Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kysyä 'missä mennään' mahdollisimman kevyesti?

Tylli
15.07.2021 |

Erosin reilu vuosi sitten pitkästä parisuhteesta. Nyt olen hiljattain alkanut taas tapailemaan ihmisiä ja olen huomannut, että minun on erittäin vaikea ottaa puheeksi 'missä mennään' kysymys. Olen nyt tapaillut erästä erittäin potentiaalista kumppaniehdokasta muutaman kuukauden ajan (noin 5 kuukautta), mutta en ole saanut kysyttyä mitä henkilö tapailulta haluaa. Tapailumme on ollut melko epäsäännöllistä, koska molemmat teemme vuorotyötä ja myös harrastuksemme vie aikaa joten yhteistä aikaa on ollut hankala löytää. Tapailemani henkilö on kuitenkin yrittänyt aina aktiivisesti löytää sopivaa aikaa meille. Ehkä juuri tämän epäsäännöllisen tapailun takia juttumme ei ole oikein edennyt nyt tässä oikeastaan mihinkään suuntaan. Toki olemme hitaasti tutustuneet toisiimme paremmin, mutta seurustelusta tai muutenkaan jatkosta ei olla sovittu. Tai edes siitä, että muita ei tapailtaisi. Haluaisin nyt siis ottaa tämän asian puheeksi hänen kanssaan, mutta se on kovin vaikeaa! Edellinen suhteeni päättyi kun minulle selvisi, että ex puolisoni oli valehdellut ja ollut usein epäluotettava. Tämä ehkä osaltaan vaikuttaa siihen, että minun on hankala heittäytyä nykyisiin suhteisiin, koska aina ajattelen pahinta. Minulla on siis suuri kynnys ottaa esiin vakavampia aiheita ja ottaa uusia askeleita suhteessa. Haluaisin kuitenkin edetä! Olen miettinyt pääni puhki miten aloittaa tämä keskustelu tapailemani miehen kanssa mahdommisimman kevyesti niin, että saisin kysyttyä mikä hänen ajatuksensa tämän tapailun suhteen on. En halua kuitenkaan, että potentiaalinen suhde kuivuu kasaan sen takia, että en 'uskalla' ottaa seuraavaa askelta. Tapailemani henkilö on selkeästi myös aika 'jäykkä' näissä asioissa eikä ole itsekkään ilmaissut ajatuksiaan tai toiveitaan jatkon suhteen. Teot kuitenkin osoittavat, että kiinnostusta voisi löytyä.

Kysymys kuuluu: miten aloittaa 'missä mennään' keskustelu mahdollisimman kevyesti?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidätte toisistanne, ei tarvitse kysyä mahdollisimman kevyesti. On myös hyvä kertoa, mitä itse tuntee ja toivoo.

Jos toinen ei halua vakavaa suhdetta, hissuttelu asian ympärillä ei muuta mitään.

Menestystä ja rohkeutta!

Vierailija
2/7 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee sopia seuraava tapaaminen jo edellisen tapaamisen yhteydessä, sillä saa juttuun jatkuvuutta. Jos toinen ei asiasta innostu, niin siitä voi vetää sitten johtopäätökset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on musta vähän outo aloitus. Aina kun olen etsinyt kumppania, olen heti alkuun kertonut mitä itse olen etsimässä, ja kysynyt toiselta saman. Siis viimeistään ekoilla treffeillä, monesti jo ennen. En näe mitään mieltä tapailla kuukausitolkulla, jos toiveet suhteelle on ihan eri. Avoimuus on tässä aivan ehdotonta.

Rohkaise hyvä ihminen jo mielesi ja kysy mitä toinen suhteelta odottaa. Kerran se  vaan kirpaisee.

Vierailija
4/7 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluaisit? Etkö voi kysyä, haluaako mies samoja asioita tai suostuuko mies johonkin suunnitelmaan?

Vierailija
5/7 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on musta vähän outo aloitus. Aina kun olen etsinyt kumppania, olen heti alkuun kertonut mitä itse olen etsimässä, ja kysynyt toiselta saman. Siis viimeistään ekoilla treffeillä, monesti jo ennen. En näe mitään mieltä tapailla kuukausitolkulla, jos toiveet suhteelle on ihan eri. Avoimuus on tässä aivan ehdotonta.

Rohkaise hyvä ihminen jo mielesi ja kysy mitä toinen suhteelta odottaa. Kerran se  vaan kirpaisee.

"Mitä etsit" -kysymys on ihan eri asia kuin "missä mennään". Tapailun aikana voi todeta, ettei haluakaan sitä etsimäänsä asiaa tämän ihmisen kanssa ja just siksi tuo "missä mennään" -keskustelu käydään.

Vierailija
6/7 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tosiaan jo ensimmäisillä treffeillä kävimme läpi, että mitä etsimme ja olimme samoilla linjoilla miehen kanssa silloin. Mutta nyt koen, että olisi aika sille ´missä mennään´ kysymykselle, koska olemme jo tapailleet muutaman kuukauden ja viihdymme toistemme seurassa. 

Tuo on ihan hyvä vinkki, että mietin ensin itse tarkkaan mitä haluan ja esitän tämän sitten miehelle. Olenkin tässä lähiaikoina miettinyt kuumeisesti mitä minä itse haluan tältä suhteelta. Vastaus on, että haluaisin edetä hitaasti ja tunnustellen, kuten olemmekin tehneet, mutta haluaisin silti varmuuden, että emme tapaile enää muita. Mies kyllä ilmoitti jo toisilla treffeillä, että on poistanut Tinder profiilinsa. Sen jälkeen emme ole aiheesta keskustelleet. :D Mutta koska minua jännittää tämän aiheen esille tuominen niin olisi ihanaa jos keksisin jonkun kevyemmän aloituksen, jotta en ottaisi sen asian esiin tuomisesta niin suuria paineita ja lykkäisi sitä jatkuvasti. Jos keksisin jonkun kevyemmän aloituksen niin sen asian jatkaminen olisi paljon helpompaa kuin vaan suoraan töksäyttää, että ´en halua enää tapailla muita´.  

Vierailija
7/7 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tutustuneet toistenne kavereihin ja/tai sukulaisiin? Onko teillä suunnitelmia esim loppukesälle/kesälomalle? Vai etenettekö vain tapaamisesta seuraavaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän