Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskasta käydä töissä, kun lapset pistää vastaan

Vierailija
25.07.2014 |

Ja ollaan miljoona kertaa puhuttu, että käyn töissä, että saan rahaa, millä maksetaan asumisesta, ruuasta, päästään matkustelemaan jne...

Mutta niin usein saan kuulla, että äiti miks sä meet, älä mee, en haluu että meet, haluan että oot mun kanssa kotona jne...

Mun työssäjaksaminen ois paljon parempaa, jos voisin ilman valitusta ja iloisin mielin mennä töihin.

Lapset on 8- ja 10-vuotiaita. Heidän isä on kuollut, ehkä ovat liikaa mussa kiinni. On hyvät sukulaiset, jotka hoitaa ja asuu kilsan päässä, kahdestaankin haluavat olla kotona. Mutta sit tää ajoittainen valitus. Mä en jaksa :-(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Lapset on kai koulussa? Mulla just saman ikäiset, eikä heillä ole vaikeuksia ymmärtää elämän realiteetteja.

Vierailija
2/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ovat koulussa. Ei ne siis joka kerta valita, mutta usein. Ja aina oon kuitenkin käynyt töissä, menivät päiväkotiin 2- ja 4-vuotiaana. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty mul on pitkät päivät, usein 10-20, en ehdi koko päivänä nähdä, mutta on 3 vapaapäivää vähintään viikossa. ap

Vierailija
4/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapset tekemisissä isovanhempien kanssa ?

Vierailija
5/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista vaihtaa työvuoroa/-paikkaa niin että olisit iltaisin kotona? Lapset ovat todella paljon yksin, niillä on ikävä sua!

Vierailija
6/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapset leirille. Nythän on monenlaista leiriä. 

Vierailija
7/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 17:36"]Ovatko lapset tekemisissä isovanhempien kanssa ?

[/quote]

Isovanhemmilla ovat siis hoidossa, kun olen töissä. Tai mun sisaruksilla. ap

Vierailija
8/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 17:42"]Onko mahdollista vaihtaa työvuoroa/-paikkaa niin että olisit iltaisin kotona? Lapset ovat todella paljon yksin, niillä on ikävä sua!

[/quote]

Eivät siis ole yksin vaan hoidossa, tosin jo niin isoja, että haluavat keskenään kotonakin vaan olla. Toki koitan aina vaihtaa työvuoroja, muttei aina sovi. Mullon rajoitus, että enintään 3 työvuoroa putkeen, sit vapaata. Yleensä 1-3 töitä, 1-4 vapaata jne. No mutta kyllä varmaan ikävöivätkin. ap

Vierailija
9/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 17:48"]Laita lapset leirille. Nythän on monenlaista leiriä. 

[/quote]

Eipä oo täällä, kun on kaikki leirit täynnä. Serkkujen luona ovat olleet "leirillä" toisessa kaupungissa. Seurakunnan leirikin täyttyi päivässä :( Ens vuonna sit. ap

Vierailija
10/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo isän kuolema varmaan vaikuttaa. Mitäs jos ihan yksinkertaisesti sanoisit, ettet jaksa tästä asiasta valittamista enää kuunnella. Et kiva olisi olla teidän kanssanne koko ajan, mutta elämän realiteetit nyt vaan ovat mitä ovat.

Jaksaisit itse paremmin ilman turhaa valitusta. Tunteitaan saa näyttää ja niistä kertoa, mutta kyllähän tuon ikäisten nyt pitää tajuta, kun kerrot ettet tästä asiasta jaksa enää valitusta kuunnella. Kerro ihan avoimesti miltä sinusta tuntuu.

Vierailija
11/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä nyt ei selvinny kuoliko isä lasten ollessa tiedostavassa iässä. Jos ovat yhdistäneet sen että faija lähtee pois eikä tuu enää takasin.

Vierailija
12/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 17:56"]Tuo isän kuolema varmaan vaikuttaa. Mitäs jos ihan yksinkertaisesti sanoisit, ettet jaksa tästä asiasta valittamista enää kuunnella. Et kiva olisi olla teidän kanssanne koko ajan, mutta elämän realiteetit nyt vaan ovat mitä ovat.

Jaksaisit itse paremmin ilman turhaa valitusta. Tunteitaan saa näyttää ja niistä kertoa, mutta kyllähän tuon ikäisten nyt pitää tajuta, kun kerrot ettet tästä asiasta jaksa enää valitusta kuunnella. Kerro ihan avoimesti miltä sinusta tuntuu.

[/quote]

Joo, näin se on tehtävä, taas keskusteltava. Isän kuolema vaikuttaa varmaan, kun oishan sitä sitten yleensä jompikumpi vanhemmista kotona, nyt ei oo ketään, jos mä en oo. ap

Vierailija
13/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei juurikaan näe sinua työpäivinä. Aamulla kun lähtevät kouluun ja seuraavan kerran vasta nukkumaan meno aikaan. Olet töissä 20.00 asti ja siihen vielä ryömatka päälle. Ei paljon auta että sinulla on useammin vapaa päiviä kun lapset ovat koulussa silloin. Eri asia tietysti nyt kesällä. Voisit vaihtaa "normaaliin" työaikaan esim. 7-15 tai 8-16 joilloin lapset näkisivät sinua edes muutaman tunnin ajan päivittäin? Kyse on siitä että lapse näkevät sinua liian vähän.

Vierailija
14/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 18:08"]Tästä nyt ei selvinny kuoliko isä lasten ollessa tiedostavassa iässä. Jos ovat yhdistäneet sen että faija lähtee pois eikä tuu enää takasin.

[/quote]

Olivat aika pieniä. 3- ja 5-vuotiaita. On kyllä paljon asiaa käsitelty, psykologinkin kanssa. Mutta mistäpä sitä tietää, mitä lapsen päässä liikkuu... ap

Vierailija
15/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 18:09"]Lapset ei juurikaan näe sinua työpäivinä. Aamulla kun lähtevät kouluun ja seuraavan kerran vasta nukkumaan meno aikaan. Olet töissä 20.00 asti ja siihen vielä ryömatka päälle. Ei paljon auta että sinulla on useammin vapaa päiviä kun lapset ovat koulussa silloin. Eri asia tietysti nyt kesällä. Voisit vaihtaa "normaaliin" työaikaan esim. 7-15 tai 8-16 joilloin lapset näkisivät sinua edes muutaman tunnin ajan päivittäin? Kyse on siitä että lapse näkevät sinua liian vähän.

[/quote]

Työmatka on 10 minuuttia. Mutta näinhän se juuri on. Vuorojärjestelyjä pitää koittaa tehdä... Ja tietty ottaisin muuta työtä jos ois, eikä varaa oo töistä olla pois eikä musta oo opiskelijaksi toiseen ammattiin. Että näin... ap

Vierailija
16/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka on onneksi lyhyt niin siihen ei mene paljon aikaa. Teillä ei voi tehdä 8 tunnin päivää sellaisena aikana kun lapset koulussa?

Vierailija
17/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 18:16"]Työmatka on onneksi lyhyt niin siihen ei mene paljon aikaa. Teillä ei voi tehdä 8 tunnin päivää sellaisena aikana kun lapset koulussa?

[/quote]

No, joskus voi. Vuorotyötä teen. Huokaus. Kai tää tästä. Omasta lapsuudesta muistan, kun äiti oli sairaalassa töissä ja usein iltoja 14-22. Ei nähnyt koulupäivinä ollenkaan. Isompana se oli tietty jo kivaa, murrosiässä, ku sai rauhassa touhuta kotona. ap

Vierailija
18/18 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lapsena kaikenlaista kokeneena, niin voisin vaikka vannoa, että ainakin viisi vuotias muistaa tapauksen hyvin. En tiedä mitä psykologit sanoo lapsille ja miten itse toimit, mutta lapsuuden kokemukset vaikuttaa selvästi aikuisenakin. 

Ei se psykologi antanu mitään ohjeita kuinka toimia jatkossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän