Itsepuolustus- ja taistelutaidot ovat tärkeitä naisille
Toimittaja Anniina Nikander oli laivalla kun tuntematon mies alkoi puhua hänelle. Kokemus kamppailutaidoista pelasti Nikander tilanteesta sillä se antoi naiselle itsevarmuutta. Nikander harmittelee sitä, että hänen piti opetella tuntemattomien ihmisten takia tappelemaan uskaltaakseen liikkua rauhassa Suomessa.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/6582feaa-e878-430f-8f1f-21a4aea7f66b
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Sellaset voimafantasiat Anniina tytöltä. 🤡🤡
Lueppa artikkeli ennen kommentointia bro "En tiedä, miten paljon taidoistani olisi hyötyä, jos joku kävisi kimppuuni kadulla. Suurin hyöty on korvien välissä – pelkään vähemmän, kun uskon osaavani puolustautua."
Anniina tykkää näköjään kirjoitella aiheesta https://www.satakunnankansa.fi/kolumnit/art-2000007123726.html
"Mies lähenteli minua porilaisella huoltoasemalla ja suuttui, kun avasin suuni – ja se tuntuu mahtavalta"
Vierailija kirjoitti:
Anniina tykkää näköjään kirjoitella aiheesta https://www.satakunnankansa.fi/kolumnit/art-2000007123726.html
"Mies lähenteli minua porilaisella huoltoasemalla ja suuttui, kun avasin suuni – ja se tuntuu mahtavalta"
Outo hyypiö tämä likka. En kyllä päästäisi lähellekään omia lapsiani.
Vaikka olisi millainen itsepuolustusguru niin nainen ei kyllä miehelle pärjää 9 tapauksessa kymmenestä. Paras puolustus on juosta ajoissa karkuun. Valitettavasti.
Ja se pelko on kyllä ihan hyödyllinen näissä tapauksissa, ei tule tyhmänrohkeana otettua turhia riskejä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi millainen itsepuolustusguru niin nainen ei kyllä miehelle pärjää 9 tapauksessa kymmenestä. Paras puolustus on juosta ajoissa karkuun. Valitettavasti.
Ja se pelko on kyllä ihan hyödyllinen näissä tapauksissa, ei tule tyhmänrohkeana otettua turhia riskejä.
Jos oikea guru niin varmasi pärjää jos normi jätkä tulee. Toki ei millekkään huumehörhölle jota saa mättää moukarilla alasimen päällä päähän.
Minua ahdisteltiin ja häiriköitiin eniten vuosina 2004-2011. Sittemmin aloitin erään kamppailulajin, etenin siinä lähes mustalle vyölle, mutta eipä ole enää ollut taidoille käyttöä. Parempi näin, mutta asioiden tapahtumajärjestys olisi saanut olla päinvastainen.
Miksi vain naisille hyödyksi? Mun mielestä myös yhtälailla miehille olisi hyödyllistä joten aivan turhaa sukupuolittamista taas koko "uutinen".
Kyllä hyypiöt yleensä liukenevat paikalta, jos nainen hyökkääkin takaisin. Itselläni on riittänyt se, että tuijottaa tappoilme silmillä ja huutaa kovalla äänellä.
Kerran laivalla tosin oli joku iso korsto, joka kävi yhtäkkiä persuuksiin kiinni. Tappeluhan siitä tuli, sattui olemaan poikakaveri mukana. Me kahdestaan olimme ihan yhtä tyhjän kanssa sitä korstoa vastaan. Onneksi tyypillä oli silmälasit, sain ne pois sen päästä ja sitten karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikea guru niin varmasi pärjää jos normi jätkä tulee. Toki ei millekkään huumehörhölle jota saa mättää moukarilla alasimen päällä päähän.
Kun on kymmenen vuotta treenannut miesten kanssa niin sitä tietää aika tasan tarkkaan minkäkokoisille ja -laisille miehille pärjää ja minkälaisille ei.
Kerran eräs mies seurasi minua koko päivän. Tuli ensin samaan bussiin ja sitten samaan kauppaan kuin minäkin. Se ahdisti. Jos olisin ostanut karatea niin olisin laittanut sen miehen nippuun ja lähettänyt sairaalaan.
Mikä ihmeen tappelupakkomielle tuolla Anniinalla on, ehkä tuokin mies olisi vain halunnut tutustua, tuskin se tappelukaveria etsi.
Vierailija kirjoitti:
Kerran eräs mies seurasi minua koko päivän. Tuli ensin samaan bussiin ja sitten samaan kauppaan kuin minäkin. Se ahdisti. Jos olisin ostanut karatea niin olisin laittanut sen miehen nippuun ja lähettänyt sairaalaan.
Minäkin näin kerran monessa eri kaupassa saman ihmisen, olisko sitä pitäny tintata.
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdisteltiin ja häiriköitiin eniten vuosina 2004-2011. Sittemmin aloitin erään kamppailulajin, etenin siinä lähes mustalle vyölle, mutta eipä ole enää ollut taidoille käyttöä. Parempi näin, mutta asioiden tapahtumajärjestys olisi saanut olla päinvastainen.
Harmi ettet ole päässyt ketään mätkimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettet ole päässyt ketään mätkimään.
Joo, on harmi, ettei minulla ollut 12-vuotiaana itsepuolustustaitoja ja jouduin kaikenlaisten hiippareiden ahdistelemaksi.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi karatesa luvataan, ettei opittuja taitoja käytetä kadulla. Olisit syyllistynyt päällekarkaukseen käymällä ihmisen kimppuun.
Miksi tehdä tästäkään sukupuolittunutta asiaa? Kyllä minä yksinäisenä miehen tarkkailen ympäristöäni illalla liikkuessani. Vältän kaupungin keskustaa illalla tai yöllä. Pelottavimpia tilanteita, jos kadulla joku tulee pummaamaan tupakkaa tai tulta. Kun en polta, niin miten pummaaja reagoi etten voikaan tarjota hänelle tupakkaa tai tulta? Pelkkä sukupuoleni ei tarkoita, että olisi taistelussa minkään arvoinen. En ole ikinä tapellut eläessäni. Kaksi tai useampaa hyökkääjää voittaa minut helposti tai hyökkääjä/hyökkääjät voivat olla aseistautuneita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdä tästäkään sukupuolittunutta asiaa? Kyllä minä yksinäisenä miehen tarkkailen ympäristöäni illalla liikkuessani. Vältän kaupungin keskustaa illalla tai yöllä. Pelottavimpia tilanteita, jos kadulla joku tulee pummaamaan tupakkaa tai tulta. Kun en polta, niin miten pummaaja reagoi etten voikaan tarjota hänelle tupakkaa tai tulta? Pelkkä sukupuoleni ei tarkoita, että olisi taistelussa minkään arvoinen. En ole ikinä tapellut eläessäni. Kaksi tai useampaa hyökkääjää voittaa minut helposti tai hyökkääjä/hyökkääjät voivat olla aseistautuneita.
No sinua ei miehenä tarvitse olla varuillaan kun sinua ei kokoajan vaani joku mies pusikossa tai nurkan takana.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on akilleen kantapää eli nivuset. Niihin kun heikkokin nainen potkaisee niin isokin mies on polvillaan. Tämä kannattaa jokaisen naisen opetella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinua ei miehenä tarvitse olla varuillaan kun sinua ei kokoajan vaani joku mies pusikossa tai nurkan takana.
Uskotko nyt jokaista suomalaista naista vaanittavan? Mikäli noin olisi, niin rikostilastot luultavasti näyttäisivät aika erilaisilta.
Kyllä joutuisi täällä itä-suomessa usein tirvasemaan lärviin jos joka kerran tirvaseisi kun tuntematon tulee juttelemaan.