Minut irtisanotaan työpaikaltani!
Olen kesälomalla ja minut irtisanotaan tuotannollisista ja sain äsken tietää että irtisanomisaika lähti pyörimään heti loman ensimmäisenä päivänä. Todennäköisesti täällä käy niin että pääsen käräjöimään niin maksamattomista ylityökorvauksista kun irtisanomisajan palkasta, mutta onko se sitten sen arvoista kun huomioi että sana kiertää ja se vaikeuttaa työnsaantia tulevaisuudessa? Mitä töitä edes kone- ja metallialan ammattikoululla pystyy saamaan nykyään?
Kommentit (7)
Onko teillä työpaikalla luottamusmiestä? Kuulutko ammattiliittoon? Heiltä saat kyllä apua. Harvoin käräjille joudutaan, yleensä liiton lakimiehen yhteydenotto työnantajalle riittää, tästä on omaakin kokemusta. Työnantajat joutuvat miettimään omaakin mainettaan.
Jos saat ansiosinnonnaista päivärahaa, niin sillä kyllä pärjää, kun pistää kulut minimiin. Mikäli perhetilanteesi sallii, töitä voit etsiä ympäri Suomen. Toivottavasti tärppää. Iso shokkihan työpaikan menetys on, mutta siitäkin selviää.
Kyllä riidellä voi ja saa. Huomioi kuitenkin että jos häviät, niin kuluriski voi olla melkoinen.
Onko isompi työnantaja ts. olisiko pitänyt aloittaa YT? Miksei sinua saisi irtisanoa?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:50"]Kyllä riidellä voi ja saa. Huomioi kuitenkin että jos häviät, niin kuluriski voi olla melkoinen.
Onko isompi työnantaja ts. olisiko pitänyt aloittaa YT? Miksei sinua saisi irtisanoa?
[/quote]
Jos kuulut liittoon, sinun ei tarvitse riidellä. Liitto riitauttaa esim jos ylityökorvauksia ei ole maksettu.
Edellinen työpaikka on aina käyntikortti seuraavaan paikkaan.
Onnittelut! Odotan innolla, että minulle kävisi samoin, mutta olen valitettavasti sellaisessa työssä, että saan vain unelmoida irtisanomisesta.
Onko eka kerta?
Seuraavat on jo helpompia.
Itse olen irtisanottu pariin otteeseen, kerran laittomasti. Kerran on työsuhde purettu koeajalla. Itse olen lähtenyt myös. Mutta uutta suoleen, vai miten se sanonta menikään. Tietty olen salaa kateellinen kaikille niille, jotka uskovat että ovat korvaamattomia työpaikallaan, ansaitsevat lomansa ja palkankorotuksensa.
Tsekkaa liitosta, onko irtisanominen laillinen. Sitten vaan hakemaan korvauksia, jos on aihetta.
Milloin sait tiedon irtisanomisesta ja miten? Tuntuu oudolta, että irtisanomisaika lähtisi juoksemaan, vaikka tietoa ei ole sinulle toimitettu.