Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat 2kk myöhässä,4x negat.testi tehty

Vierailija
10.07.2021 |

Eli voinko olla raskaana? Olen tehnyt neljä eri raskaustestiä. Auttakaa!!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen lihonnut, en todellakaan mikään alipainoinen urheilija tms

Vierailija
2/31 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy terkalla antamassa pissanäyte niin siitä saa luotettavan tuloksen. 

T. kaksi väärää negaa saanut

Vierailija
4/31 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat loppuneet lihavuuden takia.

Vierailija
5/31 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallipalloni sanoo, että et ole raskaana vaan sulla on jokin muu pahasti vialla kehossasi.

T: Palstalääkäri

Vierailija
6/31 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vasta ns. apteekin testi näytti plussan kun menkat oli 2kk myöhässä. En usko, että olisit raskaana, jos testi on tehty oikein. Mutta joku syyhän on. Siksi olisi hyvä tutkituttaa.

Vierailija
7/31 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka, minipillerit?

Vierailija
8/31 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole lääkäripalsta🙄

Vierailija
9/31 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tässä. Ikä siis 28, en ole lihava vaan pikemminkin aina ollut alipainon puolella ja nyt paino tuntuu nousseen ns itsestään.

Olen sukulaisten luona kaukana kotoa, ja yhtäkkiä iski ahdistus että raskaus etenisi niin pitkälle ettei abortti onnistuisikaan enää

Vierailija
10/31 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein kysymys: kuinka mahdoliinen raskaus on? Oleko harrastanut seksiä ja mikä on ollut ehkäisy? Sopisiko raskautuminen menkkojen loppumisen ajankohtaan?

Itselläni on välillä ollut 3kk menkat pois ihan ilman syytä.

Vierailija
11/31 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy terkalla antamassa pissanäyte niin siitä saa luotettavan tuloksen. 

T. kaksi väärää negaa saanut

Verikoe mieluimmim, pissanäyte testataan sielläkin suht samoin kuin ihan kotioloissa. Ja verikokeestakin pyydä sellainen, missä näkyy se hcg-hormonin määrä ihan numeroina, ei pelkästään et raskaana vai ei.

Se, että menkat on myöhässä ei vielä kerro sinänsä mitään. Jos ovulaatio on myöhässä, on luonnollisesti menkatkin eikä myöhässä olevat menkat tarkoita silloin raskautta.

Taas jos ovulaatio oli ihan normaalisti eli n.2 viikkoa ed. menkkojen alkamisen jälkeen, niin sitten kyllä ihmettelisin miksi kuukautiset ovat myöhässä jos et ole raskaana kuitenkaan. Mutta eihän tuota ovulaation ajankohtaa tiedä, jos ei ole testannut tms.

Kuitenkin lähtökohtaisesti nuo kotitestit ovat oikein tehtynä ihan luotettavia (virtsa rakossa n.4h eikä sinä aikana paljoa juomista), joten veikkaisin ettet ole raskaana, vaan ovulaatio on myöhässä/ jäänyt tulematta.

Vierailija
12/31 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole säännöllistä ehkäisyä, pelkkä kortsu jota käytin myös silloin kun olisi ollut viimeksi mahis raskautua.

Se vielä että kyseinen mies oikeasti about tyhmin ihminen jonka olen koskaan tavannut. Kerroin hänelle epäilystäni, ja vastauksena soittelee kännissä keskellä yötä 3am jälkeen. Päivisin estää minut.

Vierailija
13/31 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalta siis viesti 13.

Ennen tätä tilannetta kys.mies laittoi joka pvä viestejä joissa kutsui minua rakkaaksi aina, enkä siis todellakaan ole kiinnostunut. Pikemminkin hävettää että ikinä panin häntä tuon yhden kerran...

Eli raskaus todellakin olisi aivan kammottavaa. Käyn lääkärissä heti kun pääsen kotiin.

Kys.mies on niin urpo etten edes näin jälkikäteen ihmettelisi vaikka olisi poistanut sen kortsun ennen aikojaan.

Jos näin on niin varmasti tulee vähintään maksamaan koko jutun..

Vierailija
14/31 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin ottamaan yhteyttä terveysasemalle, niin voivat ottaa verikokeen, siitä saa luotettavimman tuloksen.

Vierailija
15/31 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan ajan heti kun tiedän milloin olen kotona.

Ehkä sellaista siis hain, että onko kukaan ollut raskaana vaikka tehnytkin negat.testin / testejä?

Vierailija
16/31 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raskaus todella on katastrofi ja pelkäät jo nyt onko liian myöhäistä keskeytykselle, sinuna hankkiutuisin testiin heti eikä "vasta sitten kun tiedät milloin olet kotona".

Vierailija
17/31 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja tässä. Ikä siis 28, en ole lihava vaan pikemminkin aina ollut alipainon puolella ja nyt paino tuntuu nousseen ns itsestään.

Olen sukulaisten luona kaukana kotoa, ja yhtäkkiä iski ahdistus että raskaus etenisi niin pitkälle ettei abortti onnistuisikaan enää

Mikset ole käynyt lääkärissä? Kun itse pelkäsin kotitestin näyttävän virheellistä negatiivista, kävin yksityisellä ottamassa pikaverikokeen.

Se n. 60 euroa oli pieni raha siitä mielenrauhasta, ettei varmasti ollut raskaana.

Vierailija
18/31 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut koronarokotteen lähiaikoina? Se on aiheuttanut joillakin häiriöitä kuukautisiin.

Tai sitten keho on siirtänyt ovulaatiota kun olet reissussa. Todennäköisesti et ole raskaana jos tehnyt negatiivista testejä (teithän ne aamulla?).

Vierailija
19/31 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiemmin säännölliset kuukautiset alkavat heitellä noin isosti (2 kk tauko on iso heitto), pyytäisin lääkäriä määräämään verikokeisiin myös prolaktiinin eli maidontuottajahormoonin. Jos se on koholla, ovulaatiota ei välttämättä tapahdu ja kuukautiset voivat jäädä pois. Yleensä prolaktiini on koholla imettävillä äideillä. Myös seksuaalinen kiihottuminen ja seksin harrastaminen nostaa sitä. 

Prolaktiini mitataan verestä klo 10-14:n välillä, koska aamulla se on korkeimmillaan, ja edeltävänä tai samana päivänä ei suositella seksin harrastamista väärien tulosten välttämiseksi. Jos prolaktiini on koholla, kyseessä voi olla hyvänlaatuinen aivokasvain, joka tuottaa prolaktiinia. Se on aina hyvänlaatuinen, se ei siis ole syöpä, mutta hoitamattomana se voi kasvaa ja alkaa painaa näköhermoa sekä aiheuttaa lapsettomuutta. 

Minulla kasvain todettiin 8 vuotta sitten, kun kuukautiset olivat olleet säännölliset noin 3 vuotta. Labrojen jälkeen mentiin magneettiin ja sitten aloitettiin lääkitys, joka tehosi hyvin. Nyt kasvain on pienetynyt ja kuukautiset ovat olleet säännölliset lääkityksen aloittamisesta asti. Lääkettä en ole syönyt enää neljään vuoteen. 

Tämän viestin tarkoitus ei ole pelotella vaan antaa tietoa. Jos terveen nuoren naisen kierto heittelee normaaliin verrattuna noin isosti, siihen on todennäköisesti olemassa joku syy. 

Vierailija
20/31 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kasvain todettiin 8 vuotta sitten, kun kuukautiset olivat olleet säännölliset noin 3 vuotta.

Ja korjataan vielä, että tarkoitin tietysti, että kuukautiseni olivat olleet epäsäännölliset 3 vuotta. Aluksi olivat myöhässä 5-8 päivää, sitten loppuvaiheessa ennen tutkimuksiin hakeutumista jo 7 viikkoa. Minäkin tein monta raskaustestiä noiden vuosien aikana, mutta kun yhdet menkat jäivät jo kokonaan välistä, ajattelin, ettei tämä voi olla normaalia, eikä se omalla kohdallani ollutkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan