Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä syyllistää lasta, joka ei välitä puolisisaruksestaan. Onko yleistä?

Vierailija
09.07.2021 |

Eron jälkeen mies sai uuden lapsen, joka on 15 vuotta nuorempi kuin meidän lapsemme. He eivät ole koskaan asuneet yhdessä täysipäiväisesti.

Kumpikaan minun lapsistani ei välitä tuosta puolisisaruksestaan. Jos heiltä kysyy sisarussuhteita, niinnmainitsevat vain toisensa (täyssisaruksensa).

Tuo sisarpuoli on jo kymmenen vuotias ja isä - edelleen - syyllistää yhtieisIä lapsiamme siitä, että nämä pitävät toisiansa tärkeämpinä.

Lapsemme ovat siis jo aikuisia, mutta tämä nousi taas kerran esiin. Miten te suhtaudutte tällaiseen tilanteeseen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei nyt oikein ymmärrä tilannetta.

Vierailija
2/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään jo tuo ikäero voi erkaannuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea isä on tehnyt, jotta sisarukset kokisivat sisaruutta ja yhteenkuuluvuutta?

Vierailija
4/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs tuolle mahtaa. Meitä on 4 täyssisarusta ja 2 nuorempaa sisarusta isän toisesta avioliitosta. Vasta aikuisena on tutustuttu toisiimme paremmin ja nykyisin tullaan hyvin juttuun.

Isän 2. vaimolla oli mukana uusperheessä myös 2 lasta aiemmasta avioliitostaan. Näihin on pitänyt yhteyttä vain naisen biologiset lapset, ei muut 4 samassa perheessä kasvanutta.

Oli liian sekalaista joukkoa, kun oli minun, sinun ja yhteiset lapset.

Vierailija
5/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistäminen ei tilanteessa tee mitään hyvää. Miksi ette järjestä yhteistä aikaa?

Vierailija
6/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea isä on tehnyt, jotta sisarukset kokisivat sisaruutta ja yhteenkuuluvuutta?

En tiedä käytännössä, mutta isä on aktiivinen ja perhekeskeinen isä. Takuulla laittoi pelaamaan lautapelejä yms yhdessä.

Vierailija
7/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hieman huolestuttaisi, jos lapset eivät ole kiihtyneet puolisisarukseensa, ongelmia tunne-elämässä?

Vierailija
8/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllistäminen ei tilanteessa tee mitään hyvää. Miksi ette järjestä yhteistä aikaa?

En minä aikuisten lasteni tekemisiin puutu.

Vierailija
9/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa syyllistää. Henkinen väkivalta on laissa kielletty. 

Vierailija
10/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä aikuisten lasteni tekemisiin puutu.

Jatkan: enkä puuttunut eksän perhe-elämään, kun lapset olivat alaikäisiä.

Vierailija
11/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian suuri ikäero. Ei teinejä vauvat kiinnosta niin jää pakostakin etäiseksi. Asian voi korjata aikuisena kun ikäero "tasaantuu"

Vierailija
12/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se aloittajalle kuuluu? 

Vierailija
13/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on 9 vuoden ikäero ihan täyssisarukseen, emmekä ole missään tekemisissä tai tunne minkäänlaista "yhteenkuuluvuutta", joskus nuorempana puoliväkisin yritin jotain yhteyttä pitää, kun äidille se oli olevinaan jotenkin tärkeää. En kuitenkaan viitsinyt kauaa esittää, ihan sama mitä äitimuori oli asiasta mieltä. 

Vierailija
14/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mieskään kiintynyt äitipuoleensa jonka sai ollessaan teini. 

Vierailija
15/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on vielä pettänyt ekojen lastensa äitiä, en ihmettele miksei noi uusiopenikat paljoa kiinnosta.

Vierailija
16/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä se aloittajalle kuuluu? 

Kyllä se minulle kuulij, jos joku syyllistää minun lapsiani…. Mutta se ei kuitenkaan ole pointti.

Itse en yhtään ihmettele, etteivät lapset ole kiinnostuneita puolisisaruksestaan. Eihän kiinnostusta voi pakottaa, varsinkin kun lasteni mielestä tuo puolisisarus on käytöshäiriöinen (totta tai ei). Eivätkä he ole koskaan asuneet pitkiä aikoja yhdessä.

Aloitin tämän ketjun selvittääkseni, onko isän mielipide vai minun mielipiteeni yleisempi.

Vierailija
17/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla tekemisissä. Jos isä hajotti perheen, niin pysyköön kakaroineen edelleen poissa. Ei kiinnosta yhtään. M 37

Vierailija
18/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän mielipide on omituinen.

Minunkin isä teki puolisisaruksen toisen vaimonsa kanssa, olin 15-vuotias kun pikkusisko syntyi. Ei asuttu samassa talossa, tai edes kaupungissa, pari kertaa kävin vahtimassa häntä. Nyttemmin hän on jo aikuinen, mutta ei olla tekemisissä kuin sukujutuissa. Ei liene haittaa ketään, eikä isä todellakaan ole siitä ketään syyllistänyt. Minusta olisi kamalaa jos isä näin tekisi, onneksi ei. Tsemppiä teille outoon tilanteeseen.

Vierailija
19/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla tekemisissä. Jos isä hajotti perheen, niin pysyköön kakaroineen edelleen poissa. Ei kiinnosta yhtään. M 37

Ei kaikkien erot ja uusperhekuviot ole katkeria... Jotkut osaa erota ennenkuin löytää uuden kumppanin.

Vierailija
20/25 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä selvästi pitää uutta lastaan parempana. Ilmeisesti vähän unohtanut huoltaa noita vanhempia. Toisaalta ikäero on suuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan