Ärsyttää vuokrakämpän 20 vuotta vanha jääkaappi
Hajoaisi edes mutta toimii se, kun ei säädä yli 2:sen. Se on vaan niin tahmea, vaikka pesin sitä nin sillti tatinaiset liimaiset sormet, ällöttää.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 14:30"]
Vanhat jääkaapit tuppaa olemaan monesti myös sähkösyöppöjä... :/
[/quote]
totta, ja uutta ei saa vaikka vuokra nousee joka vuosi
Mun vuokralaisella jääkaappi halusi ja hän kertoi, että saisin kaverinsa kautta uuden edullisesti, Vastasin hymyillen, että ostin Torilta juuri sopivan, se tuodaan huomenna tänne. Ihana nähdä hämmentynyt ilmeensä.
Sama meillä, koko keittiö varmaan 90-luvulta. Jääkaapista hajosi kahva mutta toivat toisen eriparisen tilalle. Väärin että vuokralainen joutuu maksamaan kalliimpaa sähkölaskua noista syöpöistä. Hella on samanlainen ja uuni pinttynyt ja lasi samea. Olisikin oma kämppä niin voisi edes ostaa uuden tilalle.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 14:27"]
Hajoaisi edes mutta toimii se, kun ei säädä yli 2:sen. Se on vaan niin tahmea, vaikka pesin sitä nin sillti tatinaiset liimaiset sormet, ällöttää.
[/quote]Ootko kysynyt vuokranantajalta uutta tilalle?
Mutta onneksi vuokralla-asuminen on ihanaa ja onnellista kun itse ei tarvitse maksaa mitään. Vuokranantaja hoitaa kyllä kaiken. Näin palstan mukaan :D Nyt kun olisi oma asunto, ostaisit uuden jääkaapin jotka ei muuten oikeesti paljon maksa.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 14:27"]
[/quote]
Hajota se jotenkin (jollet itse osaa niin kyllä joku konstit tietää).
Omastani tuhosin termostaatin, niin ettei sitä huomaa että on sabotoitu ja simsalabim minulla on nyt parempi kaappi.
Sano että on rikki/riko se niin saat uuden. Vuokralaisen ei tarvitse vastata jääkaapista vaan vuokranantaja on velvollinen ostamaan uuden. Koska on perus juttuja.
Sano että on rikki/riko se niin saat uuden. Vuokralaisen ei tarvitse vastata jääkaapista vaan vuokranantaja on velvollinen ostamaan uuden. Koska on perus juttuja.
Meidänkään vuokranantajan mielestä jääkaappia ei tarvinut vaihtaa vaikka meni yhtäkkiä sulatukselle.
Laitoin ilmoitukseen Toriin, käytiin yhtenä sunnuntaina lounaalla vanhempieni luona ja matkan varrelta haettiin jääkaappi. Maksettiin 20 e, vietiin vanha vintille ja uusi käyttöön.
Eipä ollut suuri uhraus.
Sinun ei ole mikään pakko käyttää vuokranantajan jääkaappia. Osta oma ja vie se romu varastoon, tuot sen takaisin asuntoon sitten kun olet muuttamassa.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 14:27"]
[/quote]
Hajota se jotenkin (jollet itse osaa niin kyllä joku konstit tietää).
Omastani tuhosin termostaatin, niin ettei sitä huomaa että on sabotoitu ja simsalabim minulla on nyt parempi kaappi.
[/quote]
mullavaihdettu kaks kertaa uusi termostaatti liki 15v vanhaan jäkikseen. Joku muu hajotuskeino?
Sano että jääkaappi lämpenee välillä itsestään ja pitää outoa ääntä (itselle käynyt) ei vuokranantaja rupea sitä tutkimaan tai mitääön korjaajaa hommaamaan :D halvemmalla ja helpommalla hän pääsee kun ostaa romun tilalle uuden. Ja vuokrasopimusta allekirjoittaessa jos asuntoon on kuulunut jääkaappi niin sitten se jääkaappi pitää siellä olla muuten voitte sopia vuokran alentanisesta. :)
Koska olet vuokrannut asunnon jääkaapin kanssa.
Minulle tuli heti uusi jääkaappi ja hella, kun reklamoin vuokranantajalle. Vastavuoroisesti pidän asunnon hyvässä kunnossa, kuin omaani. Homma toimii.
Mulla on ihan uusi ja muuten toimiva jääkaappi, mutta ai kamala mitä meteliä se pitää! Asun siis avokeittiöllisessä yksiössä ja jääkaapin mölyä ei pääse karkuun. Tästä asiasta ei kuitenkaan sentään viitsi vuokranantajalle valittaa :) Mutta tiedoksi jos te tai vuokranantajanne hankitte uuden jääkaapin niin välttäkää Electroluxia!
tee 17 desibelimittauksia, melu ei saa olla liian kovaa. Voi alentua kuulo.
Sisällä asuinhuoneessa korkein sallittava keskiäänitaso on päivällä (klo 7.00-22.00) 35 dB ja yöllä (klo 22.00-7.00) 30 dB. Oppaassa on asetettu musiikkimelulle erikseen ohjearvoksi 25 dB aikavälille klo 22-02, mikäli musiikkimelu on selvästi taustamelusta erottuvaa. Useimmissa tapauksissa musiikkimelua asuntoon aiheuttaa musiikin sisältämä basso, joka kuuluu rytmikkäänä jumputuksena. Tällaiselle (pieni-) matalataajuiselle musiikkimelulle on annettu erikseen ohjearvot bassotaajuusalueelle (20-200 Hz).
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 14:46"]
[/quote]
Uutta ei tarvitse hankkia, vanhan korjaaminen riittää. Ja jos siihen menee viikko, ei vuokranantajalla ole velvollisuutta hankkia siksi ajaksi varakaappia. En osta vuokralaisille uusia kaappeja vaan edullisia torista tms. ja sitten vaihtelen niitä.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 14:46"]
[/quote]
Uutta ei tarvitse hankkia, vanhan korjaaminen riittää. Ja jos siihen menee viikko, ei vuokranantajalla ole velvollisuutta hankkia siksi ajaksi varakaappia. En osta vuokralaisille uusia kaappeja vaan edullisia torista tms. ja sitten vaihtelen niitä.
[/quote]
toivottavsti kämppäsi palaa paskakaappien ansiosta
Vanhat jääkaapit tuppaa olemaan monesti myös sähkösyöppöjä... :/