Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen masentunut. Tuskin kukaan haluaa kysyä minulta mitään. Vai?

Vierailija
17.07.2014 |

Olen masentunut. Tuskin kukaan haluaa kysyä minulta mitään. Vai?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asiasta olet tänään ollut kiitollinen tai iloinen?

Entä viime viikolla, mikä asia teki sinut eniten iloiseksi?

Vierailija
22/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:08"]Mistä asioista saat onnistumisen kokemuksia? Onko sinun mahdollista tehdä niitä asioita? Olen itse ollut masentunut ja luin jostakin, että on tärkeää muistaa, mitkä oli omia voimanlähteitä ennen sairastumista ja koettaa pitää niistä kiinni. Myönteiset tunteet voivat sillä tavalla palata pikku hiljaa, vaikka aluksi tuntuisi, ettei jaksa tehdä oikein mitään. Kovasti voimia sinulle!

[/quote]

Ongelmana on, etten muista mitään aikaa, jolloin en olisi ollut masentunut. Mutta kiitos tsemppauksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:14"]Onko sinulla ystäviä?

[/quote]

Ei ole.

Vierailija
24/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

posliinipimpuli vai rämemajava?

Vierailija
25/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:07"]Oletko sairaslomalla? Onko masennuksen syy tiedossa?

[/quote]

Olen. En tiedä masennuksen syytä paitsi sen, etten ole työssäni riittävän etevä.

[/quote]

Siis tiedät vai luulet? Itse olen masentunut ja kärsin myös siitä, että en näe itseäni ikinä tarpeeksi hyvänä missään. Töissäkin sellainen tunne, että milloin kaikki huomaa, että olenkin vain huijari. Oikeasti kai olen kuitenkin ihan ok työssäni. Mietinkin, että olisko sullakin samaa itsekrittisyyttä/vaativuutta.

[/quote]

Kuulostaa tutulta, täsmälleen samoja ajatuksia minullakin: että koska minut huomataan huijariksi. Tiedän olevani työssäni oikeasti erittäin hyvä, mutta en kuitenkaan aivan alani parhaimpien joukossa, joten vaikka menestyn keskimääräistä paremmin, en koe sitä riittävänä, ellen voi koskaan olla kaikkein paras.

Vierailija
26/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuorkkelit tuottavat päivittäisen tyydytyksen.

Vierailija
27/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:28"]Mitä meinaat tehdä asialle jos/kun lääkitys ei toimi? 

1) kärsi loppuelämä 2) jokin hoitomuoto  3) kuolema? 

[/quote]

Varmaankin vaihtoehto yksi. Lääkehoito on poissuljettu vaihtoehto, kokeiltu on ja monesti.

Vierailija
28/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:32"]posliinipimpuli vai rämemajava?

[/quote]

Ei kumpikaan.

Vierailija
29/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko heittää sähköpostiasi? :)

Vierailija
30/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:28"]Mitä meinaat tehdä asialle jos/kun lääkitys ei toimi? 

[/quote]

Varmaankin vaihtoehto yksi. Lääkehoito on poissuljettu vaihtoehto, kokeiltu on ja monesti.

[/quote]

No vaikka ne lääkkeet ei sua auta, niin kai sä voit silti itse yrittää tehdä jotain tolle sun ololle? Tollanen turha loputon itsesäälissä rypeminen on vaan typerää. Oletko koittanut jotain keskusteluapua/toimintaterapiaa? Ei se elämä paremmaksi muutu, jos sä et itse sille jotain tee.

Vierailija
31/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköshokkiterapiaa kannattaa harkita jos mikään muu ei auta,  googleta. 

Myös vähemmän rankka vahva magneettikenttäterapia on tulossa. 

Tsemppiä! 

Vierailija
32/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:35"]

[/quote]

[/quote]

No vaikka ne lääkkeet ei sua auta, niin kai sä voit silti itse yrittää tehdä jotain tolle sun ololle? Tollanen turha loputon itsesäälissä rypeminen on vaan typerää. Oletko koittanut jotain keskusteluapua/toimintaterapiaa? Ei se elämä paremmaksi muutu, jos sä et itse sille jotain tee.

[/quote]

Tyypillinen vastaus: ryhdistäydy. Sinä et näytä ainakaan ymmärtävän sairauksista yhtään mitään. Mene pois.

Vierailija
33/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:35"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos "kaikki on koitettu" eikä mikään auta,  eikä ole visiota valoisammasta tulevaisuudesta niin se lannistaa entisestään. Pohjalta on lopulta lähes mahdoton nousta.. 

Ei ap. 

Vierailija
34/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:35"]

Juuri niin. Minäkin olen masentunut ja siksi työkyvyttömyyseläkkeellä. Masentuneelle ihmiselle ei voi sanoa mitaan sen tyhmempää kuin "ryhdistäydy" tai "ota itseäsi niskasta kiinni". Ei kai kukaan olisi masentunut jos tuo toimisi. 

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tyypillinen vastaus: ryhdistäydy. Sinä et näytä ainakaan ymmärtävän sairauksista yhtään mitään. Mene pois.

[/quote]

Vierailija
35/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mä olen se, kuka sai toukokuussa sen masennusdiagnoosin. Ja aina mulle siellä lääkärillä ja toimintaterapeutilla kerrottiin, että tee edes jotain pieniä asioita. Ja että pitää vaan tehdä jotain erilaista kun ennen, eli mene ulos tai jotain vastaavaa. Ja auttoi mua. Ethän sä parane, jos vaan istut kotona miettimässä miten kurjaa sulla on. 

Ei muakaan todellakaan kiinnostanut sinne ulos mennä, mutta kun pakotti itsensä, niin ihmeellisesti se vaan hyödytti. Ja ei sen ulos menemisen tarvi olla muuta kun se, että just teet ne aamutoimet ja käyt kaupassa tai hakemassa vaikka postin. (ja en asu kerrostalossa, posti pitää hakea ulkoa)

Vierailija
36/36 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut aivan kaikki vaihtoehdot, jotta pääsisit masennuksesta?

J-P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi