asiallisia, osa sellaisia kiusaajia, ensin/välillä ehkä muka kuuntelevat ja ymmärtävär, mutta sitten taas iskevät jonkun piikittelevän kommentin ja yrittävät provosoida kiihtymään ja sanomaan jotain hölmöä. Ei ole todellakaan kyse siitä että olisin liian herkkä, vaan tunnistan sen kyllä milloin minua kohdellaan normaalisti ja milloin ei.
Olisi ehkä pitänyt sanoa sille, että toivottavasti sinulla ei ole lapsia kun vaikutat noin huonosti tulevan toimeen toisten kanssa. Olen nimittäin muistaakseni nähnyt hänen kävelevän jonkun lapsen, luultavasti omansa kanssa. Ehkä se olisi mennyt vähän tunteisiin ja saanut miettimään, muutenhan kaikki on aina vaan hankalan ja typerän asiakkaan syytä. Tiedän, että kannattaisi vaan jättää täysin omaan arvoonsa, mutta tällä kertaa nyt jäi harmittamaan asia sen verran, että halusin vähän purkaa tunteita. Kiitos jos luit tämän sinänsä aika turhanpäiväisen postauksen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kantelu aviin

Vierailija
2/10 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kantelu aviin

Voisi tietty, mutta helpompi ehkä vaan äänestää jaloillaan ja olla vaan menemättä kyseiselle lääkärille enää, kun ei pakko ole. Tuokin oli sellaista äänenpainoissa ja sanavalinnoissa käytettävää hienovaraista ilkeilyä. Ehkä jos tekisi valituksen niin saattaisi saada jostain viestin, että jotkut asiakkaat toivoisi, että olet vähän mukavampi. Jaksanko pelkästään sen takia käydä läpi ties mitä paperihommaa - en.

Silleen jännä, että hänelläkin oli aika paljon tyhjää kalenterissa (ehkä mainitsemastani syystä) mutta ilmeisesti ei sit raha kiinnosta vaan mieluummin ajaa asiakkaat pois. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa valittaa kohtelusta, ylivoimaisesti tehokkain keino on valittaa työnantajalle, ylilääkärille yleensä. Tulee selväksi.

Kurjaa, jos kohtelu oli huonoa.

Vierailija
4/10 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sillä oli bemarin tai mersun osamaksut jääneet  maksamatta. Puoliso jättänyt tai muuten vaan vituttanut. Lääketehtaat kyllä yleensä maksavat noille hyvät provikat. Älä välitä, seuraava potilas - olkaa hyvät.

Vierailija
5/10 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut yksityislääkärit veloittavat puheluistakin. By the way.

Vierailija
6/10 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosh kirjoitti:

Jos haluaa valittaa kohtelusta, ylivoimaisesti tehokkain keino on valittaa työnantajalle, ylilääkärille yleensä. Tulee selväksi.

Yksityislääkärin kohtelusta ja muusta on vaikea valittaa.  Hänellähän ei ole esimiehiä.

Valittaa voi vain johonkin muualle, en tarkkaan tiedä mihin.

Ja ap:kin voisi mennä vähän itseensä ja ajatella ja miettiä sitä, miten hän itse kohteli lääkäriä.

Kyseenalaistiko hän lääkärin ammattitaidon?  Moittiko hän lääkäriä asiasta, jolle lääkäri ei mahda mitään.

Oliko  ap puhelimisessa syyllistävä, jyrkkä ja arvosteleva tai muuta vastaava.

Usein on niin ap,   jotta niin metsä vastaa kuin sinne huutaa!

Lääkäri todennäköisesti vastasi sinulle samalla mitalla, mitä sinä hänelle puhuit.

Vai kuinka?

Lääkärin on vain ihminen ja lähes kaikki lääkärit toimivat aina potilaan parhaaksi, se on heidän duuninsa.

Vaikea sanoa mitään, kun ei tuosta puhelusta sivullisena mitään tiedä.

Ja käsittääkseni yksityislääkärit veloittavat myös puhelinneuvonnasta ja puhelimisessa uusituista resepteistä.

Käytän paljon yksityislääkärin palveluja kun olen kiireinen ja menevä ihminen, ja jokaisesta yhteydenotosta yksityislääkäriin on  veloitus ollut.

Vierailija
7/10 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosh kirjoitti:

Yksityislääkärin kohtelusta ja muusta on vaikea valittaa.  Hänellähän ei ole esimiehiä.

Valittaa voi vain johonkin muualle, en tarkkaan tiedä mihin.

Ja ap:kin voisi mennä vähän itseensä ja ajatella ja miettiä sitä, miten hän itse kohteli lääkäriä.

Kyseenalaistiko hän lääkärin ammattitaidon?  Moittiko hän lääkäriä asiasta, jolle lääkäri ei mahda mitään.

Oliko  ap puhelimisessa syyllistävä, jyrkkä ja arvosteleva tai muuta vastaava.

Usein on niin ap,   jotta niin metsä vastaa kuin sinne huutaa!

Lääkäri todennäköisesti vastasi sinulle samalla mitalla, mitä sinä hänelle puhuit.

Vai kuinka?

Lääkärin on vain ihminen ja lähes kaikki lääkärit toimivat aina potilaan parhaaksi, se on heidän duuninsa.

Vaikea sanoa mitään, kun ei tuosta puhelusta sivullisena mitään tiedä.

Ja käsittääkseni yksityislääkärit veloittavat myös puhelinneuvonnasta ja puhelimisessa uusituista resepteistä.

Käytän paljon yksityislääkärin palveluja kun olen kiireinen ja menevä ihminen, ja jokaisesta yhteydenotosta yksityislääkäriin on  veloitus ollut.

Siis ihan tavallisesti kysyin asiasta, kuten aloituksessa oli mainittu jo. Ja lääkärin ja potilaan suhteessa ei kyllä ole mikään vastavuoroinen ihmissuhde kyseessä. Yksi on tarjonnut palvelun ja yksi maksanut siitä. Silloinkin jos lääkärin asiakas olisi vaikka hermostunut jostain turhasta, humalassa, mielenterveysongelmainen, aivan paniikissa jostain jne. eli olisin ollut jollakin tavalla ns vaikea, mitä en ollut, niin silti kuuluisi lääkärin työnkuvaan pysyä rauhallisena ja ammattitaitoisena asiassa, eikä keskittyä johonkin vinoiluun. Ap

Vierailija
8/10 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se pitäisi olla alentavia, jos toisia alentaa.

Alentuvahan joutuu ihan syystäkin alentumaan esim. lapsen tasolle, jotta tenava ymmärtäisi paremmin.

Vierailija
9/10 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuulosairauden edessä mikä on varmastiikin netin myöötä muotia varmasti ovat miten sen nyt laitttaisi - ihmeellisiä diagnoooseja. Koskaaan kuuullukkaan tällaisesta taudista. Haluaan juuri sen reseptin kuin miten itse koen oleevani saiiras.

Vierailija
10/10 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuulosairauden edessä mikä on varmastiikin netin myöötä muotia varmasti ovat miten sen nyt laitttaisi - ihmeellisiä diagnoooseja. Koskaaan kuuullukkaan tällaisesta taudista. Haluaan juuri sen reseptin kuin miten itse koen oleevani saiiras.

Muiijakin  muuttanut muuualle kun kaikki sohvat lentäny suuurinpiirtein ikkkunasta. Että näin. Kyllä ne on puoskareiita.