Miksi ihmeessä ex luulee, että haluan kiusata häntä@
Erosimme muutama vuosi sitten, kun ex vaihtoi minut lennossa toiseen. Hänellä on sama nainen edelleen, ja minullakin jo uusi mies.
Lapset ovat kertoneet, että ex on vainoharhainen ja luulee, että kaikki mitä minä teen, on tarkoitettu hänen kiusakseen. Esim. Lapset kerran menivät käymään isänsä luona, ja muiden menojen vuoksi olin antanut heille aikarajan. Isä oli syyttänyt, että lähetin tahallaan lapset si nne silloin, kun uusi vauva nukkuu päiväunia. Ihan kuin minun elämäni pyörisi exän elämän ympärillä...outoa.
Onko muilla kokemuksia? Onko mitään, mitä minä voin asialle tehdä? Tai muita vinkkejä.
Kommentit (11)
No älä lähettele niitä sun mussukoitas isän uuden perheen riesaksi kysymättä lupaa. Isällä on elatusvelvollisuus, mutta ei velvollisuutta viettää aikaa lasten kanssa. Sovitte yhdessä tapaamisista jos niitä on, et voi vaan tunkea niitä toisten kotiin, kun sua huvittaa.
Älä lähetä niitä äpäriäs sinne huutamaan, jos on vauvan päikkäriaika. Teidän pitää ottaa huomioon myös isän uusi perhe. Isän naisella ja lapsella pitää myös olla oma rauha omassa kodissa. Heillä ei ole velvoitetta kärsiä sun ja miehen kakaroista ja niiden älämölöstä kotonaan. Etenkään jos ei ole sovittu, että teidän kakrut on sillon isällään.
Miksi lasten piti mennä isälleen vaikka on sinun vuoro katsoa heitä?
Mitä ihmeen väliä sillä on onko vauva päiväunilla vai ei? Ei vauvat yleensä edes herää mihinkään meteliin, ja isompien lasten voi käskeä olemaan hiljempaa jos pitävät meteliä. Kyllä sitä monilla vauvoilla on koko ajan ne isommat sisarukset samassa huushollissa missä nukkuvat päikkärinsä.
Oletko ap puhunut exän kanssa asiasta, tehnyt selväksi että et halua hänelle mitään pahaa?
Täältä et saa asiallista vastausta. Itse olen vähän samanlaisessa tilanteessa. Ex-mies katsoo kaiken tekemiseni hänen kiusaamisekseen. Erosta on meillä toki vasta vähän alle 2vuotta. Muuta en osaa sanoa kun toivottavasti ajan mukaan helpottaa ainakin itse toivon kovasti niin.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 13:57"]Älä lähetä niitä äpäriäs sinne huutamaan, jos on vauvan päikkäriaika. Teidän pitää ottaa huomioon myös isän uusi perhe. Isän naisella ja lapsella pitää myös olla oma rauha omassa kodissa. Heillä ei ole velvoitetta kärsiä sun ja miehen kakaroista ja niiden älämölöstä kotonaan. Etenkään jos ei ole sovittu, että teidän kakrut on sillon isällään.
[/quote]
Niin tai naikkonen ei tee lapsia miehen kanssa jolla on lapsia. Yleensä ne lapset tulee kaupanpäälle ellei satu olemaan munaton mies.
Ap jatkaa.
Meillä on vuoroviikkosysteemi. Ex haluaisi lapset kokonaan itselleeen, mutta enhän minä lapsistani halua luopua. Ex haluaa toisinaan, ett lapset käyvät hänen luonaan moikkaaamassa myös silloin, kun ovat luonani, varsinkin, jos vaihtoväli on poikkeuksellisesti pari viikkoa. Eli isä itse pyytänyt lapsia käymään - ja toki se minulle sopii, mutta kellonajat tietysti ovat ne, mitä olen itse sille päivälle suunnitellut.
Minusta on itsestään selvää, että minun viikoillani on minun aikataulut ja minun säännöt. Tehköön isä omilla viikoillaan mitä haluaa. Mutta en minä muuta omia menojani omilla viikoillani. Enkä odota, että isä muuttaa omia menojaan minun takia omilla viikoilaaan. Eläm ihan omaa elämääni.
Emme voi puhua exän kanssa mistään muusta kuin asiasta (lasten aikatauluista tai harrastuksista) Eli ei tämä ole aihe, josta voi keskustella. Enkä ole koskaan tehnyt mitään kiusaa tahalleni.
Ja lapset ovat yläkoululaisia.
Eikö löydy enempää vertaistukea? Eikä muuta neuvoa kuin aika parantaa?
ap
Jos lapset ovat jo yläkoululaisia, niin eivät varmasti häiritse vauvan päikkäreitä, tai kenenkään muunkaan elämää! Nehän istuu nenä tietokoneessa tai kännykässä, vielä luurit korvilla, eivätkä varmaan edes puhu mitään kenellekään :)
Se hyvä puoli tuossa on, että pitkään et joudu enää exän vainoharhaisuutta kestämään, lapset on ihan pian aikuisia ja hoitavat omat asiansa keskenään isänsä kanssa.
Onko mies isyyslomalla? Olisiko hänellä tarkoitus et hänkin nukkuisi vauvan kans samaan aikaan joten siksi häntä ärsytti et lapsenne pelmahti sinne juuri silloin?
olet syntipukki exä, sinua voi syyttää kaikesta. olet v:mäinen ämmä