Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmiset matkustavat bussissa ilman maskia?

Vierailija
18.07.2021 |

Tänään oli taas ainakin viisi. Mitä he oikein sanovat kuskille, että pääsevät sisään? Näitä on päivittäin monta tapausta. Luulisi, että vähän alkaisi epäilyttää.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kaksi rokotetta. Matkustan vain terveenä. Desifioin käteni, pidän mahdollisuuksien mukaan 2 metrin välit. Siirryn etätöhin jos koronatilanne huononee.

Maskissa en saa henkeä. Siibä syyni.

Vierailija
22/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan pysty käyttämään - jopa talviaikaan ahdisti hengitystä, nyt kesällä tulee ihan hirveä tukehtumisen tunne, jos yrittääkin olla maskin kanssa.

Ei se maski kuitenkaan ole mikään ykköstoimenpide koronan torjunnassa. Itse koitan pitää turvaväliä, välttelen paikkoja, joissa tulee ihmiskontakteja, ja otan rokotteet. Maskin tehosta ei (edelleenkään!) ole mitään takeita - voi hyvinkin olla, että hyöty on täysin olematon.

Miksi muuten ette käyttäisi ffp-maskeja? niiden teho on todistettu melkein täydelliseksi. Eli jos teillä kaikilla olisi ffp-maskit, ei tarvitsisi ahdistua muiden maskittomuudesta. Maskin käyttämättömyyteen voi olla useita syitä, mutta teidän ei tarvitsisi välittää niistä, jos itse käyttäisitte tehokasta ja itseänne suojaavaa maskia. Ei tarvitsisi kyräillä muita ja ahdistua, ja sitten jos todetaankin, että kangasmaskit ja kirurgiset maskit ovat tässä hyödyttömiä, voitte olla tyytyväisiä siitä, että ainakin teillä itsellänne oli tehokkaat ffp-suojaimet.

Aivan: juuri näistä syistä minä käytän FFP2-suojaimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa? Mutta onneksi sinulla ei ole hätää, rokotettuna ja maskitettuna.

Helsingissä. En ole saanut toista annosta.

Samat itsekäät ihmiset ne maskitta kulkee,jotka julistavat maski ei mitään auta eikä rokote.Viis veisaavat muut ihmiset ,omalla itsekäällä toiminalla.Heitä ei pitäisi laskea pusseihin Helsingin seutu. Metro ei viikkoon kulje.Maskitomat ovat korona linkoja!

Koita nyt ymmärtää, että maski ei anna 100% suojaa. Ainoastaan eristäytyminen antaa. Juuri tuollaiset ihmiset, jotka eivät suostu eristäytymään aiheuttavat koronan leviämisen. Kuvitellaan että "en minä mitään koronaa voi levittää, kun minulla on tämä maski tässä". Ymmärrätkö sinä, että altistat ihmisiä hengenvaaraan, koska et suostu eristäytymään?

Vierailija
24/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas ihmettelen, miten ihmiset pystyvät käyttämään maskia bussissa. Viimeksi kun matkustin bussilla, oli siellä sisälläkin hellelukemat. Oli tukala olo jo ilman maskiakin. Melkein kaikilla tosiaan oli maskit naamalla, joillain jopa sellainen paksu kangasmaski. En ymmärrä, miten muut pysyivät tajuissaan.

Vierailija
25/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitianarkisti kirjoitti:

En oo käyttänyt maskia tähänkään mennessä koska se en ole orja joten se siitä :-D

sun kannattaisi tarkistaa sanakirjasta, mitä 'orja' tarkoittaa..

Vierailija
26/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo maskivaatimus on aiheuttanut omalla kohdallani esim. sen, että en ole voinut hoitaa joitain perheen asioita. Esim. terveyskeskukseen oli ehdoton maskivaatimus, ja en sen vuoksi voinut viedä lasta lääkäriin. Piti pyytää lapsen etävanhempi tulemaan varta vasetin meille viemään lapsi. Ja itse en siis pysty olemaan maskin kanssa, kun en saa happea. Myös omat lääkärissäkäynnit joutuisin jättämään väliin.

Ainoastaan i d i o o t t i ei ymmärrä kotimaansa lakia ja alistuu laittomaan toimintaan 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
27/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa? Mutta onneksi sinulla ei ole hätää, rokotettuna ja maskitettuna.

Helsingissä. En ole saanut toista annosta.

Samat itsekäät ihmiset ne maskitta kulkee,jotka julistavat maski ei mitään auta eikä rokote.Viis veisaavat muut ihmiset ,omalla itsekäällä toiminalla.Heitä ei pitäisi laskea pusseihin Helsingin seutu. Metro ei viikkoon kulje.Maskitomat ovat korona linkoja!

