Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen reppu, penaali ja kouluvaatteet ekaluokkalaiselle?

Vierailija
23.07.2014 |

Onko heillä kuvareppuja? Pojasta on kyse. Entä vaatteet? Onko farkkuja vai mitä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna poikasi valita, hänellehän ne tulevat. 

Vierailija
2/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on eskarilainen, mutta vastaan kuitenkin. Ekaluokkalaisen en varmaan antaisi ostaa mitään kuvareppuja, koska haluan, että reppu menee mahdollisimman monta vuotta ja toisaalta trendit menee niin nopeasti ohi. Penaalin ostaisin sellaisen kuin lapsi itse haluaa. Vaatteet ihan normaaleja vaatteita, jotka on mukavat päällä. Farkut ehkä joskus jalkaan, mutta pääsääntöisesti poika luultavasti menisi vielä verkkari- ja collegehousulinjalla. Olen itse ekaluokan opettaja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt tulevalla tokaluokkaisella oli Haglöfsin tight -reppu. Tosi kestävä ja ergonominen.

Kynät Maped ym vastaavia hyvälaatuisia peruskyniä ja terottimet esim. faber-castell. Noita saa ihan Prismasta. Ne joissa on jotain sarjakuvahahmoja yleensä hajoaa parissa päivässä, ainakin meillä.

Vierailija
4/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulevalle ekaluokkalaiselle hankittu Haltin reppu, ihan perus penaali, itse valitsi sinisen, ei mitään kuvaa kummassakaan. vaatteita löytyy jo valmiiksi, ei hankita uusia.

Vierailija
5/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä annan oman tyttöni valita. Ensimmäistä kertaa kuitenkin sitä kouluun lähdetään. Toki katson, että on asialliset ja käytännölliset, mutta muuten saa kyllä valita ihan itse kuosinsa niin reppuun kuin penaaliinkin.

Vierailija
6/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea Kaulus/pikeepaita,tumma liivi,tummat suorat housut ja mustat kiiltonahkakengät. Ruskea tai musta nahkainen laukku ja nahkainen penaali,jossa laadukas metallinen lyijytäytekynä.

Vierailija
7/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä opeta lapsellesi tuota omaa epävarmuuttasi. Ei ole mikään itseisarvo sulautua massaan ja apinoida mitä muilla on päällä. Opeta lapselle, että hänen oma makunsa ja sitä kautta tehdyt valintansa ovat arvokkaita ja hienoja ja että kaikkia ei tarvitse miellyttää hänen makunsa. Toisin sanoen, kasvata pojallesi hyvä itsetunto. Se on paras lahja ja varuste, jonka lapsellesi voit antaa.

Vierailija
8/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on haasteellinen kysymys senkin vuoksi, että et kerro mistä päin olette kotoisin? Suurissa kaupungeissa on selkeästi erilainen meno ja meininki kun jossain pikkukylässä. Meille kävi pari vuotta sitten niin, että muutimme isosta kaupungista 60 km päähän saaristoon.. olin jo tottunut ja vannoutunut Pop:in käyttäjä ja lapset saivat hirveästi kehuja ja huomiota "liian siisteistä" ulkovaatteista. Aina vanhempainilloissa ja kehityskeskustelussa asiaa puitiin.. olis pitänyt olla jotku Prisman vaatteet hoidossa.. miksi!?

Kun poika oli siirtymässä eskarista 1.luokalle, hänen kaverinsa äiti tokaisi minulle ;"Katsoin tässä yksi päivä teidän pojan ulkovaatteita ja laskin mielessäni, että hän kantaa päällänsä 300 euron edestä vaatteita." Olin et ok.. entä sitten? "Ajattelin vaan, että hän tulee kyllä poikkeamaan selvästi muista ekaluokkalaisista vaatteidensa vuoksi, oletko valmis siihen?" En osannut sanoa yhtään mitään..

Asumme siis ihan pikkupikkukylässä, kaikki muut haluavat käyttää edullisia vaatteita lapsillaan ja se on minulle tosi ok-juttu. En ymmärrä miksi meidän pitäisi muuttaa käyttäytymistämme heidän vuokseen? Ja eih.. poikaamme ei ole hetkeäkään kiusattu, luokalla on 5 lasta ja he ovat kaikki toistensa hyviä kavereita.

Vastaus AP:n kysymykseen; riippuu missä asutte :D

Vierailija
9/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi täältä kyselet? lapsesi itse tietää parhaiten.

Vierailija
10/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:59"]

[/quote]

miten se lapsi voi titää, kun ei ikinä ole koulussa ollut :D

Vierailija
11/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:56"]

Tää on haasteellinen kysymys senkin vuoksi, että et kerro mistä päin olette kotoisin? Suurissa kaupungeissa on selkeästi erilainen meno ja meininki kun jossain pikkukylässä. Meille kävi pari vuotta sitten niin, että muutimme isosta kaupungista 60 km päähän saaristoon.. olin jo tottunut ja vannoutunut Pop:in käyttäjä ja lapset saivat hirveästi kehuja ja huomiota "liian siisteistä" ulkovaatteista. Aina vanhempainilloissa ja kehityskeskustelussa asiaa puitiin.. olis pitänyt olla jotku Prisman vaatteet hoidossa.. miksi!?

