Mulla ongelma,joka pahenee iän myötä:(
Olen viettänyt lapsuuteni alkkisvanhempien kanssa. Omaa rauhaa, eikä yksityisyyttä ollut. Kokoajan sai olla varuillaan ja melkein nukkuakkin toinen silmä auki. Äitini oli myös vakavasti sairas ja heräilin öisin katsomaan, että hän on elossa.
Nyt aikuisena ongelmani on se, etten voi sietää että kotiini tulee vieraita. Menen ihan tolaltani yllätysvieraista ja näiden yllätysvierailujen jälkeen pyrin pitämään mahdollisimman vähän yhteyttä näihin yllätysvierailijoihin. Minusta on ihan o.k tavata ihmisiä esim bubissa tai kahvilassa, mutta en vaan halua ihmisiä kotiini. Joskus vaan mietin, että olisihan se kiva vaikka pitää illanistujaiset.
Kommentit (2)
Tai sitten hyväksyisit sen ettet halua ihmisiä kotiisi. Ei se ole mikään pakko. Itse mielelläni otan vieraita meille, mutta en tykkää käydä muilla kylässä. Meitäkin on.
Toisaalta, jos haluaa kutsua ihmisiä illalliselle niin ei siitäkään tarvitse taidetta tehdä, ei kukaan odota täydellisyyttä kodilta mennessään kylään.
Mitä jos siedättäisit itseäsi juuri noilla illanistujaisilla. Huomaisit, että teillä on mukavaa. Jospa ahdistus sitten vähenisi