Koita nyt ymmärtää, että maski ei anna 100% suojaa. Ainoastaan eristäytyminen antaa. Juuri tuollaiset ihmiset, jotka eivät suostu eristäytymään aiheuttavat koronan leviämisen. Kuvitellaan että "en minä mitään koronaa voi levittää, kun minulla on tämä maski tässä". Ymmärrätkö sinä, että altistat ihmisiä hengenvaaraan, koska et suostu eristäytymään?

Paska tyyppi. Eipä paljoa muuta voi sanoa.

Vierailija
28/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin korona kuin ruusufinni.

Vierailija
29/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi päästä bussiin ilman maskia, jos on maskipakko voimassa. Kuljettajat eivät tee mitään, huomauttaisivat edes. En usko että niin isolla osalla joilla maskeja ei näy, olisi joku astma tms. Esim. monet itänaapurista kotoisin olevat eivät välitä, samoin nuoret miehet ja päihdeongelmaiset ovat välinpitämättömiä. Eivät oikein kanssamatkustajatkaan voi alkaa valistamaan, mutta ärsyttää kun osa vaarantaa muiden terveyttä itsekkyydellään.

Vierailija
30/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi päästä bussiin ilman maskia, jos on maskipakko voimassa. Kuljettajat eivät tee mitään, huomauttaisivat edes. En usko että niin isolla osalla joilla maskeja ei näy, olisi joku astma tms. Esim. monet itänaapurista kotoisin olevat eivät välitä, samoin nuoret miehet ja päihdeongelmaiset ovat välinpitämättömiä. Eivät oikein kanssamatkustajatkaan voi alkaa valistamaan, mutta ärsyttää kun osa vaarantaa muiden terveyttä itsekkyydellään.

Mikä pakko sinne bussiin on yleensäkään tunkea? Nyt on meneillään pandemia, jos et ole jo huomannut.

Vierailija
31/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskithan on jo aikaa sitten todettu täysin hyödyttömiksi. Miksi niistä vieläkin vouhkataan?

Vierailija
32/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan ole mitään astmaa. Olen ihan perusterve, enkä sen vuoksi tiedä syytä siihen, miksi minulle tulee tukahduttava ja ahdistava olo maskin kanssa. Olen normaalipainoinen, en ole huonossa kunnossa, en tupakoi... mutta maskin kanssa tulee sellainen olo, etten saa henkeä, enkä ole kai ikinä kokenut niin ahdistavaa tunnetta kuin mikä tulee maskin kanssa jo muutamassa minuutissa.

Vierailija
33/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskin kohdalla voi pitää maskin eikä kao tervehdyksiä päin kuskin kasvoja, kuumalla matkustamossa osa ei pysty ehkä pitämään maskia. Kylmään aikaan, influaikoina, sen pitäminen voi olla ok. Riippuu mikä on tilanne kaupungissa tai kunnassa.

Vierailija
34/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voittehan te käyttää visiiriä tai jotain muuta.

tekosyitä vaan maskittomilla..

Vierailija
35/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin matkustetaan bussissa ilman turhia naamarättejä, astutaan sisään, ostetaan lippu ja mennään istumaan. Siihen ei tarvita naamavaippoja.

Vierailija
36/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voittehan te käyttää visiiriä tai jotain muuta.

tekosyitä vaan maskittomilla..

Ei voida. Pelkkää naurettavaa teatteria.

Vierailija
37/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo unohtanut maskit. Viimeksi käytin toukokuun puolessa välissä ehkä.

Vierailija
38/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä maskipakko poistui busseissa jo enkä kyllä maskia käyttänyt pakon aikanakaan kovin usein. Silti pääsin kyytiin eikä kukaan katsonut pahasti.

Vierailija
39/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa oli alle 12-vuotias keski-ikäiseltä näyttänyt äiti ja tämän alle 12-vuotias parikymppinen tytär.

Jos/kun he eivät välitä muista matkustajista, niin säälisivät edes bussikuskia. Kuljettajilla on valtava määrä tartuntoja "alle 12-vuotiaiden" tursakkeiden ja muiden persujen vuoksi.

Vierailija
40/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä tällasilla helteillä maskia. Niissä on vaikea saada henkeä eikä pysty kaupoissa keskittymään. Käytin maskia syksyllä ja talvella ja eka rokote otettu. En todellakaan käsitä et sit kun teet näin ja noin niin asiat paranee ja sit kun tekee niin keksitäänkin lisää ehtoja ja pelotellaan. Ihan ku pelkkä naamarätti ois nyt se uskonto joka estää koronan vaikka ainut oikeesti pätevä maski taitaa olla ffp2 jota ei monella näe.

Jos heittäis vaan jonkun kalsareista tehdyn rätin kumilenkeillä naamalle niin se jo riittäis pelokkaille turvallisuuden tunteeks. Vaikka tauti voi olla raskas ja levitä niin kyllä tällä menolla mennään jollain tavalla suohon.