Kun poika oli siirtymässä eskarista 1.luokalle, hänen kaverinsa äiti tokaisi minulle ;"Katsoin tässä yksi päivä teidän pojan ulkovaatteita ja laskin mielessäni, että hän kantaa päällänsä 300 euron edestä vaatteita." Olin et ok.. entä sitten? "Ajattelin vaan, että hän tulee kyllä poikkeamaan selvästi muista ekaluokkalaisista vaatteidensa vuoksi, oletko valmis siihen?" En osannut sanoa yhtään mitään..

Asumme siis ihan pikkupikkukylässä, kaikki muut haluavat käyttää edullisia vaatteita lapsillaan ja se on minulle tosi ok-juttu. En ymmärrä miksi meidän pitäisi muuttaa käyttäytymistämme heidän vuokseen? Ja eih.. poikaamme ei ole hetkeäkään kiusattu, luokalla on 5 lasta ja he ovat kaikki toistensa hyviä kavereita.

[/quote]

anteeksi! mut todella huvittava kirjoitus. kertoo kirjoittajasta paljon. kuule ne lapset niissä prisman

vaatteissa on varmasti ihan yhtä onnellisia, kuin sun lapset niissä merkkivaatteissaan.

Vierailija
12/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihan veimme lapsen katsomaan reppuja ja siitä sitten valitsi. Ja kuvarepun valitsi. Kerroimme jo etukäteen, että kaksi vuotta pitäisi tuolla repulla mennä, vasta sitten harkitaan uutta. Sopi hyvin ja kaksi vuotta reppua käytettiin ja nyt pikkusisko sai repun tarharepukseen.

Penaali on uusittu näiden kahden vuoden aikana jo kolme kertaa. Kaikki kolme penaalia ovat käyttökelpoisia mutta ensimmäinen oli liian pieni ja lapsi perusteli isomman myös sillä, että halusi sinne värikynät. Kolmannen penaalin sai lahjaksi ja käyttää sitä kotona.

Vierailija
13/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:59"]

[/quote]

miten se lapsi voi titää, kun ei ikinä ole koulussa ollut :D

[/quot. 

mitä sillä on väliä? eikö ole tärkeintä se mistä hän itse pitää? ei tarvitsekkaan mennä massan mukana.

Vierailija
14/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:56"]

[/quote]

Asutaan Turussa, ei millään luxus-alueella, mutta ei Varissuolla yms. Tällä alueella lähes kaikki yöikäiset ovat työelämässä, ellei heillä ole lapsia, mutta tietääkseni suuria jättiomaisuuksia ei kellään ole. Ja luulen, poika on ainoa uokallaan, jonka vanhemmat ovat eronneet, jos tämä kertoo jotain sosiaalisesta koodista.

Tiedän itse, etten ole tosiaankaan vaatteiden ym puolesta mikään cool, eikä lapsenikaan. Lapsi ehdotti, että käyttäisi vanhaa Nelle Puh-reppuaan ( jotta rahaa säästyisi johonkin hänen toivomaansa Lego-pakettiin), mutta sen sentään ymmärrän kyllä, että se saattaisi olla sosiaalinen itsemurha  pojalle:)

Tähän mennessä olen tosiaan ostanut Jonathanin ja P.O.P:in ulkovaatteet, mutta muuten olen ihan pihalla. Lapsen isä, joka ei asu meidän kanssa, antaa välillä minulle ihan aiheesta palautetta, että voisi lapsi hieman ajanmukaisemminkin kulkea. Osallistuu kyllä ihan kiitettävästi lapsen vaatehankintoihin yms.

Poika pitää kirkkaista väreistä ja kuvareppu olis varmaan hänen mielestään hieno, mutta itse mietin myös ergonomiaa, vedenkestävyyttä yms, mutta en kuitenkaan haluaisi, että lapsi suhteettomasti eroaisi toisista.

Vierailija
15/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 oli siis ap.

Vierailija
16/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:45"]Vaalea Kaulus/pikeepaita,tumma liivi,tummat suorat housut ja mustat kiiltonahkakengät. Ruskea tai musta nahkainen laukku ja nahkainen penaali,jossa laadukas metallinen lyijytäytekynä.

[/quote]

Näin meilläkin :).

Vierailija
17/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sporttireput, ovat neutraaleja kuten adidas, halti ja kestävät pitkään kun ei ihan halvinta versiota ota. 

Vierailija
18/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:45"]

Vaalea Kaulus/pikeepaita,tumma liivi,tummat suorat housut ja mustat kiiltonahkakengät. Ruskea tai musta nahkainen laukku ja nahkainen penaali,jossa laadukas metallinen lyijytäytekynä.

[/quote]  et kai tosissasi oo että puet pojan noi, ei kai missään edes stadissa pukeuduta noin kantakaupungin alueella

Vierailija
19/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se on niin hellyyttävää kun ekaluokkalaiset aloittaa koulun. 

Vierailija
20/41 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 22:26"]

Jotenkin se on niin hellyyttävää kun ekaluokkalaiset aloittaa koulun. 

[/quote]

Ja äitiä jännittää enemmän kuin oma koulu aikanaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi