Olen täysin rahaton ja kohta myös koditon. Kysymyksiä?
Jäin toukokuun lopussa työttömäksi ja olen raskaana, laslettu aika lokakuussa, joten ei ole ollut toivoakaan saada uusia töitä yrityksistä huolimatta. Puolisoni ollut toukokuun alusta työttömänä eikä ole töitä saanut. Kelaan ollaan kaikki haksmukset laitettu, ainoa josta saatu päätöa on äitiys/vanhempainraha josta ensimmäinen erä saadaan lokakuussa. Sossuun laitettiin toimeentulotukihakemus, josta eilen saatiin vastaukseksi lisäselvityspyyntö... Hajoaa pää ihan hetkenä minä hyvänsä..
Kommentit (33)
Ap kummasti kadonnut kun on faktoja lyöty tiskiin...odotitko että sinulle tarjottaisiin vuokrarahaa vai mitä?
Ap tulethan kertomaan miten yhteistyökuviot sossun kanssa menee sitten joskus kun paperiongelmat on ratkottu.
Ihan tässä jannittää joutuuko ap ja mies sillan alle ja miten jälkikasvun elo lähtee käyntiin.
Näkisin tässä keississä reality-tv mahdollisuuden!
Jotenkin musta tuntuu, että tästäkin olisi kehittynyt rahankerjuutopic. Ainakin kaikki ainekset kasassa; mistään ei saa apua ja ei ole kavereita eikä sukua ja kaikki ideat teilataan nopeasti. Eikä voi olla mahdollista, että joku on niin lyhytnäköinen, että rupeaa noita vauvahankintoja ja -kustannuksia miettimään vasta nyt.
Sinänsä ymmärrän, että kelalla ja näillä voi kestää. Itsekkin odotin puoli vuotta peruspäivärahoja, joihin olin täysin oikeutettu ilman karenssia. Onneksi loppujen lopuksi sainkin takautuvasti pari tonnia.
Ei sinne kelaan ole pakko paikanpäälle mennä. Sinne voi myös soittaa. Tai laittaa verkkopalvelun kautta viestiä.
Anteeksi kirjoitusvirheet.. Kännykällä ei ihan helpointa :D
Oma vika kun et sinne sossuun ole oikeita papereita laittanut.
Verotuspäätöksen osa jonka olen lähettänyt verohallintoon takaisin pitäisi sossun saada.
Kävisin jo ärähtämässä ja isosti kelalla, että miksi ei tule päätöksiä. enkö odottelisi kotona. Pitäisihän sieltä jo työttömyyskorvaustakin tulla!
Soitat ajan sossuun ja käyt Kelassa ja kerrot tilanteen ja pyydät/vaadit nopeampaa päätöksentekoa.
Puoliso nyt hakemaan ihan mitä duunia vaan aktiivisesti.
Kaikki järjestyy kun alkaa järjestelemään eikä anna itselleen lupaa heittäytyä flegmaattiseksi ja anna pään hajota.
Kyllä pärjäätte kun ette anna periksi, ettekä jää "tuleen makaamaan", eteenpäin sisulla, niin sitä mentiin ennenkin.
Mun mummo jäi neljän pennun kanssa sotaaikana yksin, kun mies kuoli rintamalla, ei ammattia, ei kotia, ei mitään, mutta siitä mummo vain sisuuntu ja veti kakaralaumaansa läpi melkein helvetin ja selvis, kuten pentunsakin.
Joo joo, ajat oli toiset, mutta melkein samat ongelmat ja kuviot kuin sulla, kulissit vain vaihtuneet.
Älä anna ikinä periksi!
Sossuun ei saa aikaa kun toimisto kesällä kiinni. Aukeaa vastaa ensi viikolla. Siellä on vaan tuo papereiden käsittely tällä hetkellä. Kela on auki vain maanantaisin kesän takia, auttaisiko soittaminen? Vuokraa ei olla saatu tältä kuulta maksettua ja hiukan pelottaakin kun kuu vaihtuu.. Olemme vasta parikymppisiä ja mieheni on hakenut töitä ihan laidasta laitaan, mutta kukaan ei palkkaa kun ei ole tarpeeksi kokemusta..
Ja kelasta ei saada työttömyyskorvausta ennen työkkärin päätöstä asiaan. Heilläkin kesäaikana pidemmät käsittelyajat ja minulle ei kuulemma heti voi myöntää kun minä sain edellisestä työstäni potkut. Irtisanominen oli pomoni puolesta laiton ja asia on menossa riitautettavaksi.
Kannattasko soittaa vuokran-antajalle ja selittää tilanne.
ja nykyään sentään saa helpommin rahaa ja apua mitä silloin. kun vaan VAATII eikä kotona odota, että millonkas niitä päätöksiä putkahtaa sieltä.
Huomenna menet käymään kelalla ja kerrot tilanteen, ja sanot, että nyt heti niitä päätöksiä tai teiltä lähtee kämppä alta. Auttoi meillä, sanoivat ensin kun kauniisti kysyin, että menee vielä ainakin kaksi viikkoa. Menin ja kerroin asiallisesti tilanteemme, tuli päätös ja rahat seuraavana päivänä tilille.
Myykää kaikki teille tarpeeton pois. Käykää hakemassa eu avustus ruokakasseja yms.
Vuokrapuolelta henkilöstä kesälomilla
Täällä on nyt sinua neuvottu mutta ei tunnu kelpaavan, mitä nyt haet takaa?
Miten niin ei kelpaa?? Miksi luulet etten oikeasti ottaisi neuvosta vaariin? Alan vain olemaan hyvin neuvoton. Voiko sossut viedä lapsen jos ei ole varaa edes vuokran maksuun?
Ei nyt kaikki puljut voi olla kiinni tai vajaalla miehityksellä.... Ihme selittelyä. Kohta Ap kertoo asuvansa pienellä paikkakunnalla ja siksi mikään ei ole auki tmv. Tai ei ole mahdollisuutta kirkon apuun tms. Meillä ainakin kaikki on auki ihan normaalisti, vaikka saattaa näissä paikoissa olla ihmiset lomalla, joten missä päin esim. KELA on auki vaan maanantaisin? Ja ihmetyttää näissä tarinoissa aina toi "ollaan laitettu jo aikoja sitten hakemukset ja ei ole päätöksiä tullut", siis kuinka ajoissa? Mä ainakin soittelen perään, jos ei meinaa päätöksisitä kuulua. Niille on olemassa ajat minkä sisällä yleensä tehdään (poikkeus kesällä + - pari päivää), ei ne siellä toimistossa huvikseen makuuta hakemuksia. Toi verotuspäätös lappunenkin lukee siinä "LIITTEET" kohdassa, joten Ap olisi voinut hankkia sen Verotoimistosta ennen kuin vei hakemuksen. Mutta joo, jatka tarinointia ihan rauhassa.
Mites vuokratyöt sieltä saa vähän hitaanpikin kaveri hommia vaikka raksa apulaisena tai jostai varastolta missä voi päästä nopeesti ihan hyviin rahoihin käsiksi?!
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:27"]
Miten niin ei kelpaa?? Miksi luulet etten oikeasti ottaisi neuvosta vaariin? Alan vain olemaan hyvin neuvoton. Voiko sossut viedä lapsen jos ei ole varaa edes vuokran maksuun?
[/quote]
Mut sähän olet vasta raskaana, vai..?? Ei kai tää tilanne montaa kuukautta kestä, vai..? Nyt meni oudoksi.
WT 4 LYFE