Aikuiskuolella lähihoitajaksi opiskelleet, huomio!
Meillä on tulossa joulun aikoihin KUN-työssäoppiminen. Itse olen pitänyt itsestäänselvyytenä, että tämä harjoittelu kestää 4 viikkoa+tutiviikko. Nyt kuitenkin kuulin tutultani, että tämä harjoittelu kestäisi 7 päivää ja tutiviikko päälle. Hän on siis itse ollut ohjaamassa yhtä harjoittelijaa tällä aikataululla. Voiko tämä todella pitää totta? Eihän seitsemässä päivässä ehdi oppia mitään!
Kommentit (3)
Kaikki ovat yhtä pitkiä. Tosin tutkintoviikollehan voi päästä vaikka ilman harjoittelua joissakin tapauksissa. En tosin tiedä yhtään tapausta.Yleensä, jos ihan tavallisesti koulua käydään, harjoittelut ovat aina saman mittaiset, mutta niistä voi saada osan hyväksilukuna. Tuon tuttusin ohjaama opiskelija on voinut tehdä harjoittelun toisessa paikassa tai on saanut noin paljon hyväksilukua aikaisemman koulutuksen tai työn takia. Itsekin tein yhden harjoittelun neljä viikkoa toisessa paikassa. Sen jälkeen menin tekemään näytön toiseen paikkaan, jossa olin viisi päivää harjoittelemassa ennen tutkintoviikkoa.
Meillä oli ainakin useamman viikon mittainen harjoittelu, mutta esim. itse sain hyväksiluettua koko harkan ka tein ainoastaan tutkintotilaisuuden.