Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loppuraskaus, paljonko vauvan pitäisi liikkua kohdussa?

Vierailija
19.07.2021 |

Nyt on rv33 menossa ja ensimmäinen raskauteni. Siitä asti kun olen liikkeitä tuntenut, vauvalla on ollut aika säännöllinen rytmi ja on ollut mielestäni hyvinkin rauhallinen. Vauva on kunnolla hereillä 3-4 kertaa päivässä, jolloin potkuja ja möyrintää tuntuu lähes yhtäjaksoisesti 15-20min. Muuten tulee ihan satunnaisesti potku tai hikka silloin tällöin. Välillä herää huoli vauvan voinnista, kun on kuullut ja lukenut juttuja ettei edes nukuttua saa kun vauva myllää ja potkii taukoamatta kun äiti itse on rauhassa. Mulla voi mennä useita tunteja etten tunne yhtään liikettä. Mistä sen nyt tietää mikä on normaalia? Minkä verran teidän vauvat liikkuvat viimeisellä kolmanneksella?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa tunsin liikkeitä tosi vähän ikinä ja kaikki oli ihan Ok. Toisessa liikettä oli loppuun asti paljon ja kolmannessa loppua kohdin väheni, tilaa oli vähän liikkua. Pari päivää ennen synnytystä aloitti hirmuisen mylläkän ja sitten hiljeni täysin. Pyysin päästä näytille ja kaikki olikin hyvin ja olisin päässyt saliin kun paikat oli hyvin auki. Keräsi vissiin voimia ennen suurta loppuhuipennusta :)

En olisi huolissani vielä.

Vierailija
2/7 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun vauva liikkui lähes koko ajan. Mutta nyt on 5-vuotias ja kovin tuo on liikkuvainen edelleen.

Joten luulen, että sulla vaan rauhallinen vauva. Tuskin syytä huoleen, jos kerta aina ollut tuollainen rytmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ovat olleet aika hissukseen kaikki kolme. Muutaman kerran päivässä vain tunsin oikeastaan mitään. Rauhallisia lapsia heistä sitten tulikin. 

Vierailija
4/7 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja on erilaisia :-) meilläkin on rauhallisen oloinen vauva, harvoin on kunnon mylläysbileitä, yleensä liikuskelee päivän mittaan rauhalliseen tahtiin.

Pääasia on kuitenkin, että liikkuu ja jos huoli herää, niin liikelaskennassahan pitää saada 10 liikettä laskettua tunnissa, mikä on loppuviimein aika vähän.

Ei kannata vertailla muiden vauvoihin, vaan oppia tuntemaan omansa!

Vierailija
5/7 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ehkä pitää vaan luottaa että kaikki on hyvin kun on alusta asti ollut samanlainen. Kai se temperamenttikin on aika periytyvää, voisi olettaa että kahden rauhallisen vanhemman lapsi ei välttämättä ole mikään supervilkas :) ap

Vierailija
6/7 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei paljoa liikkunut. Yhden kerran jotenkin kääntyi niin, että koko maha muljahti ja olin todella hämmästynyt.

Oli kyllä jo alkuraskauden ultrassa paikallaan, niin että piti herätellä.

Minulla on nykyään rauhallinen tuleva ekaluokkalainen tyttö. Ei ole koskaan ollut mikään villi tai levoton.

Kaverini mahassa potkittiin niin, että ihan sattui. Melkoinen energiapakkaus on tämä poika nyt 4 vuotiaana.

Vierailija
7/7 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikelaskennassahan liikkeitä pitäisi tuntea 10 tunnissa. Noilla viikoilla vauva kuitenkin nukkuu paljon, eikä unien aikana pahemmin liiku. Lisäksi vauvalla alkaa olla sen verran kokoa, ettei samalla tavalla mahdu enää mylläämään. Mulla nyt rv36 ja välillä liikkeitä tuntuu välillä aika vähän. Olen tulkinnut tämän johtuvan siitä, että vauva on selkä vatsaan päin, jolloin heiluu enemmän sisään päin. Lähinnä tuntuu sellaista puskemista, kun tunkee pyllyään vatsasta ulos.