Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siinä on jotain erityistä, kun kuulee korpin ääntelevän hiljaisessa aamussa!

Vierailija
14.07.2021 |

Vaikka olen asunut tässä paikassa yli 10 vuotta, korpit sykähdyttävät edelleen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavia ovat.

Vierailija
2/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavia ovat.

Miksi korpit ovat mielestäsi pelottavia?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. Korpit ovat minustakin ihania. Ainoa vaan, että mietityttää, että kuka kuolee, jos kuulee korpin.

Vierailija
4/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on! Ihan Pirkkalassa olen, mutta asutaan metsän vieressä ja siellä asuu korppi. Eilen aamulla n klo 5:30 koiran kanssa taas hänet kuultiin :) Majesteettinen olento, ei ollenkaan sellainen randompomppijatyhjänraakkuja kuten monet pienet varislinnut.

Vierailija
5/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottavia ovat.

Ap

Isoja mustia lintuja, jotka ääntelevät todella erikoisesti. Matkivat toisten ääniä.

Vierailija
6/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Korpit ovat minustakin ihania. Ainoa vaan, että mietityttää, että kuka kuolee, jos kuulee korpin.

Ihmisiä kuolee koko ajan. Jos tuolla läheisiä tarkoitetaan, niin mun kaikki läheiset olisivat kyllä jo kuolleet, kun korppeja kuulen melkeinpä päivittäin. Pari vuotta sitten näin jopa satoja korppeja kerralla, kun lensivät joukossa kaatopaikalle ja takaisin.

Ap

Vierailija
7/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on! Ihan Pirkkalassa olen, mutta asutaan metsän vieressä ja siellä asuu korppi. Eilen aamulla n klo 5:30 koiran kanssa taas hänet kuultiin :) Majesteettinen olento, ei ollenkaan sellainen randompomppijatyhjänraakkuja kuten monet pienet varislinnut.

Mä tykkään kyllä muistakin varislinnuista (vaikka en välittäisi pysyvästi asua mustavarisyhdyskunnan naapurissa), mutta korppi on erityinen.

Ap

Vierailija
8/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottavia ovat.

Ap

Isoja mustia lintuja, jotka ääntelevät todella erikoisesti. Matkivat toisten ääniä.

Niin! Upeita!

Ap

Vierailija
9/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korpit on ihania.

Vierailija
10/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein korpin ääntä kuvaillaan raakkumiseksi, mutta ei se ole kyllä mitään sinne päinkään. Varis ja etenkin mustavaris raakkuvat, mutta korpin ääntely on pehmeää.

Ap

Vierailija
11/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottavia ovat.

Ap

Muutkin varislinnut matkii! Ihmettelin pitkään hieman epävireistä varista. Niitä oli pieni parvi aina meidän puussa. Lopulta näin syyllisen - se epävireinen varis olikin harakka, joka oli selvästi osa tuota varisparvea.

Närhillä on myös erittäin laaja ääntelyskaala.

Vierailija
12/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottavia ovat.

Ap

Muutkin varislinnut matkii! Ihmettelin pitkään hieman epävireistä varista. Niitä oli pieni parvi aina meidän puussa. Lopulta näin syyllisen - se epävireinen varis olikin harakka, joka oli selvästi osa tuota varisparvea.

Närhillä on myös erittäin laaja ääntelyskaala.

Hauska juttu!

Pitääpä tarkkailla enemmän närhiä. Käyn joskus ratsastamassa yhdessä paikassa, jossa näkee paljon närhiä, mutta en ole toistaiseksi huomannut muuta kuin sen kaamean rääkäisyn :D

Ap

Vierailija
13/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä närhi! :)

Vierailija
14/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, enpä oo tosiaan tiennyt, että närhi ääntelee noin kauniisti!

Ap

Vierailija
15/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä kuolee koko ajan. Jos tuolla läheisiä tarkoitetaan, niin mun kaikki läheiset olisivat kyllä jo kuolleet, kun korppeja kuulen melkeinpä päivittäin. Pari vuotta sitten näin jopa satoja korppeja kerralla, kun lensivät joukossa kaatopaikalle ja takaisin.

Ap

Mulle kävi niin, että kun kuulin korppeja ensimmäisen kerran ”luonnossa”, eli täällä, missä nykyisin asun, niin hätkähdin, että kuoleeko joku nyt, kun korppi ”ilmestyi” minulle. Kolmantena päivänä siitä olin eräässä pikkukaupassa, kun myyjä sanoi, että ”ihan hirveä se Turun tapaus. En pysty keskittymään”. Hän puhui siitä Turun veitsihyökkääjästä, joka oli tappanut sen naisen keskellä päivää torilla. Nainen oli liikkeen pitäjän ystävä. Hyökkäys oli siksi iso uutinen, koska se oli Suomen ensimmäinen terroristinen isku.

Jos korpin ääntelyä kuulee koko ajan, siitä katoaa korpin ”ilmestymis”vaikutus, eikä se silloin varmaan mitään ennusta.

Ei se oikeasti muutenkaan ennusta, mutta itse lueskelen puolihuvikseni tällaisia merkkejä elämässäni ja tämäkin tilanne sopi siihen osuvalla tavalla. Onneksi ei ollut sentään kukaan läheinen.

Vierailija
16/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulle kävi niin, että kun kuulin korppeja ensimmäisen kerran ”luonnossa”, eli täällä, missä nykyisin asun, niin hätkähdin, että kuoleeko joku nyt, kun korppi ”ilmestyi” minulle. Kolmantena päivänä siitä olin eräässä pikkukaupassa, kun myyjä sanoi, että ”ihan hirveä se Turun tapaus. En pysty keskittymään”. Hän puhui siitä Turun veitsihyökkääjästä, joka oli tappanut sen naisen keskellä päivää torilla. Nainen oli liikkeen pitäjän ystävä. Hyökkäys oli siksi iso uutinen, koska se oli Suomen ensimmäinen terroristinen isku.

Jos korpin ääntelyä kuulee koko ajan, siitä katoaa korpin ”ilmestymis”vaikutus, eikä se silloin varmaan mitään ennusta.

Ei se oikeasti muutenkaan ennusta, mutta itse lueskelen puolihuvikseni tällaisia merkkejä elämässäni ja tämäkin tilanne sopi siihen osuvalla tavalla. Onneksi ei ollut sentään kukaan läheinen.

Ja siis olin asunut 10 vuotta ennen kuin tämä sattui. Olen nähnyt korpin sen jälkeen vain kerran useita kuukausia tuon jälkeen. Eli se ei ääntele täällä jatkuvasti, eikä siis asu täällä. Harmi, sillä minäkin kyllä tykkään korpeista.

Vierailija
17/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmakivääri kun on niin noita joutaa ammuskella aikansa kuluksi.

Henkisesti tyhjän ihmisen vastaus.

Vierailija
18/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan edes kuullut, että korpin näkeminen tietäis jonkun kuolemaa. Mutta voihan siitä toki päätellä joskus, että jossain on haaska.

Ap

Vierailija
19/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmakivääri kun on niin noita joutaa ammuskella aikansa kuluksi.

Henkisesti tyhjän ihmisen vastaus.

Niinpä. Ja tietenkin myös tietämättömän. Vaikea keksiä, miten ilmakiväärilllä voisi korppiin osua, kun korpit harvemmin tulevat ihmisasutuksen lähelle ja ne lentävät korkealla. Mutta ehkä joku sai nyt jännitystä elämäänsä ja tunteen siitä, että on varsinainen edgelord.

Ap

Vierailija
20/21 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa asuu hauskasti vähän kimeä-ääninen korppi, joka on helppo tunnistaa äänestä. Se on viime vuoden poikanen ja näin ja kuulin sen ensimmäisen kerran kun emot ja poikue olivat tutkimassa seutua yhdessä. Ilmeisesti poikasilla on omat reviirit seudulla lähellä vanhempiensa reviiriä.

Ne on älykkäitä lintuja ja niiden touhuja on hauska seurata. Varikset kaikkoaa kun korpit on liikkeellä alueella. Ne on sellaisia pohjoisen papukaijoja mutta petolintumaisempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi