Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs pidätte Johanna Oraksen maalaamasta Saimi Hoyerin muotokuvasta?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pelottava.

Vierailija
2/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköinen on, ikävä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😬🙄

Vierailija
4/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö

Vierailija
5/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin maalannut tauluun vain kulmakarvat, koska niistähän Saimi muistetaan ja tunnetaan.

Vierailija
6/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaulus ja risti ovat vähän liikaa, mutta kai niillä jokin syvempi merkitys on joko kohteelle tai tekijälle.

Vierailija
7/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on taulussa hieno ja eläväinen, mutta kalvakka Saimi on kuin joku "kuolema" myrkkysieni kädessään eli aika onnistut siis;)

Vierailija
8/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitusjuna taidetta. Tai tivolirekvisiittaa. En tiedä. On mallinsa näköinen. Sieni kädessä.

Vierailija
9/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuullut Johanna Oraksesta, mutta en tiennyt, että hän on noin... jätetään sanomatta.

Vierailija
10/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain ´kumman´ syystä tulee mieleen Elisabet I...

Vierailija
11/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mieleeni. Liian tummasävyinen ja liikaa yksityiskohtia. Malli on näköinen kyllä. Silti olisin mieltänyt enemmän kirkkaampia ja kevyempiä värejä.

Vierailija
12/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummitusjuna taidetta. Tai tivolirekvisiittaa. En tiedä. On mallinsa näköinen. Sieni kädessä.

Juuri näin. Tulee mieleen jokin näyttämörekvisiitta.

Harmaat pelottavan näköiset kasvot.

Taustamaisemaksi valittu kliseinen Suomen taiteen kultakauden kansallismaisema.

Ehkä maalaukseen on ympätty alleviivatusti kohteen sienestysharrastus ja asuinpaikkakunta?

Toisaalta pääasia että Saimi itse tykkää taulusta ja nuo yksityiskohdat vetoavat hänen.

Vierailija
13/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuvaavat adjektiivit keksit, todella! 

Vierailija
14/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adjektiivit?

Vierailija
15/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tausta olisi voinut olla vain yhdellä tai kahdella värillä. Miksi sieniharrastus on nostettu esiin? Saa liikaa huomiota. Muotokuva on ihmisen sielun maisema, ei tarvitse olla yksityiskohtia.

Vierailija
16/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä ja Aasiassa on tuon tyylistä taidetta. Länsimainen taide on eri asia. Ehkä en osaa katsoa maalausta tarpeeksi etäältä.

Vierailija
17/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimi itsessään on niin valloittava sateenkaaren värinen persoona, että pelkästään hänen hymynsä olisi riittänyt muotokuvan aiheeksi.

Vierailija
18/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.😄 Siis tuli mieleen jotenkin etäisesti Särkänniemen kummitusjuna lapsuudessa tai joku vastaava.

Vierailija
19/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat oman kuvansa seinälleen. Tuollainen kuva huussin seinällä edistäisi varmasti suolen toimintaa!

Vierailija
20/39 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimi näyttää itseltään eli noita-akalta. Luuta vain jalkojen väliin ja kyöpelinvuorelle. Ihmettelen miten tuon näköinen ihminen on joskus ollut joku malli. Ilmeisesti ollut sopivan pituinen, naama on kyllä ruma minun mielestäni. Taulu on kamala. Luulin Orasta ihan hyväksi taitelijaksi, ehkä hän ei ole muotokuvien maalaaja. Ei ole onnistunut tuo maalaus. Näyttää synkältä ja pelottavalta, itse en tuollaista seinälleni laittaisi. Itse olisin maalannut valoisamman muotokuvan enkä noin synkkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi