Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa joku mitä nää kummalliset läntit nilkassa voi olla

Vierailija
17.07.2014 |

Joskus puolisen vuotta sitten kiinnitin huomiota nilkassani olevaan länttiin. Läntti oli silloin yli 1cm mittainen, ja on nyt tähän päivään mennessä kasvanut muutamalla millillä. Se ei ole ihosta koholla, hilseile tai kutise. Välillä tuntuu kummallista pistelyä, mutta en osaa varmaksi sanoa tuntuuko ne läntistä. Se on tasavärinen ja pyöreähkö, yleensä hailakan vaaleanpunainen. Olen huomannut että väri muuttuu tummemman punaiseksi etenkin lämmön vaikutuksesta (suihkun jälkeen, auringossa). Yhdessä vaiheessa kokeilin käyttää hydrokortisonia, mutta se vain pahensi tilannetta, koska nykyisin lämmön vaikutuksesta länttejä nousee näkyville toinenkin, sen yhden isomman koko ajan vähintään hailakkana näkyvän läntin lisäksi. Taustatietona sen verran, että olen 20-vuotias perusterve nainen, taustalla imetys ja raskaus, en osaa sanoa oliko läntti raskausaikana. Joskus nuorempana olen polttanut itseni pahasti muutaman kerran mm. Solariumissa. Tietääkö kukaan mitä nuo läntit voisivat olla? Mielestäni tuo värin vaihtaminen on kummallista?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko maksaläiskät olla punaisia ja kasvaa kokoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään ollu punajäkälä nilkassa?

Vierailija
4/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa sanoa?

Vierailija
5/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilseileekö läntit? Psoriasis? Mulla oli niskassa aikoinaan punertavia länttejä jotka myös hilseili.. Kortisonilla välillä hoidin mutta itseasiassa hyvin harvoin. Itsestään ne parani sitte ja nyt ei oo ollu enää varmaa 3 vuoteen.

Vierailija
6/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkokeratoosi

Vierailija
7/16 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
8/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko aurinkokeratoosi olla jo tämän ikäisellä? Netissä luki että olisi vain vanhoilla. Ei hilseile.

Vierailija
9/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarkkarajainen ilman ruskeaa pigmenttiä, niin kyse voisi olla vitiligosta. Yleensä vitiligo on valkoinen, mutta saattaa olla ainakin auringossa palaessaan vaaleanpunainenkin. 

Vierailija
10/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun mielestäni ruskeaa pigmenttiä. Voiko vitiligo olla ilmestyessäänkin vaaleanpunainen? Jos värinmuutos johtuu palamisesta, niin onko uusi väri "pysyvä", vai pitäisikö ihon parannuttua palautus taas vaaleaksi?

Vierailija
11/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajäkälä?

Vierailija
12/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaläiskä?

Vierailija
13/16 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
14/16 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kukaan tiedä, vaikka kuinka nostat, mene ihotautilääkäriin.

Vierailija
15/16 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajäkälää veikkaan minäkin.

Vierailija
16/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan