Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia masennuslääkkeen kerralla lopettamisesta?

Vierailija
16.07.2021 |

Eli millanen on ollut olo 😫

Escitalopramia mennyt 20mg päivässä vajaa puoli vuotta. Lopetus joksikin aikaa pakollinen, lääkärin määräys. Alettiin tärkeempi lääke ja liian vaaralliset yhdessä

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oletkin syönyt vain puoli vuotta niin seinään ei kannata lopeta. 1-2kk kuluessa annosta vähentäen viikon tai kahden välein kannattaa lopettaa. Jos tuntuu liian nopealta tahdilta ja tulee vieroitusoireita (unettomuutta, mielialaongelmia, sähköiskuja, pahoinvointia, lihassärkyä jne) niin lopeta vieläkin hitaammin.

Vierailija
2/7 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä lopeta kerrasta! Voi olla fyysisesti ja psyykkisesti tuhoisaa. Itsellä lopetus kesti kuukausia. tosin lääke eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lopeta seinään. Minä lopetin hitaasti tuosta 20 mg . Silti tuli oireita, varsinkin sähköiskumaiset tunteet päässä olivat todella ikäviä.

Vierailija
4/7 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet saanut oireita silloin, kun nostit annosta, niin saat todennäkösesti oireita, kun lasket. Eli riippuu, miten yleensä reagoit mihinkään lääkkeeseen.

Minullaon aikuinen poika, joka söi venlaflaxinia täydellä annoksella. 300 mg? Hän lopetti ne seinään. Vähän oli outo olo pari päivää, mutta ei sen kummempaa. Jostain syystä hän ei saa mistään vierotusoireita, vaikka venlaflaxinin lopettaminen on yksi pahimmista.

Vierailija
5/7 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta on lopettaa pillereiden ottaminen. Suuri osa vieroitusoireista on toiminnallisia. Huijaa aivoja ottamalla vaikkapa multivitamiinitabletti lääkkeiden otto aikaan ja usko siihen. Mitään oireita ei ollut vaikka käytin 15 vuotta.

Vierailija
6/7 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pakkolopetus, kirjotinkin että lääkärin määräys. Alettiin akuuttilääke joka yhdistelmänä voi aiheuttaa sydämeen vikaa

Vierailija
7/7 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä unohdin ottaa 5 päivää 2 vuoden popsimisen jälkeen (olen syönyt aiemminkin, keskivaikea masennus pukkaa noin 5 vuoden sykleissä) sitten vaan olin että no hitot jätetään sitte kokonaan pois. Itselle ei tullut mitään vieroitusoireita, ei tullut aloitettaessakaan korkeintaan lievää päänsärkyä. Mutta pikkuhiljaa pitäisi, ei kerralla. Mutta jos lääkäri niin määrännyt on hän sitten varmaan uuden lääkkeen hyödyt ja äkillisen lopettamisen seuraukset sinulla punninnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi