Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herpes ja parisuhde

pliisauttakaa
09.07.2021 |

Oon 19v tyttö ja miulla on ollut huuliherpes nyt jo vähintään viisi vuotta, eikä siitä aikasemmin ollut mitään ongelmaa. Nyt kuitenkin herpes levisi myös sukupuolielimiin, joka on aiheuttanut ongelmia. Kumppanini ei suostu harrastamaan seksiä kuin kondomilla, jonka toisaalta ymmärrän täysin. Ongelma kuitenkin on se, että kondomin käyttö sattuu minuun vaikka käytettäisiin kuinka paljon liukuvoidetta. Tämän takia seksi ei enää ole nautinnollista. Seksi kuitenkin on iso asia suhteessamme, ja tämä tilanne saa minut tuntemaan itseni hyvin likaiseksi ja kumppanilleni kelpaamattomaksi. Asia siis hiertää välejämme, enkä tiedä kuinka kauan enää kestämme sitä. Suhde kuitenkin on muuten toimiva ja olemme molemmat onnellisia, eikä kumpakaan pidä eroa vaihtoehtona, ainakaan vielä. Mitä itse tekisit kyseisessä tilanteessa? Ja voisitko itse ottaa riskin herpeksen tarttumiseen kumppanisi puolesta?

Vielä kommenttina että ymmärrän kyllä tavallaan kumppanini päätöksen ja varmasti kunnioitan sitä, mutta jos tilanne olisi toisin olisin itse kyllä valmis ottamaan riskin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpesvirus osalla ihmisistä, toisilla se vain ei aiheuta oireita.

Puolisollani on huuliherpes, joka on joskus aiheuttanut alapääni rakkuloita. Huulissa minulla ei ole koskaan herpestä ollut. Herpes voi olla hankala vaiva mutta todennäköisesti poikaystävälläsikin herpesvirusta on jo kun luultavasti on kanssasi pussaillut. Huuliherpes voi tarttua myös oireettomana, tosin todennäköisemmin se tarttuu rakkulavaiheessa.

2/2 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni herpes ei sinällään häiritse, vaikka tietysti aiheuttaa epämukavuutta. Olen sanonut poikaystävälleni että todennäköisesti hänellä jo on herpesvirus, varsinkin kun harrastimme seksiä ilman kondomia monta kuukautta ennen kuin rakkulat levisivät minulla alapäähän. Hän silti uskoo olevan pieni mahollisuus että hänellä ei sitä ole, joten haluaa silti vältellä sen saamista. Hänen isällään on myös huuliherpes, joten on mahollista että poikaystäväni on saanut viruksen jo vuosia sitten ollessaan pieni. Ja kyllä, hän on aikaisemmin pussaillut kanssani ja jatkaa vieläkin, joka on mielestäni tavallaan ristiriitaista että suostuu siihen mutta välttelee saamasta virusta toista kautta niin fanaattisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla