Kysymys vaatekaupassa työskenteleville!
Ihmettelen aina alennusmyynneissä, kun kaikkia vaatekappaleita on jäljellä vain useampi kappale XXL-kokoa ja ehkä yksi XS. Niin miksei niitä S ja M-kokoja tilata enempää, kun aina niitä super isoja kokoja jää jäljelle. Onko se muka tasa-arvoista, että kaikkia kokoja täytyy tilata sama määrä vaikkei menekki ole sama?
Oikeasti, tilatkaa isompi satsi normaalikokoisia eli S ja M-vaatteita niin niitäkin riittää halukkaille.
Kommentit (7)
Miten isot (minäkin) valittaa että alessa on aina vain pieniä kokoja ja pienet taas että isoja...? Sen ymmärtää että välikoot menee ensin.
Xs kokoaja tilataan yleensä vähiten ja se ärsyttää minua. S ja M kokoja taidetaan tilata eniten ja XL myös runsaasti.
Tänään just harmittelin kun kiersin 6 vaatekauppaa etsien tietynlaisia shortseja ja kaikista oli xs loppu :(
Katsos, ei niitä vaatteita tilata sillä asenteella, että niitä löytyy alesta sitten.
Ideaaliahan on myydä normi hinnalla.
me ei itse tilata kokoja, vaan pääkonttori päättää asian. Ei voida itse vaikuttaa asiaan.
No todellakin kokokäyrä menee kysynnän mukaan, eli S ja M kokoja tulee eniten. Mutta niin se vain on, että ne ääripäät jää käsiin vaikka kuinka vähän tilattaisiin ;)
Meillä ainakin tilataan enemmän näitä "normikokoja". Vaatteiden menekkiä ei voi oikein tietää etukäteen, turha tilata ihan järkyttävää määrää, jos ei menekkään.