Miten saada kauniit lakatut kynnet? Miten onnistutte?
Niin, eli otsikossa tuo kysymys. Ihailen kauniisti lakattuja kynsiä mutta itse en onnistu sellaisia saamaan. Olen kokeillut ihan normi lakkoja, kalliimpia lakkoja mutta en onnistu saamaan tasaista kaunista pintaa kynsiin. Eikä lakka pysy kauaa kynsissä, viimeistään seuraavana päivänä uusittava lakkaus. Minkä merkkisillä kynsilakoilla te lakkaatte kynsiä että saatte kauniin, tasaisen lakkapinnan? Vai käyttekö jossain kynsisalongissa laittamassa kynnet?
Kommentit (17)
Mulle ylivoimaisesti paras ratkaisu on käyttää kynsitarroja - kynnelle laitetaan aluslakka, sitten tarra joka leikataan ja viilataan oman kynnen pituiseksi, ja päällyslakka. Kestää helposti 10-14 päivää, ei lohkeaa ja lähtee lopulta itsestään kynnestä (tai voi poistaa kynsilakan poistoaineella). Merkkejä on useita, paras kokeilemani on saksalainen Miss Sophie's, toimittaa myös Suomeen.
Keskeltä, vasen reuna ja oikea reuna tai pienempien kynsien osalta reuna ja reuna. Saan kauniit kynnet kahdella tai kolmella siveltimen vedolla per kynsi. Rauhallinen tasainen veto ja sopivasti kynsilakkaa siveltimeen. Kevennä otetta aivan hiven verran kynnen kärkeä lähestyessäsi.
Eihän me onnistuta. Mutta silti yritämme.
Pikakuivattava päällyslakka on se, mikä auttaa. Esim. Poshe, Seche Vite, Essie, tai Opi valmistamat tällaisia. Ja nimenomaan päällyslakka, ei sellaiset epämääräiset tipat. Lakka sekä kuivuu nopeammin kuin normaali kynsilakka, mutta se myös tasoittaa alla olevaa lakkapintaa ja jättää kynnen pinnan sileäksi.
Olen nainen. Kynsien laitto on yksi maailman turhimmista asioista.
Aluslakka, ohuita kerroksia varsinaista lakkaa niin monta kerrosta kuin tarvitsee ja päällyslakka. Kuivatus joka välissä. Vaatii huolellisuutta ja aikaa, mutta pysyy viikon.
Mä hion aina viilalla kynsien pinnan epätasaiseksi. Lakka jää paremmin kiinni. Kynnen pinnalla ei saa olla öljyä/ käsirasvaa yms. Kynnet ei saa myöskään olla märät. Lakkaa ei saa laittaa liikaa. Päälle tulee päällyslakka.
Näillä neuvoilla mun lakka pysyy hyvänä yleensä n. viikon, vähän riippuen mitä teen.
Merkkejä mitä käytän; Lumene, Essie, Ginatricot, Mavala, Gatrice, Gosh.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten tuhlaat aikaasi kommentoimalla noin turhaa asiaa?
Kärsivällisyys on huolellisen lakkauksen perusta. Joidenkin kynnet tarvitsevat lakan alle ridge fillerin eli tasoittajan, että tulee sileämpi alusta lakalle.
Vierailija kirjoitti:
MIKSI aina kun on jostain kauneudenhoidosta kyse, tulee joku sanomaan miten turhaa se on? Se ei tee teistä yhtään sen parempia tai älykkäämpiä ihmisiä, päinvastoin.
Katkera, much?
Päällilakka on se mikä auttaa siinä pysymisessä. Ja se, että antaa oikeasti kuivua kerrosten välissä.
Käytän vain kynsiä vahvistavaa väritöntä lakkaa samasta syystä.. Pysyy hyvin, eikä haittaa jos vähän kuluu. Kynnet ovat kauniit, vahvat, pitkät ja kiiltävät. Värillisiä käytän vain varpaiden kynsiin, niissä väri pysyy kauemmin siistinä ja vaikkei pysyisikään, ei haittaa kun ei itse tai kukaan muukaan niin paljon varpaita tuijota. Laitan niihinkin kyllä vahvistavan värittömän lakan värin alle ja päälle. Kai käsissäkin pysyisi jonkin aikaa niin.
YouTubessa on paljon ohjeita perusmanikyyrin tekemiseen. Pelkkä lakkaaminen on vain yksi osa sitä kokonaisuutta, jolla saadaan aikaan nätti tulos.
Saat kynsiin tasaisen pinnan hiomalla kynnen pintaa ja/tai tasoitelakalla. Jos kynsissäsi on paljon epätasaisuuksia, tasoitelakka yksinään ei ehkä toimi. Kynnen hiottu pinta auttaa lakkaa kiinnittymään. Kokeilemalla selvität juuri sinulle oikeat niksit.
Joku tuossa ehti jo ilmoittaa, että kynsien laitto on yksi maailman turhimmista asioista. Minä puolestani ilmoitan, että kun olen pari päivää ilman (hoito)lakkaa, kynteni alkavat liuskoittua. Ne myös repeävät helposti kynsipedin kohdalta, ja tuloksena on kipeitä ja vertavuotava kynsiä. Minulla kuitenkin on hyvin kauniit kynnet sen vuoksi, että olen kolmenkymmenen vuoden kokemuksella oppinut pitämään niistä huolta.
Ensinnäkin, käytän merkkiä Coco Chanel.
Toiseksi, tasaisia varmoja vetoja - ei koskaan mitään tuhertamista. (Jos tuntuu siltä, että maalaamista joutuu paikkailemaan, pyyhi kaikki siitä kynnestä pois, ja aloita alusta.)
Kolmanneksi, hyvä jälki vaatii toisen kerroksen. Se kannattaa tehdä vasta useiden tuntien päästä ensimmäisestä kerroksesta, jotta varmasti kovettunut, jotta ei liikaa pehmene tokan kerroksen vaikutuksesta.
En ole käyttänyt kolmatta, läpinäkyvää kerrosta suojaamaan lakkakerroksia sillä ennemmin laitan uusiksi. Kiiltoa tulee mielestäni riittävästi värilakasta, päiväksi.
.
Mä käytän lähes yksinomaa Essien lakkoja. Hoidan ensin kynsinauhat ja siistin kynnen pinnat. Viilaan tarvittaessa kynnet oikeaan mittaan. Lakkaan parilla kerroksella lakkaa. Annan reilusti kuivua välissä. Tämän jälkeen laitan Essien geelivahvistajaa kynnen pintaan. Näin saan pidettyä viikon suht nättinä. Torstaisin on minun kynsien huoltopäivä.
Aikaisemmin kävin kolmen viikon välein manikyyrissä, mutta näin opiskelijana on tehtävä itse.
Vannon Shellack-kestolakkauksen nimiin. Pysyy virheettömänä jopa kolme viikkoa. Ihanaa, kun kädet on aina huolitellut.
Minulla ei ole sinulle paljon apua, koska itselläni on sama ongelma. Jos saankin nätin lopputuloksen (joskus), lakka on lohkeillut kärjistä viimeistään kahden päivän päästä, etenkin peukalo ja etusormi. En missään tapauksessa ole valmis investoimaan niin paljon aikaa, että poistaisin vanhat ja lakkaisin monta kertaa viikossa. Joten lakkaamattomana mennään.
Varpaankynsiin kävin elämäni ensimmäistä kertaa ottamassa geelilakkaukset kesän alussa ja se pysyy todella hyvin. Varpaankynnet kasvavat sen verran hitaammin, että kynsistudiossa ei tarvitse ravata alvariinsa. Sormenkynsiin en varmaan geelilakkaudta jaksaisi ottaa, koska kasvavat niin nopeasti.
Onkohan kynsissä sitten jotain. Itsellä ei tuossa mielestäni mitään ongelmaa koskaan ollut.
Itse laitan kaksi kerrosta. Siis annan kuivua ja uusi kerros.
Mutta käytänkin vain suht luonnon värisiä lakkoja.