Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen mielestä meillä ei taaskaan muka olisi rahaa lähteä edes pienelle reissulle

Lomalle
13.07.2021 |

Kyse ei ole siitä etteikö mies haluaisi reissata, mutta kun on sellainen varman päälle pelaaja ja pahan päivän varalle säästäjä. Ei muka edes yhtä yötä ole varaa olla hotellissa kahdestaan, ei vaikka mä olen luvannut maksaa hotellin ja ruokailut.

Tulot meillä on nettona yhteensä n. 3900€/kk. Omakotitalon lainaan ja kuluihin menee n.900€/kk. Sitten on miehen autolainan lyhennys, netti, puhelimet, ruoka, hygienia. Rahaa jää joka kuukausi säästöön hyvin ja todellakin olisi varaa lähteä vaikka useammaksi yöksi reissuun.

Sitten kun saan miehen taivuteltua reissuun niin on innoissaan lähdössä ja yhdessä mun kanssa suunnittelee missä käydään. Ennen korona kävimme muutaman kerran ulkomaillakin ja ihan mielellään mies sinne lopulta lähti. Se ensimmäinen reaktio on aina vain se "ei ole varaa". Todella ärsyttävää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet miehesi valinnut.

Vierailija
2/17 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde yksin.

Jopa alkaa muestä kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä omat vai yhteiset rahat? Yhteisiä ei tuollaiseen tuhlata!

Vierailija
4/17 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljonkos sä tuot sitä rahaa talouteenne? 

Vierailija
5/17 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää laittaa rahat erilleen. Ei pidä al7stua taloudelliseen väkivaltaan.

Vierailija
6/17 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen oli kontrollifriikki ja kielsi mieheltä pihvit, se oli huono juttu täällä. Kun mies kontrollou, se on hyvä juttu.

Vierailija
7/17 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3900e ja ei ole varaa?

Vierailija
8/17 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ensinnäkin budjetti ja ainakin 3 säästötiliä: pitkäaikaissäästöt esim työttömyyden varalle, pommit ja huvitili? Kun on budjetoitu huveihin kuten matkoihin, niin silloin tietää, että on varaa/ei ole varaa. Nämä kun ovat myös tunnejuttuja. Jotkut kokevat, että on varaa, jos säästötilille on viikoksi ruoat, toinen haluaa, että säästötilille on työttömyyden varalta ainakin puolen vuoden elämisen kulut.

Oletteko siis puhuneet, että mitkä summat ovat kummankin mielestä jörkevät summat pitää tileillä ilman sijoituksia tai huveja?

Vierailija
9/17 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä on jo useamman kerran tentattu, niin voi olla että on helpompi sanoa "ei oo rahhaa", kuin että "en halua lähteä"...

Vierailija
10/17 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä on jo useamman kerran tentattu, niin voi olla että on helpompi sanoa "ei oo rahhaa", kuin että "en halua lähteä"...

Ei ole tentattu vaan heti tulee tyrmäys kun ensimmäisen kerran ottaa asian esille. Mies kuitenkin sitten tykkään olla reissussa kun sellaiselle lähdetään. Rahaa on kyllä, että ei ole siitä kiinni. Mies vain pihistelee välillä vähän liikaa. 

Ehdotin tänään päiväreissua yhteen merenrantakaupunkiin koska rakastan merta. Itse asumme vajaan 30km päässä merestä ja valitettavasti ei ole omaa mökkiä meren rannalla. Ehdottamani kaupunki on reilun 100km päässä. Mies sitten, että hän ei mihinkään rannalle tule makoilemaan. Sanoin, että etkö vieläkään vuosien yhdessäolon jälkeen tiedä, että inhoan rannalla makoilua. Mä menen rannalle kävelemään ja kuvaamaan kameralla, nauttimaan meri-ilmasta ja istumaan kallioilla sekä johonkin ravintolaan syömään sen jälkeen. Mies sanoi, että voit mennä yksin. Siinä vaiheessa meni hermot ja sanoin, että taitaa vain olla kyse siitä ettei halua lähteä mihinkään juuri mun kanssa ja lopetin puhumisen siihen. Mies sitten ihmetteli kun en puhunut mitään pariin tuntiin vaikka mies puhui mulle. Lopulta sitten mies kysyi, että koska olisin menossa sinne meren rannalle ja mitä siellä tehtäisiin. On nyt sitten kuitenkin lähdössä mun kanssa sinne. Olisin mennyt sitten yksin jos mies ei olisi lähtenyt, mutta onhan se kiva mennä yhdessä.

