Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autokoulu itseopiskelu haastavaa

Vierailija
12.07.2021 |

Olen tosi allapäin ja tarvisin hieman rohkaisua sillä autokoulun itseopiskelu ei oikein suju enkä saa tasokokeita läpi enkä edes tiedä mitä virheitä oikein teen. Vaikeuksia tuottaa etenkin että kuka väistää ja ketä ja milloin sekä veemäiset "kompakysymykset". En ole vielä ollut ajotunneilla enkä tiennyt autoista tai liikenteestä yhtään mitään ennen autokoulun aloittamista. Mietinkin että hahmottuuko se liikenteen kulku jotenkin paremmin kunhan on ollut ensimmäiset simulaatio tunnit ja tavallaan ollut siinä kuskin paikalla? Vai olenko vain toivoton. Epäilisin jo vajaaälyisyyttä ellen olisi aina koulussa menestynyt hyvin :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinua ei vain ole tarkoitettu autokuskiksi. Kokeile bussilla liikkumista.

Vierailija
2/13 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy autokoulu Venäjällä. Tulet huippukus(ettaja)ksi. Siellä liikenne sujuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä, olet alussa vasta jos et vielä ole ajotunneillakaan ollut. Jos autokoulussasi on huono teoria-aineisto, lainaa vaikka kirjastosta autokoulun oppikirja lisäksi. Ja kokeile harjoitteluteoriakoikeita, etsi netistä lisämateriaalia.

Vierailija
4/13 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt jo olo että musta tulee epävarma ja arka kuski. Mutta siis oikeesti tuntuu että itsellä vaikuttaa tämä itseopiskelu kun en heti voi kysyä miksi näin on ja epäselvistä kuvista ja teksteistä pitäisi saada hahmotettua mitä tapahtuu. Saako edes tällä hetkellä opetusta niinkun tavallista missä opettaja opettaa teoriaa?

-ap

Vierailija
5/13 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans autokoulussa ja vasta neljännellä kerralla pääsin teoriasta läpi. Mulla kaatu just pyöräilijöiden väistämisiin ja kompakysymyksiin. Moni kaveri kans sanonu että teoriaa vaikeutettu että harvoin ekalla enää pääsee (inssiäkää) Ajokokeeseen en ole vielä uskaltanut mennä. Oon vielä epävarma liikenteessä mutta ehkä se varmuus tulee ajan kanssa. Taemppiä paljon!

Vierailija
6/13 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt jo olo että musta tulee epävarma ja arka kuski. Mutta siis oikeesti tuntuu että itsellä vaikuttaa tämä itseopiskelu kun en heti voi kysyä miksi näin on ja epäselvistä kuvista ja teksteistä pitäisi saada hahmotettua mitä tapahtuu. Saako edes tällä hetkellä opetusta niinkun tavallista missä opettaja opettaa teoriaa?

-ap

Jos yhtään lohduttaa niin mulla on ollut ajokortti yli 20 vuotta ja tyttären käydessä autokoulua katoin vieressä niitä harjoitusteoriakoikeita, enkä osannut kaikkiin vastata oikein. Osa kuvista oli liian epäselviä ja välillä jäi joku piilotettu jippo huomaamatta. Teet vaan niitä niin paljon että opit huomaamaan mitä niissä haetaan. Ajo-opettajalta voit myös sitten kysellä asioita.

Vierailija
7/13 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kans autokoulussa ja vasta neljännellä kerralla pääsin teoriasta läpi. Mulla kaatu just pyöräilijöiden väistämisiin ja kompakysymyksiin. Moni kaveri kans sanonu että teoriaa vaikeutettu että harvoin ekalla enää pääsee (inssiäkää) Ajokokeeseen en ole vielä uskaltanut mennä. Oon vielä epävarma liikenteessä mutta ehkä se varmuus tulee ajan kanssa. Taemppiä paljon!

Kiitos tsempistä! Pyöräilijöiden väistämiset itselläkin vaikeita ja just kompakysymykset. Nyt kun yritän tätä tasokoetta saada läpi niin en edes lopulta tiedä missä olen vastannut väärin ja sitten menee aivan arvailuksi vaikka on jo luullut että osaa asian ja vastaa oikein ja sitten pitää miettiä vielä oliko se joku kompa ja äh tässä menee aivan sekaisin kun ei oikeasti voi heti kysyä opettajalta että mikä menee pieleen. :( Eikä todellakaan ole hyvä että joutuu arvailemaan näitä, pelkään että jää väärinymmärryksiä asioista tai opin jonkun asian täysin väärin tämän takia ja olenkin vaarallinen kuski sitten.

-ap

Vierailija
8/13 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Jos yhtään lohduttaa niin mulla on ollut ajokortti yli 20 vuotta ja tyttären käydessä autokoulua katoin vieressä niitä harjoitusteoriakoikeita, enkä osannut kaikkiin vastata oikein. Osa kuvista oli liian epäselviä ja välillä jäi joku piilotettu jippo huomaamatta. Teet vaan niitä niin paljon että opit huomaamaan mitä niissä haetaan. Ajo-opettajalta voit myös sitten kysellä asioita.

Kaverit sanoneet samaa ja vähän hirvittänyt kun osa sanonut ettei oikeasti aina ole edes varmoja joistain jutuista mutta jotenkin vaan hengissä selviävät.. Itsellä huono että simulaatio tunnit. alkamassa joissa ei opettajaa paikalla vaan vasta kun oikeasti autolla pääsee ajamaan. Ei kyllä sovellu mulle näköjään yhtään itseopiskelu.

-ap

Vierailija
9/13 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealta tulevaa yleensä väistetään ja pyöräilijää väistetään mikäli käännytään risteyksessä.

Vierailija
10/13 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kaverit sanoneet samaa ja vähän hirvittänyt kun osa sanonut ettei oikeasti aina ole edes varmoja joistain jutuista mutta jotenkin vaan hengissä selviävät.. Itsellä huono että simulaatio tunnit. alkamassa joissa ei opettajaa paikalla vaan vasta kun oikeasti autolla pääsee ajamaan. Ei kyllä sovellu mulle näköjään yhtään itseopiskelu.

-ap

Kannattaa ostaa kyllä ajotunnit ihan oikeina ajotunteina eikä simulaattoritunteja ollenkaan (riskienhallinta taitaa olla aina tosin simulaattorissa että saadaan pimeänajoa kesälläkin). Tulee toki kalliimmaksi, mutta ei simulaattorissa opi ajamaan liikenteessä.

Vierailija
11/13 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Kannattaa ostaa kyllä ajotunnit ihan oikeina ajotunteina eikä simulaattoritunteja ollenkaan (riskienhallinta taitaa olla aina tosin simulaattorissa että saadaan pimeänajoa kesälläkin). Tulee toki kalliimmaksi, mutta ei simulaattorissa opi ajamaan liikenteessä.

Mulla siis on nämä simulaatiot vain lisänä ihan siksi kun en osaa mitään, ihan todellakin kaikki mahdolliset oikeat ajotunnit otan.

-ap

Vierailija
12/13 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikealta tulevaa yleensä väistetään ja pyöräilijää väistetään mikäli käännytään risteyksessä.

Piirretyt tilanteet pysähtyneissä kuvissa ovat usein monitulkintaisia. Minun aikaan osa kuvista oli jo lukkiutunut, eli tilanne oli juuri se meneillään oleva. Osassa olisi taas pitänyt ennakoida tms. ja kuvitella jatkumoa siitä kuvasta. Todella sekavaa.

Vierailija
13/13 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Olen nähnyt niin monen aluksi tosi epävarman kuskin rohkaustuvan tottuessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän