Ärsyttää vuokrakämpän 20 vuotta vanha jääkaappi
Hajoaisi edes mutta toimii se, kun ei säädä yli 2:sen. Se on vaan niin tahmea, vaikka pesin sitä nin sillti tatinaiset liimaiset sormet, ällöttää.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on 3 sijoitusaauntoa. Joka kerta kun vuokralainen on ilmoittanut että on esim. Jääkaappi rikki niin olen ostanut uuden. Tai siis esim yli 5 vuotta vanhoista suoraan. Kalliimmaksi / työlläämäksi tulee vanhan paskan korjaus kun uuden hankkiminen :D
Miten usein noi sun vuokralaisten jääkaapit sitten ”hajoilee”? Jos aina ostat uusia, ja aina vaan uudelleen hajoavat? Kai käyt edes tarkistamassa tilanteen ja huolehdit itse vanhan jääkaapin hävityksestä? Muuten voi käydä niin että se vanha, muka rikki mennyt kaapi löytyykin tori.fi myyntiosastolta... mulle kävi näin kerran! Vuokralainen ilmoitti ettei jääkaapi toimi, ja kysyi voiko itse viedä sen pois. Sanoin että se sopii, aloin katselemaan tilalle sopivaa jääkaappia torista, ja siellähän se nykyinen kaappi oli myynnissä!
Reklamoikaa ahkerasti. Ota tarvittaessa yhteyttä kilpailu- ja kuluttajavirastoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole mitään varastoja, joihin voisi jääkaapin viedä. Ja mitäs sitten, jos se varastetaan varastoinnin aikana?
On vuokralaisen oma valinta vaihtaa jääkaappi, tai jokin muu vuokra-asunnon kodinkone. Tottakai silloin on itse huolehdittava sen alkuperäisen säilytyksestä myös! Asuntoon kuuluu yleensä jonkinlainen varastotila myös. Jos ei saa sinne mahtumaan, on sitten ihan oma ongelma minne sen hoitaa säilytykseen.
Vierailija kirjoitti:
Sano että on rikki/riko se niin saat uuden. Vuokralaisen ei tarvitse vastata jääkaapista vaan vuokranantaja on velvollinen ostamaan uuden. Koska on perus juttuja.
Jos rikot jääkaapin, joudut ostamaan ihan itse uuden tai se otetaan takuuvuokrastasi. Opettele kunnioittamaan toisen omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Reklamoikaa ahkerasti. Ota tarvittaessa yhteyttä kilpailu- ja kuluttajavirastoon.
Mistä pitäisi reklamoida? Jos se jääkaappi toimii, on ihan turha reklamoida.
Ei jestas. Mä tossa juuri kommentoin vanhasta jääkaappipakastimesta. Unohdin sanoa, että olen (hölmö, köyhä) asunut tässä.kämpässä 15v. On kaunis ympäristö, rauhallinen jne. Ihmettelen vain omistajatahon (paikallinen grynderi) nuukuutta, kun ei edes vanhaa, luotettavaa vuokralaista mitenkään "palkitse". Olen satavarma, että kun nämä luukut tulecat totaaliremontointitarpeeseen niin ne lyödään purkutraktorilla maan tasalle. Joo, olen kahjo, kun asun täällä. No comments needeed.
Jännä. Asun sevaksen 90luvun rivareissa ja täällä jääkaappien vaihdosta oli haittaa. Aiemmin oli vanhat hyvät helkaman jääkaappipakastimet, mutta nyt tuli jotkut kiinalaiset jotka ovat vuoron perään hajoilleet. Tilalle tuodaan zanussi joka ollut aikanaan laadukas merkki, mutta varmaan sekin valmistetaan nykyään Kiinassa. Sama juttu uunin ja liesien kanssa.
Ota yhteyttä vuokranantajaan. Vuokranantaja saa vähentää uuden jääkaapin vuokratuloista verotuksessa.
Ottakaa virta pois ja pamautatte kumivasaralla kompressoria niin monta kertaa kuin tarvii.Vuokranantaja ymmärsi yskän 3 kerralla :)
Mä sain ihan neitseellisen opiskelijakämppään kun olin 4 vuotta tässä asunut. Kerran se korjattiin ja kerran se piti niin kovaa ääntä että tuotiin uusi. samaten miehen hoasin kämpässä oli neitseellinen ja ainakin siihen hoasiin tuotiin naapurille uusi hetki sitten.
Ei kaikilla ole mitään varastoja, joihin voisi jääkaapin viedä. Ja mitäs sitten, jos se varastetaan varastoinnin aikana?