Ottaa niin päähän kun aina pitää vääntää asiasta vaikka mies itsekin haluaa matkustella. 

Vierailija
11/17 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tentattu vaan heti tulee tyrmäys kun ensimmäisen kerran ottaa asian esille. Mies kuitenkin sitten tykkään olla reissussa kun sellaiselle lähdetään. Rahaa on kyllä, että ei ole siitä kiinni. Mies vain pihistelee välillä vähän liikaa. 

Ehdotin tänään päiväreissua yhteen merenrantakaupunkiin koska rakastan merta. Itse asumme vajaan 30km päässä merestä ja valitettavasti ei ole omaa mökkiä meren rannalla. Ehdottamani kaupunki on reilun 100km päässä. Mies sitten, että hän ei mihinkään rannalle tule makoilemaan. Sanoin, että etkö vieläkään vuosien yhdessäolon jälkeen tiedä, että inhoan rannalla makoilua. Mä menen rannalle kävelemään ja kuvaamaan kameralla, nauttimaan meri-ilmasta ja istumaan kallioilla sekä johonkin ravintolaan syömään sen jälkeen. Mies sanoi, että voit mennä yksin. Siinä vaiheessa meni hermot ja sanoin, että taitaa vain olla kyse siitä ettei halua lähteä mihinkään juuri mun kanssa ja lopetin puhumisen siihen. Mies sitten ihmetteli kun en puhunut mitään pariin tuntiin vaikka mies puhui mulle. Lopulta sitten mies kysyi, että koska olisin menossa sinne meren rannalle ja mitä siellä tehtäisiin. On nyt sitten kuitenkin lähdössä mun kanssa sinne. Olisin mennyt sitten yksin jos mies ei olisi lähtenyt, mutta onhan se kiva mennä yhdessä.

Ottaa niin päähän kun aina pitää vääntää asiasta vaikka mies itsekin haluaa matkustella. 

Eli ilmeisesti miehellä ei ole mitään sananvaltaa siihen mitä reissussa teette, vaan hänet tarvitaan mukaan ainoastaan seurailemaan sinua ja maksajan rooliin. Kumma tosiaan jos ei ole kiinnostunut lähtemään mihinkään kanssasi.

Vierailija
12/17 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ihme mies on.

Vierailija
13/17 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte ajatella luontoa ja jättää reissunne väliin.

Vierailija
14/17 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ensinnäkin budjetti ja ainakin 3 säästötiliä: pitkäaikaissäästöt esim työttömyyden varalle, pommit ja huvitili? Kun on budjetoitu huveihin kuten matkoihin, niin silloin tietää, että on varaa/ei ole varaa. Nämä kun ovat myös tunnejuttuja. Jotkut kokevat, että on varaa, jos säästötilille on viikoksi ruoat, toinen haluaa, että säästötilille on työttömyyden varalta ainakin puolen vuoden elämisen kulut.

Oletteko siis puhuneet, että mitkä summat ovat kummankin mielestä jörkevät summat pitää tileillä ilman sijoituksia tai huveja?

Miksi pitää olla 3 säästötiliä? Jos osaa käyttää rahas muutenkin

Vierailija
15/17 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomalle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ilmeisesti miehellä ei ole mitään sananvaltaa siihen mitä reissussa teette, vaan hänet tarvitaan mukaan ainoastaan seurailemaan sinua ja maksajan rooliin. Kumma tosiaan jos ei ole kiinnostunut lähtemään mihinkään kanssasi.

Huokaus. Kyllä miehellä on sananvaltaa ja mä olen ihan töissä käyvä ihminen! Viime vuonnakin maksoin hotelliyön, että sain miehen reissuun mukaan. En odota miehen maksavan kaikkea. Ulkomaan matkat on maksettu yhdessä ja yhdessä katsottu netistä mitä haluamme reissussa nähdä.

Älä tee typeriä oletuksia ihmisistä joita et tunne. 

Vierailija
16/17 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai yhteiseen lomamatkaan ei saisi laittaa yhteisiä rahoja? Just just. 

Vierailija
17/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kolme säästötiliä? Eikö muka vähemmällä pärjää? Miksi jokaisella pitäisi olla sijoituksia? Joku ihmeellinen muoti-ilmiö ja melkein pakkomielle tullut tästä sijoittamisesta joillekin.