Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä kysyy: Voinko jättää 1-vuotiasta lastani hoitoon harrastuksen ajaksi?

Vierailija
23.07.2014 |

Lapsen äidillä on "hermoromahdus" eikä pysty hoitamaan lasta. Lapsi on ollut minulla, eli isällä nyt reilun viikon ja on ollut lähes syntymästä asti jokatoinen viikko minulla. Joskus myös äiti ollut mukana tuona viikkona kun on minun hoitovuoro.

Ja nyt itse kysymykseen, harrastan golffia ja siellä käymiseen menee aina n. 5 tuntia ja yritän harrastaa 2-3 kertaa viikossa. Olen pyytänyt mummia tai siskoani katsomaan lasta jos ja kun olen käynyt golffia pelaamassa, mutta nyt lapsen äiti on sitä mieltä että olisi hyvä jos "en olisi kokoajan menossa" vaan olisin lapsen kanssa kokoajan, kun hän ei itse nyt siihen pysty.

Itseäni lähinnä naurattaa, kun lapsi kuitenkin nauttii niin mummon kuin siskonikin seurassa olemisesta niin mikä siinä niin hirveää muka olisi, että lapsi siitä jotenkin kärsii??

Mitä mieltä muut olette tilanteesta?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi siitä kärsi, mutta ymmärrän lapsen äitiäkin. Hän varmasti kokee huolta lapsestanne oman tilansa vuoksi ja toivoisi, että sinä isänä voisit nyt keskittyä lapseen hänenkin edestään. Miten lapsenne on ottanut äitinsä huonon voinnin? Saako lapsesi äiti apua tilaansa?

Vierailija
2/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 2-3x5h on aika paljon hoitoa pelkän harrastuksen takia.

Vierailija
4/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on päivähoidossa, niin sen lisäksi 10-15 h viikossa harrastusmenoja jättää lapselle aika vähän aikaa sinun kanssasi.

Vierailija
5/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä kotona ja niitäkin vain silloin kun lapsi ei ole minulla. Omasta mielestäni lapsi ei ole edes huomannut äitinsä huonoa vointia. Äiti on hakenut apua tilaansa lääkäristä.

Vierailija
6/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei myöskään ole päivähoidossa, vaan kirjaimellisesti minun kanssani poissulkien ajan kun käyn golffaamassa.

NoName

Vierailija
7/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos todella vuorovaikutat lapsen kanssa muun ajan, niin mitä sillä on väliä, mitä teet 15h viikossa. Oma yksivuotiaani on 40h viikossa päivähoidossa kun harrastan työtäni.

Vierailija
8/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin tuollainen viikko ja viikko on tedella pitkä aika noin pienelle, vaikka et huomaisi mitään kärsimistä nyt, niin sen aika voi tulla myöhemmin.

Jos olet koko ajan tuon viikona ajan lapsen kanssa, niin sitten en pidä pahana, että käyt harrastamassa. ehkä kuitenkin pyrkikin hieman lyhyempään aikaan 5h on aika pitkä aika.

Jos kävisit vain 1-2 kertaa, niin silloin voisit sanoa äidille, että olet ottanut hänen toiveensa huomioon.

tämä asiahan ei minulle kuulu, mutta tapaatko lasta äidin viikkoina ollenkaan? Lapselle varmaan olisi hyvä, jos tapaisit.

Vierailija
9/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkä aika harrastaa. Eikö 2 kertaa riittäisi? Ymmärrän sinua, mutta myös lapsesi äitiä. Hän on haavoittuvassa tilassa ja on huolissaan lapsestaan sanomisensa perusteella, mutta myös sinä tarvitset omaa aikaa ja rentoutumista.

Mitä itse olet mieltä asiasta? Onko 5h liian pitkä aika olla hoidossa? Lapsesi ei kuitenkaan ole pieni vauva enää ja on olemassa luotettavat hoitajat.

3x5=15h poissa yhdessäolosta ja sekin aika on varmasti päivällä lapsen valveillaoloaikana.

Vierailija
10/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika (liian) pieni lapsi vuoroviikkosysteemiin. En kuljettaisi enää kolmanteen paikkaan hoitoon, sekaisinhan siinä pikkuihminen menee. Joku tunnin lenkki pari kertaa viikossa, siten, että hoitaja tulee luo ok. 

Vierailija
11/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaisitko itse siskosi lasta kolme kertaa viikossa 5 tuntia kerrallaan?

