Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toiset muistaa näkemänsä unet aamulla ja toiset ei?

Vierailija
14.07.2014 |

Mä muistan tosi hyvin unia. Mun mies taas ei.

Oon aina ajatellut, että se johtuu siitä, miten sikeästi nukkuu/miten usein heräilee yön aikana. Eli mitä pidempi ja sikeempi unijakso on, voi nähdä pidemmänkin unen ja sen muistaa sitten aamulla.

Mutta jos uni on katkonaista, niin ei kerkeä uniakaan nähdä.

Onkohan näin?

Toisaalta mun mies kyllä tuntuu olevan sikeempiunisempi kuin mä....

Onko ihmiset vaa niin erilaisia??

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unia näkee rem-unen vaiheessa, eikä se ole unen sikein vaihe. Toisaalta rem-unta ja siis myös unia näkevät kaikki, mutta ne muistaa vain jos herää sen rem-vaiheen jälkeen tai kesken (Edes vähän, nukahtaakseen heti uudelleen). Eli sinä muistat unesi, koska heräilet kesken yötä.

Vierailija
2/9 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan usein ja elävästi unet, nukun lyhyitä pätkiä ja herään usein, ehdin näkemään monta unta yön aikana. Muistan niostä ehkä pari kolme aamulla, joitakin vain hetken heräämisen jälkeen. Muutamat unet jäävät vuosikausiksi kummittelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun katkoitta ja sikeästi mutta näen paljon unia. Näen ennen heräämistäni yleensä hyvin selkeän unen, minkä yksityiskohdat muistan hyvin. Olen aina nukkunut hyvin ja nähnyt paljon hyvin todentuntuisia ja selkeitä unia, pidin teininä unikirjaa vuosia minne kirjoittelin kaikista hauskimmat ja jännimmät unet muistiin.

Vierailija
4/9 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 00:43"]Unia näkee rem-unen vaiheessa, eikä se ole unen sikein vaihe. Toisaalta rem-unta ja siis myös unia näkevät kaikki, mutta ne muistaa vain jos herää sen rem-vaiheen jälkeen tai kesken (Edes vähän, nukahtaakseen heti uudelleen). Eli sinä muistat unesi, koska heräilet kesken yötä.

[/quote]

Ai. Ok. Mä luulin, että juuri toisinpäin. Thanks!!!

Ap

Vierailija
5/9 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan koskaan muista mitään unia. Yleensä tulee nukuttua hyvin, joskus kuitenkin heräiltyä pitkin aamuyötä. Siltikään en muista unia. Saattaa tietty olla, että näen unia pelkästaan siitä, että heräilen aamuyöstä :)

Vierailija
6/9 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 00:47"]

Nukun katkoitta ja sikeästi mutta näen paljon unia. Näen ennen heräämistäni yleensä hyvin selkeän unen, minkä yksityiskohdat muistan hyvin. Olen aina nukkunut hyvin ja nähnyt paljon hyvin todentuntuisia ja selkeitä unia, pidin teininä unikirjaa vuosia minne kirjoittelin kaikista hauskimmat ja jännimmät unet muistiin.

[/quote]

Mietin, että onkohan tämä se "normaali olotila"? Itsellänikin menee kutakuinkin noin.

Vierailija
7/9 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun vaihtelevasti hyvin ja huonosti, mutta unia jää paljon muistiin. Herääjänä olen sen sijaan sellainen, että olen välittömästi virkeä. Myös silloin, kun herään keskellä yötä.

Vierailija
8/9 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/9 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li high

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme