Naiset, joilta kuukautiset ovat loppuneet – minkä ikäisenä tapahtui?
Kommentit (21)
48-vuotiaana eikä ole ollut niitä ikävä.
t. verta 36 vuotta vuotanut
Vierailija kirjoitti:
35 v
Vaihdevuosien takia? Syötkö jotain hormonikorvausvalmistetta?
Mulle kerrottiin joskus (kun tuskailin aikaisia esivaihdevuosioireita), että jos kuukautiset loppuu ennen 45 vuoden ikää, suositellaan hormonikorvaushoitoa osteoporoosiriskin vähentämiseksi.
53,5 v. oli viimeiset kuukautiset, siitä on nyt kaksi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35 v
Mulle kerrottiin joskus (kun tuskailin aikaisia esivaihdevuosioireita), että jos kuukautiset loppuu ennen 45 vuoden ikää, suositellaan hormonikorvaushoitoa osteoporoosiriskin vähentämiseksi.
Mulla loppui vaihdevuosien takia 37 v (sädehoito taustalla). Hormonikorvaushoito tuli aivan automaattisesti.
53-54 vuotiaana ja alkoivat 12-vuotiaana. Kyllä riitti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35 v
Ei mulla mitään oireita ollut,ne vaan loppuivat lapsen saannin jälkeen.
En ole kärsinyt mistään,enkä syö mitään korvaavaa.
Sama oli siskolla ja äidillä. Onkohan sukuvika...ollaan vähälapsisia me seuraavan polven ja meidän lapsilla ei ole lapsia ollenkaan...
Kun ihmettelin lääkärille raskaaksi tuloa,hän sanoi että mun vaivasta kärsivät eivät yleensä edes saa lapsia.joku hormonivaiva,en enää muista-
Kun aloitin hormonikorvaushoidon, niin menkkoja ei ollut tullut 4 kk. Hkh:lla sitten vuoto alkoi uudestaan ja menkat tuli 4 vkon välein. Hkh ollut käytössä tämän vuoden tammikuusta ja nyt näyttää sille, että vuotua ei tässä kuussa tullutkaan. Uusi laastaripakkaus jo menossa. Au että olisi ihanaa, jos nyt kokonaan loppuisivat😊
Hormonihoidon pelkillä tableteillakin voi saada ilman kuukautisia. Ärsytti kun olin syönyt vuoden vaihtoehtoa. Jolla kuukautiset tuli ja olin jo 58 v.
49