Kannustusketju ylipainoisille!! :)
Alkaa tosissaan syömään ihmistä nuo jatkuvat haukkumisketjut. Eikö oikeesti ihmisillä mitään parempaa tekemistä ole?! Ajattelin, että pieni kannustus voisi olla paikallaan niille ylipainoisille, jotka todella haluavat pudottaa painoaan.Olen itse laihduttanut raskauskilot aikoinani. (koosta 42, jopa 44 > 38)
Kerron tässä omia vinkkejä, jos niillä pääsisi alkuun. Nää kaikki on sellasia, et niistä oikeesti tulee jäädäkseen, ne pitää vaan sisäistää ensin! Ja se vaatii sitä, että joka päivä tietosesti niistä muistuttaa. Itse en kannata mitään ehdottomia kieltoja, mutta kukin tuntee itsensä parhaiten että mikä itselle sopii.
- Tee monta asiaa yhtä aikaa! Sehän me naiset osataan. Polje sitä kuntopyörää samalla kun katsot tv:tä tai vahdit lapsia. Itse tykkään kuntoilla samalla kun seuraan lasten vesileikkejä, kaikilla on hauskaa! Ohjaa lapsille liikutapainotteisia leikkejä. Kasvattaa mielikuvitusta ja se on hauskaa hyötyliikuntaa.
- Tää on mun suosikki, koska tää on oikeesti helppo ja tehokas: Lopeta syöminen ennen kun olet täynnä! Ja aloita ruokailu nälkäisenä. Tää auttoi mua. Söin aina niin, että ehti tulla täysi olo. Sitten aloin pikku hiljaa vähentämään annoskokoa ja huomasin, ettei siitä tullutkaan kova nälkä, kun sen teki vähitellen. Ja sitten siihen onkin ehtinyt tottumaan niin, että sen tekee vaistomaisesti. Jos on hyvää ruokaa, jota ei millään pysty vastustamaan, juo vettä reippaammin ennen kun alkaa syömään. Muutenkin voi olla hyvä idea aloittaa juomalla lasillinen vettä.
- Seuraa noita painonpudotusohjelmia. Niistä monesti näkee, että suhteellisen pienillä muutoksilla voi olla suuri merkitys. Vaikuttaa myös ulkonäköön ja siihen miten ihminen hehkuu kun on onnistunut pudottamaan painoaan.
- Opettele palkitsemaan itseäsi terveellisillä asioilla. (Mä ite en aiemmin keksiny mitään muuta palkintoo, kun ne herkut) Järjestä joku ihana hemmottelu saunomis- tai kylpemishetki... Käy kampaajalla, kosmetologilla, tee ite kauneushoitoja tai ystävän kanssa. Osta jotain hyviä lehtiä ja selaile kaikessa rauhassa viinilasillisen kanssa. Kerää kaikkee inspiraation lähteitä just lehdistä ja netistä. Mihin haluan ja mihin pystyn :)
- Ehkä tärkeintä on selvittää että mikä omien paino-ongelmien taustalla vaikuttaa. Mitkä asiat niitä ongelmia edesauttaa? (Tavat, tottumus, seura, muut terveysongelmat tai lääkitys, ehkäisyvalmisteet...?)
Tällaisia alkuun.. Toivottavasti näistä on iloa. Laittakaa vinkkejä ja kommentteja!