Piikittelevistä ihmisistä pidetään ja kilteistä haetaan väkisin vikoja. Miksi?
Kommentit (18)
Ilkeille ollaan kivoja, ettei ne kiusaa sua, kilteille ollaan ilkeitä, ettei joudu itse kiusatuks.
Oon viime aikoina miettinyt samaa. Kai se jotain vallan tunnetta on, niillekin jotka on ilkeitten puolella.
Sitä samaa minäkin olen miettinyt, että miksi.
Miksi kiltteyttä ei arvosteta, vaikka nimenomaan kiltteydellä maailma olisi parempi paikka.
Ehkä se on se nykyajan itsekeskeisyys kulttuuri jossa kiltteys on vähemmistöä
lyhytnäköstä toimintaa joka johtaa onnettomiin ihmisiin..
Koska kilttiys on luotaantyöntävää. Lopeta kilttiys.
Selaa Jordan Petersonin materiaalei, käy salil, parturis, laita tilaukseen freshhii Monclerii sekä Guccii.
Ota Law of Attraction meiningit käytännön toteutukseen ja fiilaa olevasi itsevarma, röyhkeä, dominoiva Moderni Mies -- kuin Jethro Rostedt tai Damiano David.
Kaikki lähtee siit fiiliksest mitä sä fiilaat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiltteyttä ei arvosteta, vaikka nimenomaan kiltteydellä maailma olisi parempi paikka.Ehkä se on se nykyajan itsekeskeisyys kulttuuri jossa kiltteys on vähemmistöä
Aion silti jatkaa olemalla juuri sellainen kuin olen.
Kiltti :)
Kiltti ei sano vastaan. Hän alistuu ja pahoittaa mielensä. Näin ollen kilttiä piikittelevä pönkittää omaa itsetuntoaan.
Muita piikittelevää nuoleskellaan ja myöhäillään, että pysyy hänen suosiossaan eikä itse joudu piikittelyn kohteeksi. Lisäksi heille ei uskalleta sanoa mitään.
Piikittelevät ovat usein älykkäitä ja huumorintajuisia, kiltit taas vähä-älyisiä kynnysmattoja.
Kyllähän se niin on aika pitkälti.
Itse olen alkanut karsastamaan ihmisiä, jotka ilkeilevät, huutavat, ilmeilevät ja natkuttavat kilteille ihmisille, kun tietävät että niin voi tehdä, että toinen on niin sivistynyt, että ei ala tehdä asiasta numeroa. Ja tietty asiakaspalvelijat eivät edes voi vastata.
Ja sit nää samat tyypit, wanna-be-kovikset, on ihan hiljaa, jos paikalle lampsii joku selkeästi paha tyyppi. Tai alkaa jopa mielistelemään, ettei varmasti itse joudu kiusatuksi. Pelkureita ja nilkkejä. Niitä riittää.
Ja auta armias jos tuollainen tyyppi saa jostain rahaa ja valtaa, niin siitä tulee samanlainen ihmiskuvatus, kuin näistä rikkaista öykkäreistä a la dubailainen työtä tekevien silmille sylkevä eukko tai penska, joka elää muiden tekemällä rahalla ja vielä kerskailee sillä, kato ku se tekee paremmaksi. Jollain ihmeen tavalla.
Paljonhan tuollaisesta käytöksestä kiittäminen on meitä, taviksia. Kuinka paljon siedämme, mitä siedämme, mille taputamme, mille irvistelemme. Mehän sen ilmapiirin teemme - onko se ilkeä, kyräilevä ja vikoja hakeva, pikkusieluinen, pienentävä. Vai ystävällinen, avoin ja avarakatseinen, suurpiirteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiltteyttä ei arvosteta, vaikka nimenomaan kiltteydellä maailma olisi parempi paikka.Ehkä se on se nykyajan itsekeskeisyys kulttuuri jossa kiltteys on vähemmistöä
Aion silti jatkaa olemalla juuri sellainen kuin olen.
Kiltti :)
🙂
Joku väitti, ettei tuo ap:n toteamus ole totta. Vaan kyllä on!
Kilttiä dissatan, ja tosiaan ihan väkisin yritetään kaivella jotain, mistä saisi ilkeillä.
Miten ihmeessä kiltteys voi ärsyttää noin paljon?!
Uskokaa pois on olemassa oikeasti vilpittömiä, epäitsekkäitä kilttejä ihmisiä. Tosin on myös sellaista esittäviä, mutta näistähän ei ollut puhe.
Vallalla on semmoinen rehentelevä ja rempseä tyyli, missä nälvitään muita. Ihan yleisesti. Esim. tänään juttelin tosi mukavan, juuri semmoisen hyväsydämisen kiltin ihmisen kanssa (vanhempi mies, seppä!), niin eikös siihen tullut joku heittelemään pilkkakirvestä. Ei nyt ihan tätä ihmistä kohtaan, mutta ivallista herjaa ylipäätään kyseisen ammatin harjoittajia ja paikallisväestöä kohtaan. Mikä tekee ihmisestä tuommoisen? Tämäkin oli mies kypsässä keski-iässä.
Pidetäänkö tuommoista "leikinlaskua" yleisesti hauskana?
Muistan, kun nämä stand-up koomikot tulivat suosituiksi Suomessa. Ainakin silloin alussa ne "vitsit" olivat samantyylisiä ivallisia ja nälviviä. Minusta niissä jutuissa ei ollut mitään hauskaa. Nythän nuo stand-up ammattilaiset ovat joutuneet siistimään juttujaan isolla kädellä, kun esim. kaikki ras istinen ja sek sistinen jutustelu on kriminalisoitu. Hyvä niin.
No omatunto on puhdas kun on kunnollinen. Siis kiltteys ei tarkoita että suostuu ovimatoksi tai huonoon kohteluun. Terve itsekkyys ja kiltteys on hyvä asia.
Kukaan tervejärkinen ei aidosti pidä ilkeilystä.
Ilkeilijöitä mielistellään voidakseen pysyä itse turvassa ilkeilyltä
Mitä Ap oikein kuvittelee? Ei ole mitään sen ärsyttävämpää kuin joku piikittelijä. Mitä kauempaa kiertää, sen parempi.
Tunnistan suomalaisessa kulttuurissa tämän, kuin simputtamisen. Tiedä sitten, mistä johtuu.
Niinkö? Voiko olla, että suuri osa ihmisistä on vähän kettumaisia. Jotain solvausta tai mollausta täytyy olla ilmassa. Ellei ole, aletaan sitten jostain hakea vikoja. Eikö piikitteleville uskalleta sanoa suoraan vastaan?
Luulisi, että piikittelevien piikitteleminen olisi hyvää viihdettä päiviin.
Väitteesi on väärä, joten kysymykseenkään ei voi vastata.