Oma lapsi tuntuu helpolta ja vaivattomalta vieraalta mutta toisen lapsen vahtiminen on eri juttu.

Vierailija
12/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan myös lasta aina vähintään kaksi kertaa viikossa kun lapsi äidillä ja kun lapsi minulla niin käydään myös äidin luona tai pyydetään äitiä puistoon mukaan.

Ja tilanne ei ole aina ollut tämä, vaan kun äiti oli henkisesti kunnossa niin lapsi oli aina hänellä kun kävin golffaamassa.

Ja lisäksi en vie lasta mummin tai siskon luokse, vaan haen mummin tai siskon tänne minun asuntooni hoitamaan lasta.

Vierailija
13/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:40"]

Tapaan myös lasta aina vähintään kaksi kertaa viikossa kun lapsi äidillä ja kun lapsi minulla niin käydään myös äidin luona tai pyydetään äitiä puistoon mukaan.

Ja tilanne ei ole aina ollut tämä, vaan kun äiti oli henkisesti kunnossa niin lapsi oli aina hänellä kun kävin golffaamassa.

Ja lisäksi en vie lasta mummin tai siskon luokse, vaan haen mummin tai siskon tänne minun asuntooni hoitamaan lasta.

[/quote]

Alat kuulostaa melko pyhimykseltä. Mietippä tosiaan hoitaisitko itse siskosi lasta hänen kotonaan 5h, ma ke ja la?

Vierailija
14/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lasta voi ottaa mukaan golfradalle? Vaunut vaan ja sapuskat mukaan. Jos muut äijät vittuilee, ovat idiootteja, jotka ei selkeesti sisäistä tilannetta ollenkaa.

Vierailija
15/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet riittävän hyvä isä lapsellesi joilla on tukiverkosto ja ymmärrystä muille ihmisille. Sinäkin kohtaat hermoromahduksen tätä menoa jos et itsestäsi huolehdi.

Vierailija
16/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi nauttii mummolassa olosta ja tämä mummolle ja siskolle ok että lapsi siellä, en näkisi ongelmaa. Jos olet muun ajan sitten lapsen kanssa. Valtavasti voimia teille vaikeaan tilanteeseen, toivottavasti vauvan äiti pian toipuu ja saa voimia takaisin. hienoa, että hän on hakenut itselleen apua.

Muista pitää itsestäsi huoli, ettet väsytä itseäsi loppuun sinäkin.

Vierailija
17/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rentoutumista se on jos lapsi on mukana? Eikö siitä pitänyt alunperin päästä irti?

Vierailija
18/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuuko tilanne?

Lapsen isällä on "hermoromahdus" eikä pysty hoitamaan lasta. Lapsi on ollut minulla, eli äidillä nyt reilun viikon ja on ollut lähes syntymästä asti jokatoinen viikko minulla. Joskus myös isä ollut mukana tuona viikkona kun on minun hoitovuoro.

Ja nyt itse kysymykseen, harrastan golffia ja siellä käymiseen menee aina n. 5 tuntia ja yritän harrastaa 2-3 kertaa viikossa. Olen pyytänyt mummia tai siskoani katsomaan lasta jos ja kun olen käynyt golffia pelaamassa, mutta nyt lapsen isä on sitä mieltä että olisi hyvä jos "en olisi kokoajan menossa" vaan olisin lapsen kanssa kokoajan, kun hän ei itse nyt siihen pysty.

Itseäni lähinnä naurattaa, kun lapsi kuitenkin nauttii niin mummon kuin siskonikin seurassa olemisesta niin mikä siinä niin hirveää muka olisi, että lapsi siitä jotenkin kärsii??

Vierailija
19/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:40"]

[/quote]

Alat kuulostaa melko pyhimykseltä. Mietippä tosiaan hoitaisitko itse siskosi lasta hänen kotonaan 5h, ma ke ja la?

[/quote]

En hoitaisi siskoni lasta 5h kolmea kertaa viikossa, mutta se että siskoni ja lapsen mummo siihen suostuvat on asia erikseen.

Sitä tässä nyt yritän selvittää että kärsiikö lapsi harrastuksestani vai ei ja pitääkö minun vähentää harrastamisiani.

Vierailija
20/40 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:25"]Minusta 2-3x5h on aika paljon hoitoa pelkän harrastuksen takia.

[/quote]

Samaa mieltä, lapsesi on vielä pieni...,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän