Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun yksin ja mulla on ilmalämpöpumppu. Kaverilla on kuuma kämppä ja hän pyysi että voiko tulla luokseni nukkumaan. Suuttui, kun vaadin maksamaan 30 euroa per yö ylläpidosta

Vierailija
13.07.2021 |

Omituista käytöstä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se 30e/vrk muodostuu?

Mistä hotellin 100e/vrk muodostuu?

Ei taida joku hikinen koppero jossa asuu torvelo olla ihan oikean äänieristetyn hotellihuoneen tasolla;) 

Vierailija
42/63 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sama yksinäinen pelle joka suoltaa näitä typeriä "kukaan ei asu ilmaiseksi,edes aviopuoliso"-tyylisiä viestejä ja vastaileekin niihin. Hulluilla on halvat huvit, sanotaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytymisen ymmärrän - kellään ei ole velvollisuutta majoittaa muita, eikä sitä tarvitse sanallakaan perustella - mutta rahan pyytämistä en ihan. Yöpyminen olisi ok rahaa vastaan eli oman tilan koskemattomuudesta ei kuitenkaan ole kyse?875

Vierailija
44/63 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä mikään ystävä ole. Yleensä sitä ystävän luona voi vierailla ja jopa yöpyä ihan ilmaiseksi silloin tällöin. Ehkä jotain pullapitkoa yms. vastaavaa vastaan.

Miksi aloittajan pitäisi ystävä olla kaverilleen? Yösijaa pyysi kaveri, ei ystävä tai sielunsisar.

Vierailija
45/63 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan majoita ketään luonani, missään tilanteessa. Olen introvertti ja tarvitsen omaa rauhaa kotona, jotta jaksan käydä töissä.

Vierailija
46/63 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverihan itse pyytää päästä viileään asuntoon nukkumaan, niin ihan ok ottaa kulukorvaus. Ei se nyt näillä keleillä ilmaiseksi viileänä pysy se asunto, ja jos ruuatkin tulee talon puolesta. Tai sit sopia että vieras tuo iltapala ja aamupalatarvikkeet molemmille ja sillä korvaa kuluja.

Taitaa pumpun sähkönkulutus olla alle euron vuorokaudessa.

On se hankinta ja asennus maksanut myös jonkun verran. Jännä että kaverit itse ei viitsi panostaa omaan asumisviihtyvyyteen, mut nyt helteellä pitäis päästä sen luo joka on itselleen investoinut. Hotelli olis paljon kalliimpi, jos täys ylläpidon vielä odottaa saavansa.

Ei kavereilta tavata pyytää kuin välittömät kulut, esim bensarahat. Ei kukaan järkevä ala selittää auton hankinta- ja ylläpitokuluista jos antaa kyydin kaverille.

Vierailija
47/63 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän tuon, että ilmaiseksi ei aleta majoittaa. Mutta jos ap olisi ollut vähän tahdikkaampi, olisi voinut pyytää maksun esim. ruokatarvikneiden muodossa. Vaikka näin: joo, tietty voit tulla yöksi! Olisko sulle ok tuoda mukanasi jotain ilta/aamupalaa? Kahvia, teetä ja kahvimaitoa löytyy 🙂

Vierailija
48/63 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi kaveri, ja joka olisi hätää kärsimässä niin voisin kyllä kutsua luokseni, pidettäisiin sellaiset tyttöjen bileet. Ilmastointia ei ole, mutta onpa kylmää muuten vain öisin.

En pistäisi pahakseni jos juomaa toisi, muuten kyllä pistäisin pöytään tarjottavaa reilusti, ihan kuten vieraille yleensäkin.

Vierailija
49/63 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. mun kaveri on ollut kaksi yötä yökylässä. Ollaan vaan pyöräilty uimaan, juotu viiniä, syöty ja naurettu. Pitäiskö mun veloittaa jotain kun meillä on ilmalämpöpumppu?

Vierailija
50/63 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinulta

Sähkö ei ole ilmaista. Tyyppi kyllä iloisesti vetää baarissa enemmänkin kurkusta alas, muttei ole valmis maksamaan mukavuuksista.

Ihan yhtä paljon menee sähköä sen ilmalämpöpumpun pyörittämiseen riippumatta siitä onko tiloissa yksi vai kaksi ihmistä.

Vierailija
51/63 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä ole kuullut laupiaasta samarialaisesta.

Vierailija
52/63 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi kaveri, ja joka olisi hätää kärsimässä niin voisin kyllä kutsua luokseni, pidettäisiin sellaiset tyttöjen bileet. Ilmastointia ei ole, mutta onpa kylmää muuten vain öisin.

En pistäisi pahakseni jos juomaa toisi, muuten kyllä pistäisin pöytään tarjottavaa reilusti, ihan kuten vieraille yleensäkin.

.

Mielenkiinnosta kysyn:

Montako viikkoa jaksaisit tuota "biletystä"

Vierailija
53/63 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi tulen sitä tärkeämpänä pidän omaa rauhaa ja asumismukavuutta. Edes nämä helteet eivät saa minua sosiaalisemmaksi. En kestä matkustelua tai lojumista puolituttujen nurkissa.

Olen itse aikoinaan haaveillut omakotitalosta ja siihen on asennettu ilmalämpöpumppu 5 vuotta sitten. Asumismukavuus on kohdillaan juuri tässä talossa. Puutarhassa on mukava rentoutua ja pihalla löytyy varjoisa kohtia.

Ei tule pieneen mieleenkään lähteä tästä ja valittaa sitten koko talvi kuinka kesälomalla oli pakko tehdä ne pakolliset reissut.

Palatakseni tähän ketjun aloittajan pohdiskeluun, joka koski vastentahtoista kaverin majoittamista, niin ei tarvitse majoittaa. Ole rehellinen ja sano suoraan syyt sekä kerro, että jokaisella aikuisella on mahdollisuus järjestää asumisensa siten, että on hyvä olla.

Itse opiskeluaikoina kärvistelin vuokra-asunnot, jossa oli kesällä niin kuuma, alakerran naapurit polttivat ketjussa parvekkeella ja taloyhtiössä oli sokeritoukkia. Kun siitä maanpäällisesta helvetistä pääsin muuttamaan jossain vaiheessa pois, ajattelin, että tämä oli tässä. Ei koskaan enää samanlaista, vaan nyt teen tosissani töitä sen eteen, että saan oman, terveellisen kodin. Lopulta sen sain ja hyvä niin. Tässä elämässä ei ole mitään pakko tehdä, jos ei halua tai viitsi. Jos ei halua ottaa kaveria ilmastopakolaiseksi omiin nurkkiin, niin ei tarvitse.

Vierailija
54/63 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaikeaa ottaa ketään kun helteet pakottaa elämään nakuna:).

Voisi olla hieman häveliästä.

Muutoin jos kesät muuttuu tälläiseksi, on pakko hankkia jokin laite että saa nukuttua.  Pää on jo nyt kuin täynnä pumpulipalloja 3t yöunien jälkeen.

Vierailija
55/63 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä tosi reilu kaveri. Onneksi ei ole tuommoisia verenimijöitä kaverina.

Häpeä.

Vierailija
56/63 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi tulen sitä tärkeämpänä pidän omaa rauhaa ja asumismukavuutta. Edes nämä helteet eivät saa minua sosiaalisemmaksi. En kestä matkustelua tai lojumista puolituttujen nurkissa.

Olen itse aikoinaan haaveillut omakotitalosta ja siihen on asennettu ilmalämpöpumppu 5 vuotta sitten. Asumismukavuus on kohdillaan juuri tässä talossa. Puutarhassa on mukava rentoutua ja pihalla löytyy varjoisa kohtia.

Ei tule pieneen mieleenkään lähteä tästä ja valittaa sitten koko talvi kuinka kesälomalla oli pakko tehdä ne pakolliset reissut.

Palatakseni tähän ketjun aloittajan pohdiskeluun, joka koski vastentahtoista kaverin majoittamista, niin ei tarvitse majoittaa. Ole rehellinen ja sano suoraan syyt sekä kerro, että jokaisella aikuisella on mahdollisuus järjestää asumisensa siten, että on hyvä olla.

Itse opiskeluaikoina kärvistelin vuokra-asunnot, jossa oli kesällä niin kuuma, alakerran naapurit polttivat ketjussa parvekkeella ja taloyhtiössä oli sokeritoukkia. Kun siitä maanpäällisesta helvetistä pääsin muuttamaan jossain vaiheessa pois, ajattelin, että tämä oli tässä. Ei koskaan enää samanlaista, vaan nyt teen tosissani töitä sen eteen, että saan oman, terveellisen kodin. Lopulta sen sain ja hyvä niin. Tässä elämässä ei ole mitään pakko tehdä, jos ei halua tai viitsi. Jos ei halua ottaa kaveria ilmastopakolaiseksi omiin nurkkiin, niin ei tarvitse.

Kun ihminen siirtyy omistavaan luokkaan, siitä tulee mulkku.

Vierailija
57/63 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
58/63 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin pyytänyt satasen yöstä , lokkeja kyllä riittää!

Vierailija
59/63 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
60/63 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se 30e/vrk muodostuu?

Sähköstä, aamupalasta, iltapalasta, vedestä yms...

Ap

Mistä se kaverin sähkönkulutus muodostuu? Ilmalämpöpumppu on sulla päällä joka tapauksessa, ilman yövierastakin. Samoin varmaan kahvinkeitinkin. Jos käytit imuria ennen kaverin tuloa, ei se ihan turhaa sähkön käyttöä ollut, kai välillä imuroit muutenkin. No, ehkä kaverin lakanoiden ja pyyhkeen pesu toi sulle ylimääräistä kulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan