Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuluttaja-asiamies: Puhelin­myynti ilman kuluttajan erikseen antamaa lupaa on kiellettävä

Vierailija
10.07.2021 |

Vihdoinkin! Todella hyvä idea, ja vieläpä niin toteutettuna, että kuluttajan pitäisi antaa lupa yksiselitteisesti ja kirjaimellisesti puhelinmyyntiin, eikä mihinkään epämääräiseen suoramarkkinointiin (mitä kaikkea se on?). Ja erillisenä tapahtumana, eikä minkään kilpailun, lehtitilauksen tm:n kytkynä.
Toinen ideoista eli puhelinmyyntinumeroihin liitettävä etuliite, joka paljastaisi puhelinmyyjän jo ennen vastaamista, on turha idea. Monella on jo nyt puhelimessa kaupalliset suojaukset, jotka ilmoittavat puhelinmyyjän epäilyttäväksi häiriösoittajaksi.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008115442.html

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen ihmetellyt, miten ihmisille on niin vaikeaa sanoa ”kiitos ei”, ja painaa punaista luuria? On toiminut itsellä joka kerta. Puhelinmyynti lienee kuolemassa muutenkin, kun nuorempi polvi ei enää vastaa tuntemattomiin numeroihin. Eivätkä puhu puhelimessa muutenkaan.

Vierailija
2/2 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olen ihmetellyt, miten ihmisille on niin vaikeaa sanoa ”kiitos ei”, ja painaa punaista luuria? On toiminut itsellä joka kerta. Puhelinmyynti lienee kuolemassa muutenkin, kun nuorempi polvi ei enää vastaa tuntemattomiin numeroihin. Eivätkä puhu puhelimessa muutenkaan.

Minulle ei ole vaikea sanoa ei kiitos, mutta joillekin voi olla, syystä tai toisesta.

Minä koen puhelinmyyjien soitot häiritsevinä, vastaan kyllä koska koskaan ei voi tietää onko puhelu viranomaiselta, tuttavalta uudesta numerosta, pankista, kuljetusfirmasta tai pahimmassa tapauksessa joku hätätilanne. On raivostuttavaa kun toisessa päässä minun työni tai vapaa-aikani onkin keskeyttänyt joku vitamiinien tai lehtien tyrkyttäjä, joka ei usko kun sanoo että ei kiinnosta, vaan haluaa edelleen löpistä kaikki mahtavaakin mahtavammat tarjouksensa.

Miksi kuluttajien pitäisi käyttää aikaansa kaikenmaailman estojen kanssa säätämiseen, kun ratkaisu voisi olla juuri tuo, että puhelinmyyntiin annetaan lupa erikseen, eikä niin että no kun sä et ole laittanut markkinointikieltoja ja asettanut soitonestoja ja sulla on tapana vastata puheluihin, niin sua nyt vaan saa häiriköidä mielin määrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla