Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko mennä hotellissa aamupalalle näin korona-aikana?

Vierailija
11.07.2021 |

Kyseessä siis kaupungit Helsinki ja Turku, joissa tarkoitus majoittua hotelleissa.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen hotelliin jossa aamupaln voi syödä ulkona terassilla. Monissa paikoissa saa aamupalan huoneeseenkin.

Vierailija
2/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tottakai hotellit mainostavat huolehtivansa hygieniasta tehostetusti, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. En kuitenkaan voi tietää istuuko lähelläni esim. oireeton koronaan sairastunut, jolta voisi saada tartunnan. Ei henkilökunta myöskään voi vahtia turvavälejä tai sitä, että kaivaako joku nenäänsä juuri ennen kuin tarttuu buffetpöydän ottimiin jne. 

Vierailija
4/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä.

Vierailija
5/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jostain syystä olisin korona-aikana hotellissa, niin menisin aamupalalle heti kun se aukeaa tai jo vähän ennen.

Yleensä en kylläkään majoitu hotellissa, vaan matkaillessani suosin airbnb:tä. Nyt en matkaile kuin mökille ja kerran kesässä teen pienen reissun kotimaassa asuntovaunulla.

Vierailija
6/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Haen ffp2 maskilla ja vien tarjottimen huoneeseen.

Vierailija
7/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen? Eilen kävin jonottamassa Fazerin kahvilassa ja hyvin meni.

Vierailija
8/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin

Vierailija
9/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä kyllä menisi koko hotelliinkaan, jos mitenkään vaan voi välttää.

Mielummin ajaisin omalla autolla yötä myöten kotiin.

Vierailija
10/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja olen juuri käynytkin. Olen juuri kotimatkalla viikon reissulta Turusta.

Valitsin asuinpaikakseni hotellin, joka ei ole ihan ydinkeskustassa ja täyteen buukattu. Kävin aamiaisella joko ekojen tai vikojen joukossa. Salissa ei ollut juuri ketään, joten oli helppoa asettua ruokailemaan kauas muista.

Simple.

Vierailija
11/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en uskaltaisi? Olen ollutkin viime kesänä.

Vierailija
12/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskaltanut monta kertaa. Ei hyökännyt kukaan kimppuun eikä mörköjäkään tullut vastaan. 

Vierailija
13/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, olinkin.

Vierailija
14/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövyin hotellissa. Kävin vilkaisemassa aamiaistarjoilua, mutta käännyin kannoillani.

Koronatilannetta ei ollut otettu tarpeeksi huomioon. Noutopöytä iman suojapleksejä ja ihmisillä ei ollut maskeja ruokaa hakiessa! Ei se auta, jos vain lukee, että pitäkää 2 m turvavälit. Aamiaista esille laittava keksi-iän ylittänyt nainen ei myöskään vakuuttanut. Jos olisin hän, olisin vaatinut muutoksia aamaisjärjestelyihin. Selvästikään hän ei ollut ajatellut riskejä tai oli valmis tekemään työtään välinpitämättömästi. Hän esim. täytti  vanhoja astioita sitä mukaa kuin ne vajuivat, ei vaihtanut uusiin.

Vierailija
15/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet menossa hotelliin, ei es aamupala tilannetta enää hetkauta mihinkään suuntaan. 

Vierailija
16/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, neljät aamupalat jo takana. Tosin jokaisessa olen ollut paikalla heti 6:30 kun aamupalatarjoilu on avattu. Aamu-ihmisen etuja.

Vierailija
17/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yövyin hotellissa. Kävin vilkaisemassa aamiaistarjoilua, mutta käännyin kannoillani.

Koronatilannetta ei ollut otettu tarpeeksi huomioon. Noutopöytä iman suojapleksejä ja ihmisillä ei ollut maskeja ruokaa hakiessa! Ei se auta, jos vain lukee, että pitäkää 2 m turvavälit. Aamiaista esille laittava keksi-iän ylittänyt nainen ei myöskään vakuuttanut. Jos olisin hän, olisin vaatinut muutoksia aamaisjärjestelyihin. Selvästikään hän ei ollut ajatellut riskejä tai oli valmis tekemään työtään välinpitämättömästi. Hän esim. täytti  vanhoja astioita sitä mukaa kuin ne vajuivat, ei vaihtanut uusiin.

Mitä se maski hyödyttäisi, kun se kuitenkin pitäisi minuutin päästä ottaa pois ruokailun vuoksi?

Vierailija
18/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En välitä koronasta mitään ja kerran se on minulla jo ollutkin. Ei paha paitsi eristys oli vähän tylsää. Normaalisti olen elänyt.

Vierailija
19/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Enkä kyllä menisi koko hotelliinkaan, jos mitenkään vaan voi välttää.

Mielummin ajaisin omalla autolla yötä myöten kotiin.

taitaa olla suurempi riski tämä yötä myöten kotiin ajaminen. ihan hyvin hotellissa voi majoittua! miten se eroaa esim kerrostalossa asumisesta?

Vierailija
20/56 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin uskalsin.

Aamiainen oli täpötäynnä, viereen tuli aivan alle metrin päähän (kirjaimellisesti) saksalaisten työmiesten porukka. Yskivät ja aivastelivat aivan koko ajan. Luulin jo saaneeni koronan taatusti, mutta enpä saanutkaan. Taisi olla vain tupakkayskää ja perus krapula oloa. Ei ne aina ole koronaa.

Kyllä noissa ulkomaalaisia paljon on nyt täällä Suomessa, ihmeen paljon ulkomaalaisia matkustelijoita hotelleissa.