Tympii olla koko Facebookissa, kun kaverit saavat samankaltaiseen kuvaan (esim. kakkupala) 250 tykkäystä ja minä saan samanlaiseen ehkä neljä
Tekisi mieli poistaa koko profiili, mutta sitten en saa taas kutsuja minnekään tai muita.
Kommentit (18)
Jos instagramin tykkäykset ahdistaa niin ne saa piiloon ne luvut julkaisun ylhäältä kolmesta pisteestä.
Oon ollut kohta vuoden pois facebookista, enkä ole kyllä missannut yhtään mitään. Kavereihin saa pidettyä muutenkin yhteyttä ja niitä "kutsujakin" saa ihan viestein. Jossei saa, niin eipä siinä taas mitään tärkeäö missaa :D
Oi ei. Ihan kamalaa. Kukaan ei tykkää KAKKUPALASTA.
Vierailija kirjoitti:
Oi ei. Ihan kamalaa. Kukaan ei tykkää KAKKUPALASTA.
Hyvin tajuttu.
Mitä väliä niillä tykkäyksillä on? Saako niistä rahaa?
Fb:lla on jotkut ihme asetukset siihen mitä näkyy uutis feedissä eli voi johtua vaan siitä ettei juuri kukaan näe edes kuvaasi tai sitten ystäväsi ovat kusipäitä.
Olen siellä vaan ryhmien takia. Välillä laitan jotain otoksia tai elämän käänteitä vähän niinkuin kuulumisina. Samaa 4-8 tykkäystä tulee minullekin eikä ahdista :)
Jos itse aktivoidut ja tykkäilet sekä kommentoit toistuvasti muiden juttuja, tekee ne sitä massoina takaisin. Vinkkinä jos harmittaa oikeasti ja haluat muuttaa tilannetta. Se on vastavuoroista.
Julkaistaanko facebookissa kuvia kakkupaloista? Miksi?
Olen tutkinut facebook- profiileja. Niissä aikuisilla ihmisillä on itsestään monta poseerauskuvaa ja niistä tykätään lauman tavoin. Minusta se on noloa. Lisäksi lampaat lasettelevat kommenteissa sanaa huikeeta, vaikka julkaisu olisi pelkkää valheellista omakehua. Aivopesijäthän näin toimivat, toistoa, toistoa.
Profiileissahan esitetään superegoa ja kehutaan itseä estoitta. " Katsokaa, minulla menee hyvin. " Vaikkei oikeasti meniskään. Tai sitten ollaan yökkörealistisia.
Niin valheellinen maailma, kuin olla ja voi. Facebook ajaa ihmisiä mielenterveyden ongelmiin.
Osa porukkaa on elämän jatkuvassa korkeakoulussa. Ai että näillekin naureskellaan.
Facebook on leikkipaikka vailla vertaansa. Siellä ei ole oikeita ystäviä kuin yhden käden sormilla laskien, loput ovat aivopestyjä lampaita ja pahansuopaisia valvontakameroita.
Aidot ihmissuhteet tukevat mielenterveyttä, epäaidot kuvitteelliset tuhoavat sen .
Sama täällä. Olin nuorempana sellainen, joka aina kysyi ihmisiä tapaamiseen tai ihan vaan kuulumisia. Kerran huomasin, että olin aina se aloitteen tekijä, ja aika harvoin näinkään näitä ihmisiä, vaikka ehdotinkin tapaamisia. Sitten päätin, että ottakoon nämä samat ihmiset yhteyttä sitten, kun minun kuulumiseni kiinnostavat tai haluavat nähdä. Kymmenistä ihmisistä vain yksi on ottanut yhteyttä. Tästä on kulunut aikaa sellaiset 7-8 vuotta. Muutamaan olen itse ottanut yhteyttä, mutta he ovat ihmetelleet, mihin olen kadonnut kun minusta ei ole kuulunut. Olen nauranut vain takaisin, että eiväthän hekään ole ottaneet minuun yhteyttä.
Mä olen monessa ryhmässä ja muutamassa niistä, ihan selkeesti jätetään joidenkin kuvat täysin huomiotta tai niihin kommentoidaan ikävästi tai nälvien. Mä tykkään aina niistä ja laitan ystävällisen kommentin.
Itse ihmettelen fb:n kirppariryhmiä (paikallisia). Itse myyn halvalla kaikenlaista, mutta kauppa ei paljoa käy. Sitten jotkut saavat paljon kalliimmalla myytyä tavaroitaan ja heidän ostajakuntansa koostuu heidän kavereistaan. Jep, ei voi kysyä kaveriltaan että ostatko tämän tuotteen, vaan laittaa nettiin, niin johan pienen piirin sisältä joku ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen monessa ryhmässä ja muutamassa niistä, ihan selkeesti jätetään joidenkin kuvat täysin huomiotta tai niihin kommentoidaan ikävästi tai nälvien. Mä tykkään aina niistä ja laitan ystävällisen kommentin.
Tätä huomiotta jättämistä tapahtuu paljon, jopa sellaisissa ryhmissä joissa hehkutetaan hyvää ryhmähenkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä huomiotta jättämistä tapahtuu paljon, jopa sellaisissa ryhmissä joissa hehkutetaan hyvää ryhmähenkeä.
Niinpä ja se vanhempi sisäpiiri harrastaa nokkimista uusia jäseniä kohtaan. Osa uusista otetaan kuitenkin avosylin ja runsain tykkäyksin vastaan. Erikoinen ilmiö.
Huhhuh. Onneksi poistin tilini jo 10 vuotta sitten.
Minulla on ollut FB-tili huimat puolitoista vuotta. En ole koskaan laittanut sinne ensimmäistäkään kuvaa. Minulla ei ole siellä edes yhtään ystävää. Olen kuitenkin tilin tehnyt, jotta voin liittyä kotikulmieni puskaradioon ja ammattialani vinkkisivulle. Irtaudu sinäkin ajatuksesta, että viehättävyytesi olisi jotenkin kytköksissä FB-peukkuihin.