QLAIRA e-pillerit, kokemuksia?
Pitäisi aloittaa kokeilu vaikean endometrioosin hoitoon. Aiemmin oon kokeillu kuutta merkkiä pillereitä, ei sovi koska masennun, raivoan ja muutun itkuiseksi.
ikää 42v. Uskallanko? Pelottaa kun oon ton endometrioosin kans kipee ja vuotelua on 2 vkoa kuusta.
pelottaa nuo mielialaoireet, mahdolliset veritulppariskit ja muut.
Kommentit (10)
Up..
Itse vuosin qlairalla kahdesti kuussa:(
On käyttänyt nelisen vuotta. En ole huomannut mielialavaikutuksia. Kuukautiskipuihin kyllä auttavat, mutta vähemmän kuin aikaisemmin käyttämäni pillerit. Vuoto on vähentynyt näiden myötä huomattavasti ja aina silloin tällöin vuoto jää kokonaan pois, jolloin olen tehnyt raskaustestin. En ole raskaana ollut. Vuoto ei kyllä tule sillloin kuin ohjelapussa sanotaan, tummanpunaisten tai valkoisten pillerien aikaan, vaan seuraavan laatan ekan viikon aikaan.
veritulppaa en ole saanut.
Itse olen syönyt noita nyt 4-5 vuotta. Alkuun tuli finnejä ja varmaan mieliala hiukan heitteli, mutta tasaantui nopeasti ja ongelmia ei ole ollut. Kuukautiset tulee erittäin tarkasti, alkavat ja loppuvat aina samoina päivinä. Pms-oireet alkoi kun aloitin lääkkeet, mutta eivät ole pahat. Veritulppaa ei ole tullut, olen huomattavan ylipainoinen ja riskiä on korkeampi se saada. Mutta ei ole tullut.
Noilla saa kuukautiset säännöllisiksi, edelleen on runsaat mutta on myös niitä helpompia kuukausia kun vuoto suht normaalia eli vähäistä mun mittakaavassa.
Suosittelen kyllä. Muuta e-pillerit eivät mulle sopineet.
siis MUUT e-pillerit eivät sopineet...
Ja itse syön noita vuotohäiriön hoitoon, en niinkään ehkäisyyn.
Kiitti vastauksista. Jospa mäkin sit uskallan kokeilla. Ylipainoa löytyy multakin. Toinen vaihtoehto on et käy jotain ikävää ton endometrioosin kans.
endon oireet jo nyt aika pahat. Vaihdevuosiin vielä aikaa, ikävä kyllä.
ap.
Kokeile, aina kannattaa kokeilla ja aika vähäinen se tulppariski taitaa kuitenkin olla :)
Itselleni ei ole mitään ikäviä oireita tullut :) vuoto kestää kolme päivää entisen seitsemän sijaan ja on niukahkoa. Itse tosin olen parikymppinen ja hoikka.
En suosittele Qlairaa, itselle puhkesi aurallinen migreeni niillä eikä vaikuttanut vuotojen ja kipuvun vähentämiseen mitenkään.
Lisää kokemuksia?