Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen alkoholin käyttö

Vierailija
14.07.2021 |

Miten naisena suhtaudut miehen alkoholin käyttöön? Onko se turn off vai kivaa yhteistä ajanvietettä? Itse ainakaan en voi sietää sitä, jos alkoholia kuluu viikoittain. En vaikka mies ei joisi humalaan asti.

Miehen alkoholin käyttö

Vaihtoehdot

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo haittaa, jos ei juo humalaan. Itse en juo nyt laisinkaan, mutta ei ole toisen juomiset koskaan haitanneet, jos käytös pysyy normissa. 

Vierailija
2/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse armoton sieni, eli ei ole oikeutta marmattaa miehen alkoholin käytöstä kun itse ryystän kun pahempikin merimies.

En ylpeile, häpeän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo haittaa, jos ei juo humalaan. Itse en juo nyt laisinkaan, mutta ei ole toisen juomiset koskaan haitanneet, jos käytös pysyy normissa. 

Minua häiritsee viikottaisessa käytössä se riippuvuus. Riippuvuuttahan se on, jos joka viikko on pakko ostaa. Ja useimmiten käyttö vaivihkaa lisääntyy vuosien mittaan. Ap.

Vierailija
4/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee viikottaisessa käytössä se riippuvuus. Riippuvuuttahan se on, jos joka viikko on pakko ostaa. Ja useimmiten käyttö vaivihkaa lisääntyy vuosien mittaan. Ap.

Käytkö viikoittain av:lla? Onko se riippuvuutta?

Päihteet vaikuttavat aivokemiaan enemmän kuin av.

Vierailija
5/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että humalajuominen on asia, joka vaikuttaa parisuhteeseen. Itse hyväksyn ajoittaisen hiprakkaan asti juomisenkin, jos se tapahtuu luokkaa muutaman kerran vuodessa, eikä mies käyttäydy humalassa erityisen typerästi tai aiheuta konflikteja. Sen sijaan lauantaisaunakaljan ja punaviinilasillisen viikonloppuaterialla rinnastan lähinnä limsan juomiseen. Sinänsä epäterveellistä, turhia kaloreita, ja toivoisin myös lasten näkevän meidän vanhempien tekevän enimmäkseen terveellisiä valintoja, mutta kyllä joskus voi sallia itselleen herkullisia juomia ja ruokia, vaikka ne eivät olisi niin terveellisiä. Määrät ja kohtuus ratkaisevat. Minusta on kuitenkin typerää jeesustella miehen parista viikottaisesta alkoholiannoksesta, jos itse vetää joka viikko limsaa, karkkia ja sipsejä, etenkin lasten nähden.

Vierailija
6/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että humalajuominen on asia, joka vaikuttaa parisuhteeseen. Itse hyväksyn ajoittaisen hiprakkaan asti juomisenkin, jos se tapahtuu luokkaa muutaman kerran vuodessa, eikä mies käyttäydy humalassa erityisen typerästi tai aiheuta konflikteja. Sen sijaan lauantaisaunakaljan ja punaviinilasillisen viikonloppuaterialla rinnastan lähinnä limsan juomiseen. Sinänsä epäterveellistä, turhia kaloreita, ja toivoisin myös lasten näkevän meidän vanhempien tekevän enimmäkseen terveellisiä valintoja, mutta kyllä joskus voi sallia itselleen herkullisia juomia ja ruokia, vaikka ne eivät olisi niin terveellisiä. Määrät ja kohtuus ratkaisevat. Minusta on kuitenkin typerää jeesustella miehen parista viikottaisesta alkoholiannoksesta, jos itse vetää joka viikko limsaa, karkkia ja sipsejä, etenkin lasten nähden.

Jotkut ovat muuten ihan hirveitä sokerihumalassa. 

Vierailija
7/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat muuten ihan hirveitä sokerihumalassa. 

Eh eh

Vierailija
8/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan niin kuin kaljaa ottava ei sitten söisi sipsejä ja karkkia, makkaraa, joisi limuja jne. Jos saunassa ei voi käydä ilman kaljaa, niin silloin sauna tuntuu pelkältä tekosyyltä kaljan juomiselle.

Vierailija
9/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljan hinnoissa on puolet liikaa. Kannattaa ostaa muualta kuin suomesta. Selvää säästöä. Heh, selvää nähnykkään.

Vierailija
10/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ennakkokäsitys, että säännöllinen käyttö on yhtä kuin riippuvuus. Minäkin juon kahvia käytännössä joka päivä monta kuppia, mutta olen ollut lomamatkoilla useita päiviä putkeen vieroitusoireitta ilmankin, kun kahvinkeitto ei ole ollut käytännöllistä tai siihen ei ole ollut kunnollisia välineitä. Samaa pätee yhteen tai kahteen oluttölkkiin. Ei minun tarvitse olla kuukautta tipattomana vain todistellakseni riippumattomuuttani. 

Se on sitten asia erikseen, jos niitä oluttölkkejä menee oikeasti tusina, mutta puhutaan edelleen vain yksittäisestä saunaoluesta.

Vierailija
11/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ennakkokäsitys, että säännöllinen käyttö on yhtä kuin riippuvuus. Minäkin juon kahvia käytännössä joka päivä monta kuppia, mutta olen ollut lomamatkoilla useita päiviä putkeen vieroitusoireitta ilmankin, kun kahvinkeitto ei ole ollut käytännöllistä tai siihen ei ole ollut kunnollisia välineitä. Samaa pätee yhteen tai kahteen oluttölkkiin. Ei minun tarvitse olla kuukautta tipattomana vain todistellakseni riippumattomuuttani. 

Se on sitten asia erikseen, jos niitä oluttölkkejä menee oikeasti tusina, mutta puhutaan edelleen vain yksittäisestä saunaoluesta.

Eikös sinun esimerkin mukaisesti sitten voisi välillä olla ilman kaljaakin? Eli millä tavalla jokaviikottainen pakkokäyttö ei ole riippuvuutta?

Vierailija
12/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella käytät miehen alkoholia? Hanki omat.

Vierailija
13/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ottaa päähän nämä jatkuvat saunakaljatissuttelijat, mitä se että parin viikon välein ottaa kunnon tumut.

Vierailija
14/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut juovat alkoholia joka päivä.

Vierailija
15/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona ei liikahda lehtikään.

Vierailija
16/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös sinun esimerkin mukaisesti sitten voisi välillä olla ilman kaljaakin? Eli millä tavalla jokaviikottainen pakkokäyttö ei ole riippuvuutta?

Omalla kohdalla olen ilman useinkin silloin, kun siihen on jokin syy. Se, että suomalaiset suhtautuvat alkoholiin kuin syöpään ei ole sellainen.

Vierailija
17/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla olen ilman useinkin silloin, kun siihen on jokin syy. Se, että suomalaiset suhtautuvat alkoholiin kuin syöpään ei ole sellainen.

Edelleen suomalaisten suurempi ongelma alkon kanssa on suurkulutus ja ryyppäämisen ihannointi, ei raivoraittius. Ainoat tuntemani täysin raittiit suomalaiset ovat uskovaisia. Alkoholi muuten aiheuttaa syöpää, joten sinänsä vertauksesi oli ihan hyvä.

Vierailija
18/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on suurkulutuksen rajalla. Ei minua haittaa viinin juominen muutamana kertana viikossa, mutta kännäämistä en kestä. En, vaikka sitä tapahtuu vain pikkujouluissa ja kerran kesässä.

Vierailija
19/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki etelä- ja keskieurooppalaiset on riippuvuutta kun lasi viiniä joka illallisella?

Vierailija
20/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kodissa on tällä hetkellä sellainen tilanne, että vaikka miehen juontimäärät ei ole aivan valtavia, niin on pakko juoda joka päivä, koska hänellä on fyysisiä ja henkisiä riippuvuusoireita. On aivan levoton ja hermona jos ei juo, ja joi tai ei niin elämä ja kaikki tekeminen ja jutut pyörii sen juomisen ympärillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi