Kokemuksia amstaffeista?
Onko nämä niitä koiria, jotka hyökkäilee ihmisten/koirien kimppuun? Mielellään ihan kokemuksia koirista toivoisin. Kyseinen rotu kiinnostanut pitkään, mutta en ikinä sellaista ota. Ihan sen vuoksi, että jostain syystä epäilen pärjäisinkö niin vahvan rodun kanssa. Ja koska minua epäilyttää rotu muutenkin jossain pääkopan syövereissä, en usko että olisi viisasta ottaa koiraa.
Siltikin siis kiinnostaisi kovasti kuulla rodusta mielipiteitä/kokemuksia! :)
Kommentit (7)
Voiko siitä olla siltikään täysin varma, mistään rodusta? Olen kuullut rodusta paljon hyvääkin, mutta jos epäilyttää siltikin näin paljon (omat kyvyt lähinnä) en uskalla ottaa kyseistä rotua.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 01:30"]
Voiko siitä olla siltikään täysin varma, mistään rodusta? Olen kuullut rodusta paljon hyvääkin, mutta jos epäilyttää siltikin näin paljon (omat kyvyt lähinnä) en uskalla ottaa kyseistä rotua.
[/quote]
Jos olet noin epävarma älä ota koiraa...minkäänlaista.
Ota staffi, paljon helpompi :) lupaan ettet muuta rotua enää koskaan ottais sen jälkeen. Oma just makaa hermona rinnan päällä kuk koko illan tullut pelottavaa jalkapalloa :'D että sellanen hirmu.
eikä amstaffit ole niitä hyökkäilijöitä, tarkoititko pitbulleja? Toki siis joka rodussa näitä on mutta itse en tiedä yhtäkään huonosti käyttäytyvää amstaffia enkä varsinkaan staffia.
Mulla on 2kpl amstaffeja. Näiden koulutukseen tarvii hyvät hermot ja paljon huumoria, sillä selviää. Ei mielestäni ole vaikea kouluttaa. Oppivat nopeasti, mutta aina ei muisteta ihan kaikkea oppimaansa :D eli toistoja toistoja.. Nämä on todella ihmisrakkaita, niinkun staffitkin. Yleensä vielä omaavat hyvät hermot. Minulla on kolme alle kouluikäistä lasta ja ei vois parempaa koiraa olla lapsiperheessä. Näillä on niin korkea kipukynnys että ei välitä mitään jos joku tulee vaivihkaa vähän repimään korvista jne... Lisäksi ovat kovia pussailemaan ja omat koirat varsinki luulee olevansa sylikoiria, eli änkeytyvät väkisin syliin välillä.
Toisia koiria kohtaan omat käyttäytyvät hyvin, ja tulevat kaikkien kans toimeen. Siihen asti jos toinen koira alkaa haastamaan. Silloin nämäkin ärähtää mutta siihen se on jäänyt, ollaan lähdetty pois tilanteesta. Että tämmöinen rotu , ihana :)
Hyvä perhekoira. Kannattaa kouluttaa hyvin ja ajan kanssa. Melkoisia jästipäisiä amstaffit ovat, ja komennukset toisinaan menee kuuroille korville. Meidän uros on 3v, eikä hyökkää kenenkään koiran kimppuun, vaan kävelee välittämättä ohi. Tarvitsee aktiviteetteja paljon! Omakotitalo kannattaa olla, niin saa pihalla touhuta. Itellä kerrostalossa, mutta lenkkeilen 13-20 km päivässä. Jos ei lenkitä tarpeeksi niin syö huonekalusi:) perehdy rauhassa rotuun ja ota aikaa rodun kouluttamiseen, niin saat maailman parhaan koiran!
Se on kuule ihan hihnan toisesta päästä kiinni, että hyökkäileekö se koira! Meillä on lähipiirissä montakin amstaffia ja ne on koulutettu hyvin. Mitä loistavimpia perhekoiria! Toki koulutus vaatii kanttia, sillä kyseessä terrierirotu.