Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tekee ihmisestä kristityn?

Vierailija
24.07.2014 |

Onko se vain kaste vai joku muu asia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 21:31"]

Mikään vauvakaste tai kirkkoon kuuluminen ilman henk.kohtasta uskoa Jeesukseen ei tee kristittyä. Tämän voi lukea Raamatusta.

Viimeksi kun luin, koko kirjassa ei mainittu kristitty-termiä lainkaan. Keksitkö itse näitä juttuja?

Kristitty on henkilö, joka on jonkin kristilliseksi katsottavan yhteisön jäsen. Kristityt nahistelee keskenään siitä, mikä porukka voidaan katsoa kristityiksi ja mikä ei, joten vastaus ei ole itsestään selvä.

Muistaakseni Apostolien teoissa alettiin puhua kristityistä. Jos se sinua hiertää, niin puhutaan sitten vaikka Jeesukseen uskovista henkilöistä. Ja itse en kuulu mihinkään yhteisöön, kirkostakin erosin sen vapaamielisyyden vuoksi. Kirkko tai mikään liike ei myöskään pelasta, ainoastaan usko Jeesukseen. Ymmärsitkö nyt? Hyvä! :)

Ei pelkkä usko Jeesukseen pelasta.

Vierailija
2/4 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty on sellainen, joka tunnustaa syntinsä Jumalalle ja uskoo sydämessään Jeesuksen sovittaneen synnit ristinkuolemallaan ja ylösnousemuksellaan. Ja kun on näin tehnyt, sen jälkeen kristitty haluaa alkaa elää Jumalan tahdon mukaista elämää Pyhän Hengen ohjauksessa. Synnitöntä ei kenestäkään tässä maailmassa tule, mutta Jeesus auttaa hylkäämään sellaisia syntejä, joihin ei omin voimin pysty (tiedän todellakin kokemuksesta). Elämä saa ihan uuden merkityksen.

Mikään vauvakaste tai kirkkoon kuuluminen ilman henk.kohtasta uskoa Jeesukseen ei tee kristittyä eikä pelasta. Tämän voi lukea Raamatusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään vauvakaste tai kirkkoon kuuluminen ilman henk.kohtasta uskoa Jeesukseen ei tee kristittyä. Tämän voi lukea Raamatusta.

Viimeksi kun luin, koko kirjassa ei mainittu kristitty-termiä lainkaan. Keksitkö itse näitä juttuja?

Kristitty on henkilö, joka on jonkin kristilliseksi katsottavan yhteisön jäsen. Kristityt nahistelee keskenään siitä, mikä porukka voidaan katsoa kristityiksi ja mikä ei, joten vastaus ei ole itsestään selvä.

Vierailija
4/4 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 21:31"]

Muistaakseni Apostolien teoissa alettiin puhua kristityistä. Jos se sinua hiertää, niin puhutaan sitten vaikka Jeesukseen uskovista henkilöistä. Ja itse en kuulu mihinkään yhteisöön, kirkostakin erosin sen vapaamielisyyden vuoksi. Kirkko tai mikään liike ei myöskään pelasta, ainoastaan usko Jeesukseen. Ymmärsitkö nyt? Hyvä! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi