Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tartunnanjäljityspuhelu, help!

Vierailija
17.07.2021 |

Sellainen saattaa nyt valitettavasti tulla, ja minulta siis saatetaan kysellä altistuneiden nimiä.
Te jotka olette sellaisen puhelun saaneet, mitä teiltä on tarkalleen kysytty?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia. Täällä on varmasti joku joka tietää asiasta.

Kysytäänkö ensin samassa taloudessa asuvien nimet, sitten työkaverit ja viimeiseksi muut tapaamiset? Vai miten tuo etenee?121

Vierailija
2/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kukaan on moista täällä saanut, ja vaikka olisi, niin harva vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään, missä olet liikkunut ja ketä tavannut 24 tuntia ennen oireiden alkua ja siitä eteenpäin.

Vierailija
4/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa selvittää valmiiksi kaikkien altistamiesi yhteistiedot, niin puhelu menee sujuvasti. Muistele myös missä tilanteissa oli maskit käytössä ja missä ei.

Vierailija
5/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle tuollainen soitettaisiin löisin luurin korvaan ja laittaisin eston päälle :) jos soittaa ilman nroa jättäisin vaan vastaamatta.

Vierailija
6/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle tuollainen soitettaisiin löisin luurin korvaan ja laittaisin eston päälle :) jos soittaa ilman nroa jättäisin vaan vastaamatta.

En välttämättä tekisi itse noin, mutta kuitenkin kyseenalaistaisin soittajaa hetken aikaa kunnes varmistuisi että on aidosti oikealla asialla.

Muistakaa kuitenkin se, että huijarit soittelevat ja esittävät tartunnanjäljittäjää yrittäen saada sinun hetua / osoitetta ja jotkut jopa yrittävät tulla desinfioimaan kotisi ja sinä et saa olla silloin paikalla tartuntariskin vuoksi.

Kriminaalit käyttää tätä hyväkseen parasta aikaa toden teolla. Joten miettikää vähän kun vastaatte näille. Varmistukaa, että on aito. Älkää antako informaatiota kenelle tahansa, joka vain kysyy sitä.

Vierailija
7/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En välttämättä tekisi itse noin, mutta kuitenkin kyseenalaistaisin soittajaa hetken aikaa kunnes varmistuisi että on aidosti oikealla asialla.

Muistakaa kuitenkin se, että huijarit soittelevat ja esittävät tartunnanjäljittäjää yrittäen saada sinun hetua / osoitetta ja jotkut jopa yrittävät tulla desinfioimaan kotisi ja sinä et saa olla silloin paikalla tartuntariskin vuoksi.

Kriminaalit käyttää tätä hyväkseen parasta aikaa toden teolla. Joten miettikää vähän kun vastaatte näille. Varmistukaa, että on aito. Älkää antako informaatiota kenelle tahansa, joka vain kysyy sitä.

Ajattelinkin että jos saan soiton, en kerro hetuani vaan vaadin soittajaa sanomaan sen. Jos hän ei sitä tiedä niin ei ole aito jäljittäjä vaan huijari.

-ap

Vierailija
8/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat jollain valenimellä. Sanot että täällä ei asu ketään sen nimistä ja lyöt luurin korvaan.

Vierailija
9/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan vastaa mihinkään puheluun, jos en tarkalleen tiedä kuka siellä soittaa, miksi ja suunnilleen mihin aikaan hänen pitäisi soittaa.

Vierailija
10/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan vastaa mihinkään puheluun, jos en tarkalleen tiedä kuka siellä soittaa, miksi ja suunnilleen mihin aikaan hänen pitäisi soittaa.

Et vastaa edes vanhemmillesi tai lapsillesi elleivät etukäteen lähetä kirjettä aikeestaan soittaa? Kuulostat tosi järkevältä.

Vierailija
11/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vastaa edes vanhemmillesi tai lapsillesi elleivät etukäteen lähetä kirjettä aikeestaan soittaa? Kuulostat tosi järkevältä.

Eiköhän ne numerot ole valmiiksi tallennettuja yhteystietoihin.

Tuntemattomat puhelinmyyjät taas ei ole, ne voi ignoroida lähes aina.

Vierailija
12/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet järkevä ihminen ja kerrot totuudenmukaisesti, missä olet liikkunut, sekä ketä tavannut. Sinua ei syyllistetä, päinvastoin. Tartunnanjäljittäjä auttaa epidemian leviämisen ehkäisyssä, ei muuta. Hän ei syyllistä eikä tuomitse.

Vierailija
13/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli, jos lapsesi hukkaa puhelimensa ja soittaa sinulle kaverin numerosta sinä et vastaa? Ok. 

Vierailija
14/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät ihmiset vaikeuttavat tietoisesti tartuntojen hillitsemistä näillä jääräpäisillä "en vastaa tuntemattomaan numeroon" pakkomielteillään. Hienoa mammat, hienoa!

Vierailija
15/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että tuntematon on puhelinmyyjä, jos et vastaa?

Vierailija
16/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet järkevä ihminen ja kerrot totuudenmukaisesti, missä olet liikkunut, sekä ketä tavannut. Sinua ei syyllistetä, päinvastoin. Tartunnanjäljittäjä auttaa epidemian leviämisen ehkäisyssä, ei muuta. Hän ei syyllistä eikä tuomitse.

Tätä minä juuri pelkään, eli että jos kerron liian rehellisesti asioita niin siitä aiheutuu harmia toisille. Jos esim. kerron että naapuri jonka nimen tiedän istui samassa bussissa kanssani tunnin niin tuleeko hänelle karanteeni vaikka muille matkustajille ei?

-ap

Vierailija
17/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan ettet muista. Ei kannata kertoa mitään. Voit vielä saada syytteen taudin tartuttamisesta. Kiellä kaikki heti alusta lähtien. Älä sano edes nimeäsi ääneen.

Vierailija
18/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minä juuri pelkään, eli että jos kerron liian rehellisesti asioita niin siitä aiheutuu harmia toisille. Jos esim. kerron että naapuri jonka nimen tiedän istui samassa bussissa kanssani tunnin niin tuleeko hänelle karanteeni vaikka muille matkustajille ei?

-ap

Altistuneille tulee tietysti omaehtoinen karanteeni. Mutta onhan se nyt pienempi paha kuin korona tai sen levittäminen edelleen. 

Vierailija
19/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei se naapurisi saa tietää, keneltä altistuminen on tullut. Lisäksi karateeni on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin se, että naapurisi tietämättään levittää koronaa seuraaville. 

Vierailija
20/70 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Altistuneille tulee tietysti omaehtoinen karanteeni. Mutta onhan se nyt pienempi paha kuin korona tai sen levittäminen edelleen. 

Ei ole omaehtoinen vaan pakollinen. Ja sitä ei edes voi lyhentää testillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi